Told - drift af systemerne

Her kan du se aktuelle driftsproblemer og planlagte nedlukninger på toldsystemerne.

Visning af billede: linkiconTeknisk helpdesk for toldsystemerne og EMCS
Visning af billede: linkiconFind nødproceduren - hvis systemerne ikke er tilgængelige

Driftsstatus

Du kan sortere meddelelserne ved at klikke på Dato, System, Beskrivelse og Status. Når du klikker på titlen vises meddelelsen på en ny side. Tilmeld dig også RSS øverst i højre hjørne på denne side.  





DatoSystemBeskrivelseStatusKlarmelding
2018-10-19 13:31Import- og Eksportsystemerne

Filoverførslen vil kortvarigt (1-2 minutter) være afbrudt.

Der lægges en rettelse ud, som skal håndtere de lange svartider.

Planlagt nedlukning2018-10-19 13:41
2018-10-19 11:09e-Export

Der kan i øjeblikket opleves længere svartider end normalt på filoverførsel til e-Export.

Der undersøges hvad grunden er.

Opdateret kl. 12:04: Man kan med fordel gå online og se aktuel status på sin udførsel, da den behandles som normalt i e-Export. Det er svaret tilbage via filoverførsel, der tager tid. Vi har oplevet svartider på op til 100 min., men de kan sagtens være noget kortere på individuelle filer.

 

Klarmelding kl. 12:51: Så skulle køen være tygget igennem. Sagen lukkes.

INC000000435370

Løst2018-10-19 12:51
2018-10-17 13:34e-Export

Nogle udførsler hænger fast i status 20 'Antaget'. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 13.52: Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang. Vi forventer dog, at MRN vil blive tildelt til de eksisterende angivelser, når systemet fungerer igen.

Opdateret kl. 14.44: Der kan desværre ikke gives nogen tidshorisont.

Opdateret kl. 15.55: Problemet er afhjulpet kl. 15.30 således at nye angivelser behandles. Vi har ingen status på de angivelser, der er blevet "fanget" i status 20-fejlen. Man kan med fordel lave en ny angivelse, som vil blive korrekt behandlet.

Opdateret kl. 17.48: Der er stadig ingen status på de "fangede" angivelser.

Opdateret kl. 20.17: Status uændret

Opdateret 18/10 kl. 07.54: Status uændret. De angivelser, der blev fanget i nedbruddet, er stadig i status 20 'Antaget'. Nye kommer igennem.

Opdateret 18/10 kl. 08.58: Angivelser, der er gået i status 18 (Risikoanalyse) i går imellem kl. 12.45-15.30 vil også hænge fast i status 20. Dette kan afhjælpes ved at man genindsender angivelsen, så den gennemgår en ny risikoanalyse, inden der sættes faktisk ekspeditionstidspunkt i.

Opdateret 18/10 kl. 09.58: Angivelser i status 20 bliver skubbet igennem nu. Køen forventes afviklet inden for 15 minutter.

Opdateret 18/10 kl. 11.10: De fleste angivelser er nu gået videre til ny status, men nogle hænger stadig fast. Der arbejdes på en løsning.

Opdateret 18/10 kl. 13.10: Alle status 20-hængere er nu skubbet videre. Nogle angivelser vil strande i status 50 ved ankomst til udpassage, disse vil løbende blive skubbet.

INC000000433658

Løst2018-10-18 13:10
2018-10-16 11:08Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer lørdag den 27. oktober 2018 klokken 15.15-22.00

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang: Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday October 27st , 2018, 03.15 pm – 10.00 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed. 

Planlagt nedlukning 
2018-10-15 11:49e-Export

Filoverførslen kører normalt igen.

Der er problemer med filsvar fra e-Export. Filerne modtages og behandles, men der er ventetid på filsvarene.

Udførsler kan med fordel udsøges online. Vi fejlsøger.

INC000000431249

Løst2018-10-15 12:48
2018-10-12 13:09e-Export

Der er lang kø på filoverførslen til e-Export, ventetiden på filer er op mod 30 minutter.

Opdateret kl. 15.20: Vi har desværre ingen tidshorisont.  

Opdateret kl. 14:45: Man kan med fordel gå online og udsøge sine udførsler og behandle dem ad den vej.

Opdateret kl. 14.40: Der er desværre stadig lang kø på behandling af filer.

 

Der fejlsøges.

Løst2018-10-13 13:59
2018-10-11 20:08Alle toldsystemer

Servicevindue
Der vil torsdag den 11. oktober 2018 klokken 2100-2200 i perioden kortvarig kunne opleves ustabilitet

Løst2018-10-11 21:40
2018-10-11 09:13ICS og Manifest

Søg i dokumentstatus virker igen.

"Søg i dokumentstatus" fejler. Transportdokumentdato lyser blåt. Der fejlsøges.

Workaround:

Hvis man undlader at bruge den tomme dropdown, men bare skriver f.eks. "N740" i det lille tekst felt lige ved siden af, får man meddelelsen "dokument typen findes ikke", men Manifest lader værdien stå. Dernæst kan man indtaste sit dokument nummer og så får man lov til at lave en "tilføj dokument" og dermed lave en søgning på dokumenttypen alligevel.

Vi arbejder naturligvis stadig på at løse problemet.

INC000000427537

Løst2018-10-11 12:06
2018-10-11 09:00EMCS

SKAT skifter IP-adresser på EMCS B2B Gateway for følgende domænenavne den 12. oktober 2018:

 DNS Gl. IP Ny IP 
b2b.skat.dk (produktion) 147.29.109.224 147.29.150.224
emcstest.skat.dk (test) 147.29.109.205 147.29.150.205

Den gamle IP-adresse er dog aktiv frem til den 27. oktober 2018.

DNSerne forbliver uændrede.

  
2018-10-11 07:27Alle toldsystemer

Servicevindue fredag den 12. oktober 2018 kl. 8.00-8.30 - der vil i perioden kunne opleves ustabilitet.

Planlagt nedlukning2018-10-12 08:30
2018-10-10 10:12e-Export

Nogle angivelser fra i går aftes sidder fast i status 20. Vor leverandør er ved at skubbe dem videre.

Løst2018-10-10 11:33
2018-10-09 19:21ICS og Manifest

Opdatering kl. 06:42 - Problemet er løst - nødprocedure er ikke længere tilladt.

Problemerne blev afhjulpet kl. 00.03 i nat.

Opdatering kl. 21:07 - Problemet søges fortsat løst.

Opdatering kl. 20:15 - Der søges fortsat efter løsning - nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

Der er tilsyneladende problemer med at logge på ICS og Manifest - problemet søges afhjulpet.

Løst2018-10-10 06:59
2018-10-08 16:49Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 10. oktober 2018 klokken 18.00-21.45 (det aflyste servicevindue fra i lørdags). 

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden: Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang:Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems: 

Wednesday October 10th, 2018, from 06.00 pm to 09.45 pm. The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed. 

Planlagt nedlukning2018-10-10 21:39
2018-10-06 10:21Alle toldsystemer

Problemer med filoverførsel

Filoverførsel køre igen normalt. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdatering 15:54 - Der arbejdes fortsat på en løsning.
Det planlagte servicevindue i dag kl. 15:15 - 20:00 er aflyst.

Opdatering 14:37 - Der arbejdes fortsat på en løsning. Der er pt. ingen tidshorisont.

Opdatering 13:38 - Der arbejdes fortsat på en løsning.

Opdatering 11:38 - Filoverførsel til Import ser også ud til at være ramt.

Opdatering 11:15 -Problemet ser ud til primært at have ramme Transit og e-Export. Det er tilladt at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

Vi oplever problemer med filoverførsel til toldsystemerne. Der fejlsøges.

INC000000408472

Løst2018-10-06 17:27
2018-10-04 14:26e-Export

Det er desværre nødvendigt at genstarte e-Export kl. 14.30 (langsomhed i systemet). Der kan opleves nogle få minutters udetid.

Løst2018-10-04 14:32
2018-10-04 10:44e-Export

Der er i øjeblikket problemer med e-Export filoverførsel. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 11.45: Filoverførslen er stadig fejlramt, det giver sig udslag i store forsinkelser på indsendte filer, men så vidt vi kan se, vil de blive behandlet.

Opdateret kl. 12.15: Indsendte filer, der mangler svar, kan i mange tilfælde slås op i e-Export online. Nødprocedure må anvendes hvis det skønnes nødvendigt.

Opdateret kl. 12.27: Fejlen er nu afhjulpet og filafviklingen er i fuld gang. Køen forventes fuldt afhjulpet inden for 30 minutter.

Onlinesystemet kører som normalt.

INC000000406679

Løst2018-10-04 12:27
2018-10-04 08:53Alle toldsystemer

(Dette servicevindue blev aflyst)

Reminder: Der er servicevindue på Toldsystemerne lørdag den 6. oktober 2018 klokken 15:15-19:00.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Se oprindelig besked fra 2018-09-27 kl. 9.24

Planlagt nedlukning 
2018-10-02 09:36EMCS

Skift af IP-adresser er fejlet. Vi fortsætter på de gamle IP-adresser indtil videre.

SKAT skifter IP-adresser på EMCS B2B Gateway for følgende domænenavne den 3. oktober 2018:

 DNS Miljø  Gammel IP  Ny IP 
 b2b.skat.dk Produktion 147.29.109.224 147.29.150.224 
 emcstest.skat.dk Test 147.29.109.205 147.29.150.205

den gamle IP-adresse er dog aktiv frem til den 27. oktober 2018.

DNSerne forbliver uændrede.

 

  
2018-09-28 16:43Import

Problemet løst kl. 18.03 og der kan ikke længere anvendes nødprocedure. De indsendte filer har været lagt i kø, og behandles nu.

17.40 - der arbejdes på sagen. Desværre har vi ingen tidshorisont.

Importsystemet er frosset fast - der kommer heller ingen filsvar.

Problemet startede omkring kl. 15.45. Der gives hermed tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang. Vi forventer dog, at indsendte filer behandles, når importsystemet virker igen.

E-Export kan tilgås via dette direkte link: https://export.skat.dk/exp.jnlp

Løst2018-09-28 18:11
2018-09-27 15:18TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig fredag den 28. september 2018 klokken 10.00-12.30 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-09-28 11:26
2018-09-27 09:24Alle toldsystemer

Dette servicevindue er aflyst.

Der er servicevindue på Toldsystemerne lørdag den 6. oktober 2018 klokken 15:15-19:00.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

 Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

 Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

 

Service window for all customs systems  Saturday October 6th, 2018, 03:15 pm - 07:00 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning 
2018-09-24 09:56EMCS

Opdatering 25/9-2018 10:22: Problem med timeouts i B2B-servicerne er nu løst - nødprocedure er ikke længere tilladt.

Der er i øjeblikket svartidsproblem, når B2B-virksomheder kalder LedsageDokumentOpret-servicen.

Der arbejdes på at finde fejlen.

INC000000399461

Opdatering 24/9-2018 15:12: Det lader til, at hvis man har problemer via filoverførsel, så har man det også online. For de B2B-brugere, der oplever dette problem, er der tilladelse i fornødent omfang til at benytte nødprocedure.

 

Løst2018-09-25 10:19
2018-09-21 15:22e-Export

Der bliver igen tildelt MRN-nr.

Der er problemer med at få tildelt MRN-nr. til udførsler. Der fejlsøges

INC000000398657

Løst2018-09-21 15:30
2018-09-19 09:50Alle toldsystemer

REMINDER:

Servicevindue på Udviklings- og Forenklingsstyrelsens IT-systemer søndag den 23. september 2018 klokken 19.15-23.30.

Det bevirker, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning. Filer indsendt til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle.

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet. 

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Sunday September 23th , 2018, 07.15-1130 pm.

Files sent to Import, e-Export and NCTS will be processed when the service window has passed. Files sent to ICS and Manifest will fail. Online GUI's are unavailable. The use of fallback procedure is allowed within the service window.

 

Planlagt nedlukning2018-09-23 00:23
2018-09-17 12:41Import

Standardfortoldninger er ikke blevet frigivet kl. 12.00. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 13.30: Standardfortoldningerne er nu frigivet.

INC000000395030

Løst2018-09-17 13:30
2018-09-17 12:41Import

Standardfortoldninger er ikke blevet frigivet kl. 12.00. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 13.30: Standardfortoldninger er nu frigvet.

INC000000395030

Løst2018-09-17 13:30
2018-09-17 09:31TFE

Opdatering kl. 10.52: Flere testmiljøer er ramt. Det er EORI-valideringen, der fejler.

Angivelser valideres ikke korrekt i testmiljøet for e-Export. Der fejlsøges.

Løst2018-09-18 14:12
2018-09-14 12:49Servicedesk

Export og Transit follow-up siderne hos EU er ikke opdateret siden i går aftes. Dette er fejlmeldt til EU.

Løst2018-09-14 14:48
2018-09-14 09:07Alle toldsystemer

KORREKTION - Servicevinduet er flyttet til søndag den 16. september kl. 10.00-13.45.

KORREKTION - Servicevinduet er flyttet til søndag den 16. september kl. 07.00-10.30.

KORREKTION - Servicevinduet er flyttet til lørdag den 15. september kl. 15.15-19.00.

Der er et ekstraordinært servicevindue på Toldsystemerne i aften fredag den 14. september 2018 klokken 18-21.00.

Alle toldsystemer vil være utilgængelige under servicevinduet, som er foranlediget af en kritisk rettelse.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

 Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Correction: The service window has been moved to Saturday, September 15th 2018, 3.15 - 7 pm.

Critical service window for all customs systems - Friday, September 14th, 2018, 6 pm - 9 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-09-16 13:35
2018-09-13 15:05EMCS

Torsdag 13.09.2018 kl. 18.00 - 19.00 vil der være servicevindue på EMCS.

Systemet er utilgængeligt under servicevinduet.

Planlagt nedlukning2018-09-13 18:50
2018-09-13 11:05Alle toldsystemer

Servicevindue på Udviklings- og Forenklingsstyrelsens IT-systemer søndag den 23. september 2018 klokken 19.15-23.30.

Det bevirker, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning. Filer indsendt til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle.

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet. 

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Sunday September 23th , 2018, 07.15-1130 pm.

Files sent to Import, e-Export and NCTS will be processed when the service window has passed. Files sent to ICS and Manifest will fail. Online GUI's are unavailable. The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning 
2018-09-12 15:42Alle toldsystemer

Vi minder om, at der er servicevindue på alle toldsystemerne i aften, onsdag den 12. september 2018 klokken 18.00-21.15.

Se oprindelig besked fra 2018-09-06 kl. 13.28.

Planlagt nedlukning2018-09-12 20:34
2018-09-12 13:44e-Export

Der opleves i øjeblikket meget lange svartider på e-Export.

Der fejlsøges. INC000000392005

 

Løst2018-09-12 15:34
2018-09-10 12:39EMCS

Torsdag d. 13.09.2018 kl. 18.00 til kl. 19.00 vil der være servicevindue på EMCS. Systemet er utilgængeligt under servicevinduet.

Planlagt nedlukning2018-09-13 18:50
2018-09-09 10:24ICS og Manifest

Der har været begrænset adgang til ICS og Manifest både online og ved filoverførsel mellem kl. 01.40 - 03.20 i nat.

ICS and Manifest was partly unavailable between 01.40 - 3.20 am, September 09, 2018 (both online and FTP).

INC000000389626

Løst2018-09-09 10:13
2018-09-06 13:28Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 12. september 2018 klokken 18.00-21.15.

Det betyder, at alle systemer vil være utilgængelige i perioden (Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest)

Filoverførsel:
Filer til Import, e-Eksport, Transit, ICS og Manifest indsendt under servicevinduet lægges i kø og behandles efter servicevinduets afslutning
Online adgang:
Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, Transit, ICS og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems: Wednesday September 12, 2018, 06.00 pm to 09.15 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-09-12 20:35
2018-09-05 11:16TFE

Servicevindue afsluttet kl. 12.33

(Test for Erhvervslivet): På grund af et servicevindue vil testmiljøerne være utilgængelige torsdag den 6. september 2018 mellem kl. 10-12.15.

Løst2018-09-06 12:39
2018-09-04 11:37Alle toldsystemer

Servicevinduet er afsluttet - nødprocedure ej længere tilladt.

Service window is over - fallback procedure is no longer allowed.

 

Der er et ekstraordinært servicevindue på Toldsystemerne i aften tirsdag den 4. september 2018 klokken 17.30-19.00.

Alle toldsystemer vil være utilgængelige under servicevinduet, som er foranlediget af en kritisk rettelse.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

 Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Critical service window for all customs systems tonight - Tuesday, September 4th, 2018, 05.30 pm - 07.00 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-09-04 19:30
2018-09-04 08:58ICS og Manifest

ICS: ENS'er bliver heller ikke risikovurderet.

Opdateret 5/9-18 kl. 10.22: Problemet er løst i løbet af i går.

Opdatering kl. 09.48: ENS'er kan nu risikovurdes. Hvis man får nedenstående fejl på en ENS, skal man blot vælge "ret ens" og "send til godkendelse". Der foretages derved ny risikovurdering og angivelsen vil være klar inden for 15 minutter.

Oprindelig tekst kl. 08.49: Ved indsendelse af ankomstmeddelelse vil følgende fejl fremkomme "Risk analysis not complete for ENS". I disse tilfælde må ENS'en angives på ankomstdeklarationen med 1FBP (Nødprocedure).

Der fejlsøges.

Løst2018-09-04 19:30
2018-09-03 16:51ICS og Manifest

Nogle angivelser sidder fast i status 50, hvorfor de ikke kan bruges på en afgangsdeklaration (her kræves status 51). I disse tilfælde må udførslen angives på afgangsdeklarationen med 1FBP (nødprocedure) og MRN.

Opdateret 5/9-2018: Der er ikke flere angivelser, der hænger i status 50.

Løst2018-09-04 19:30
2018-09-03 10:06e-Export

Angivelser hænger i status 20 i e-Export. Der fejlsøges.

Opdateret 5/9 kl. 10.20: De sidste angivelser er blevet behandlet 4/9-2018 kl. 19.30

Opdateret kl. 10.38: Der må anvendes nødprocedure. Vi forventer dog, at angivelserne får tildelt MRN, når fejlen er udbedret.

Opdateret kl. 11.47: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Opdateret kl. 12.25: Fortsat ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 12.46: Der fejlsøges stadig, men der sker tildeling af MRN nu. Vi tør dog ikke raskmelde systemet endnu.

Opdateret kl. 13.55: Fejlretning pågår stadig.

Opdateret kl. 15:45: Der kommer en del igennem nu. Men vi tør stadig ikke raskmelde systemet.

Opdateret kl. 16.52: Problemet er desværre endnu ikke løst.

Opdateret kl. 20.00: Der fejlsøges fortsat. Der er pt. ingen tidshorisont.

Opdateret 04.09.2018 kl. 07.00: Der fejlsøges fortsat. Der er stadig ingen tidshorisont.

Opdateret 04.09.2018 kl. 09.13: Der fejlsøges fortsat. Hængende angivelser bliver i stor udstrækning skubbet.

Opdateret 04.09.2018 kl. 10.55: Nyere angivelser, ser ud til at gå igennem som normalt nu. Lidt ældre, der stadig hænger bliver skubbet videre. Vi tør stadig ikke raskmelde systemet.

Opdateret 04.09.2018 kl. 14:35:  Opdateringen fra 10.55 gælder stadig. Nye udførsler kommer igennem, de gamle ligger i kø og skal skubbes.

INC000000385178

Løst2018-09-05 19:30
2018-08-30 13:29e-Export

Opdateret kl. 13.51: e-Export vil blive genstartet på grund af denne fejl. Der kan forventes en kortvarig nedetid på få minutter snarest (systemfejl). Opdateret kl. 14.00: Genstarten er gennemført.

Opdateret kl. 13.40: MRN-tildelingen virker igen.

Der er problemer med at få tildelt MRN-nr. til udførsler. Der fejlsøges.

INC000000383529

Løst2018-08-30 13:51
2018-08-29 11:41EMCS

Der opleves i øjeblikket problemer med at komme på EMCS. Man må forsøge flere gange, før man lukkes ind.
Der arbejdes på sagen.

INC000000382712

Løst2018-09-17 11:33
2018-08-23 13:40Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 29. august 2018 klokken 1800-1945.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

 Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday August 29th, 2018, 06.00 pm - 07.45 pm. The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-08-29 20:19
2018-08-21 17:17Alle toldsystemer

Opdatering:

Servicevinduet forlænges til klokken 2330.

Det skyldes, at det er nødvendigt at deaktivere valideringen af REX-numre. Øvrige ændringer som beskrevet i nyhedsbrevet er fortsat gældende

Reminder: Vedr. udlægningen onsdag den 22. august 2018 klokken 1800-2130.

Ved udlægningen den 22. august, vil der blive implementeret automatisk tjek af REX numre.

Det vil blandt andet betyde, at der skal anvendes en ny kode REX-DATO i rubrik 44.9, og der vil komme nye svartekstkoder.

Se mere i det udsendte Nyhedsbrev - Implementering af automatisk kontrol af REX numre

Løst2018-08-23 00:31
2018-08-21 13:41TFE

Import TFE (Test for Erhvervslivet)

Til brug for test af REX (GSP) på TFE kan følgende data anvendes:

REX nr. i rubrik 44.2: BEREX000102

REX-DATO i rubrik 44.9: 20180601

  
2018-08-19 09:58TFE

Test for Erhvervslivet: Testmiljøet for Taric vil være utilgængelig mandag den 20. august 2018 klokken 10.00 - 11.15 på grund af opdateringer.

  • Filer til Taric indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Planlagt nedlukning2018-08-20 11:15
2018-08-16 15:58Alle toldsystemer

Reminder: Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 22. august 2018 klokken 1800-2130.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
- Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Reminder: Service window for all customs systems - Wednesday August 22nd, 2018, 06.00 pm - 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-08-23 00:31
2018-08-16 11:39e-Export

Opdateret 13.52 - Der bliver igen tildelt MRN-nr. og svartiderne er normaliseret

Opdateret 13.29 - Der er problemer med at få tildelt MRN-nr. til udførsler. Der fejlsøges

Opdatering 12:00 - Svartiden er lige nu omkring 40 minutter.

Der er forsinkelse på filoverførsel til e-Eksport. Svartiden kan lige nu være op til ca. 20 min. Det er fejlmeldt.

 INC000000370979

Løst2018-08-16 13:52
2018-08-15 10:08Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Løst2018-08-15 10:07
2018-08-14 15:42Transit (NCTS)

Der vil kunne opleves kortvarig nedetid på NCTS (Transit), ICS og Manifest i aften tirsdag den 14. august 2018 mellem klokken 2000-2030.


INC000000369981

Løst2018-08-14 20:30
2018-08-14 15:40ICS og Manifest

Der vil kunne opleves kortvarig nedetid på NCTS (Transit), ICS og Manifest i aften tirsdag den 14. august 2018 mellem klokken 2000-2030.

INC000000369981

Løst2018-08-14 20:30
2018-08-14 11:38Import

Svartider er på Import er tilbage til normal.

Forsinkelser på filsvar

Der kan lige nu forekomme lange svartider på filsvar til Import systemet. Svartiden kan lige nu være ca. 40 minutter.

 

INC000000369551

Løst2018-08-14 12:28
2018-08-13 10:41Alle toldsystemer

Reminder:

Der kan onsdag den 15. august 2018 kl. 7.00 - 7.10 forventes længere svartider i alle toldsystemer pga. genstart af server.

Planlagt nedlukning2018-08-15 07:10
2018-08-13 10:03ICS og Manifest

Testmiløet for ICS/Manifest har servicevindue den 14 august 2018 fra kl 9:00 til 14:00


Det vil være muligt at logge på, men filer bliver først behandlet efter servicevinduet. 

Planlagt nedlukning2018-08-14 14:52
2018-08-13 10:01EMCS

Så er EMCS klarmeldt.

Opdateret 10.57: Der fejlsøges fortsat.

Der er i øjeblikket problemer med EMCS - Der fejlsøges.

INC000000368533

 

Løst2018-08-13 12:28
2018-08-10 12:18Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Download af Taric - xml-filer. Filerne er ikke opdateret siden maj 2018. Der arbejdes på en løsning.

Opdateret 10-08-2018: Der er stadig et problem. Selvom der står på websiden, at den er opdateret, så er filerne stadig fra maj 2018. Nyeste fil kan man få ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk.

Opdateret 23-07-2018: XML-filen kan rekvireres via servicedesken (pakket i gf-format).

Oprettet: 19-07-2018

INC000000358643

 

Løst2018-08-15 10:05
2018-08-09 11:36Alle toldsystemer

Der kan onsdag den 15. august 2018 kl. 7.00 - 7.10 forventes længere svartider i alle toldsystemer pga. genstart af server.

Planlagt nedlukning2018-08-15 07:10
2018-08-08 17:23TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig fredag den 10. august 2018 klokken 1000-1215 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-08-10 10:43
2018-08-06 15:06e-Export

Svartiderne er nu normaliseret.

Opdateret 16.43: Forsinkelsen på filoverførsel er nu nede på 2 min.

Der er forsinkelse på filoverførsel til e-Eksport. Er fejlmeldt.

INC000000365949

Løst2018-08-07 08:03
2018-08-06 10:40Import- og Eksportsystemerne

Problemet er løst

Opdateret 16:45: Vi har stadig ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 13.25: Vi har ingen tidshorisont endnu. Der er også problemer med at få fortoldninger videre fra status 21.

Opdateret kl. 11.45: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Der er i øjeblikket problemer med at få udførsler videre fra status 20 'Antaget'. Der fejlsøges.

INC000000365242

Løst2018-08-07 08:01
2018-08-02 09:46TFE

Test for Erhvervslivet: Filoverførsel til import, eksport og transit fejler i testmiljøet. Der fejlsøges.

Opateret 11:15: Filoverførsel til import, eksport og transit virker igen i testmiljøet. Sagen er løst.

Løst2018-08-02 11:15
2018-07-31 13:40Alle toldsystemer

Der er problemer med filoverførsel til import, eksport og transit. Teknikerne er i gang.

Onlinedelen virker.

Opdateret kl. 14.05: Der arbejdes stadig på en løsning: Nødprocedure er nu tilladt.

Opdateret kl. 14.32: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Opdateret kl. 14.43: Filoverførslen er kommet igang igen. Filer modtaget under nedetiden behandles nu, men der må forventes nogen kø. Nedetiden har været 13.27-14.35. Nødprocedure er afsluttet.

INC000000363132

 

Løst2018-07-31 14:43
2018-07-30 09:52e-Export

Vedrørende brug af udenlandsk EORI-nummer i udførselsangivelser:

Det skal præciseres, at selv om udenlandsk EORI-nummer kan indsættes i underrubrikken til felt 2.2 i onlinedelen, er funktionen ikke implementeret i filoverførslen og er delvist fejlbehæftet i onlinedelen. Det er derfor stadig tilladt at angive SE-nummer 12619863 i felt 2.2 og udenlandsk eksportør i felt 44.6, som angivet i toldvejledningen.

  
2018-07-30 09:13Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 22. august 2018 klokken 1800-2130.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning
Online adgang:
Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday August 22nd, 2018, 06.00 pm – 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-08-23 00:31
2018-07-19 10:44Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Download af Taric - xml-filer. Filerne er ikke opdateret siden maj 2018. Der arbejdes på en løsning.

Opdateret 10-08-2018: Der er stadig et problem. Selvom der står på websiden, at den er opdateret, så er filerne stadig fra maj 2018. Nyeste fil kan man få ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk.

Opdateret 23-07-2018: XML-filen kan rekvireres via servicedesken (pakket i gf-format).

INC000000358643

Løst2018-08-15 10:00
2018-07-16 13:14e-Export

Vi skal anmode om, at lukning af udførsler, der er kørt under nødprocedure i fredags (godkendt ordning), sker til ekspeditionsstedet via email.

  
2018-07-14 11:28Alle toldsystemer

Reminder: Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15 - 19.30 på grund af et servicevindue. Nødprocedure må anvendes.

Reminder: All Customs systems (ICS, Manifest, Import, Export and Transit) will be unavailable on Sunday, July 15th, 2018 between 3.15-7.30 pm. Fallback procedure is allowed.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-13 12:30e-Export

Kl. 16.27 er fejlen udbedret. Udførsler får nu tildelt MRN, det samme gør transitangivelser. (Nummer tildeles også til de angivelser, der er lavet under nødproceduren)

Nødproceduren er afsluttet.

Der bliver lige nu ikke tildelt MRN i e-Export.

Kl. 16.20: Fejlen er lokaliseret. Vi kan dog endnu ikke sige, hvornår den er udbedret.

Kl. 16.00: Endnu ingen tidshorisont.

Kl. 15.15: Endnu ingen tidshorisont.

Kl. 14.28: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

kl. 13.16: Fejlen omfatter også transit. Der bliver ikke oprettet filsvar. Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang.

kL. 12.46: Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang. Vi forventer at MRN vil blive tildelt, når fejlen er udbedret.

Der fejlsøges.

Løst2018-07-13 16:37
2018-07-12 11:12Alle toldsystemer

Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15 - 19.30 på grund af et servicevindue. (Bemærk: oprindelig annonceret kl. 16-19).

Vi forventer at filer indsendt til ICS og Manifest vil fejle. Filer til import, eksport og transit vil blive lagt i kø og behandlet efter servicevinduet.

Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

On Sunday, July 15th, 2018 all customs systems will be unavailable between 3.15-7.30 pm. (Corrected from 4-7 pm).

We expect files for ICS and Manifest to fail during the service window. Files for import, export and transit (NCTS) will be queued and processed afterwards. Fallback procedure will be allowed during the downtime.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-11 15:16e-Export

Der vil kunne opleves 5 minutters nedetid på e-Export torsdag den 12. juli 2018 et sted imellem kl. 6.45-7.15.

Vi retter den fejl der gør, at CVR-nummeret for udenlandsk eksportør ikke får tildelt MRN.

Løst2018-07-12 06:55
2018-07-10 10:15Import

Det er desværre nødvendigt at genstarte importsystemet kl. 11. Nedetid forventes fra kl. 11-11.10.

Der kan opleves systemfejl under genstarten.

Planlagt nedlukning2018-07-10 11:06
2018-07-09 07:42ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har været fejlramt mellem kl. 02.12 - 04.05 i nat, men virker nu igen.

The SKAT FTP GW has beeen unavailable for the ICS and Manifest systems between 02.12 - 04.05 am.

Løst2018-07-09 07:28
2018-07-06 12:03Alle toldsystemer

Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15-19.30 på grund af et servicevindue. (Tidsrummet er korrigeret, oprindelig udmeldt kl. 16-19).

Vi forventer at filer indsendt til ICS og Manifest vil fejle. Filer til import, eksport og transit vil blive lagt i kø og behandlet efter servicevinduet.

Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

On Sunday, July 15th, 2018 all customs systems will be unavailable between 4-7 pm. 

We expect files for ICS and Manifest to fail during the service window. Files for import, export and transit (NCTS) will be queued and processed afterwards. Fallback procedure will be allowed during the downtime.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-05 15:25Alle toldsystemer

Der kan i øjeblikket ikke etableres kontakt til toldsystemerne. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 15.47: Der er igen adgang til systemerne.

Opdateret kl. 15.40: Det ser ud til at indsendte filer behandles. Men der er ingen adgang til systemerne online. Der fejlsøges fortsat.

The customs systems was unavailable from around 2.50 pm to 3.47 pm. Some files for ICS and Manifest may have failed during this time.

INC000000352437

Løst2018-07-05 15:47
2018-07-04 10:05Alle toldsystemer

Der må forventes forlængede svartider onsdag aften kl. 18.30-18.45 i alle toldsystemer.

Det skyldes en hastende rettelse i TARIC.

Planlagt nedlukning2018-07-04 18:40
2018-07-03 11:29EMCS

Opdateret 12.58: EMCS online er igen tilgængeligt. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdateret 12.00: Der gives hermed tilladelse til at benytte nødprocedure.

Der er problemer med at tilgå EMCS online. Der kommer følgende fejlbesked ntse:EMCSForsideSelsakber4950.

Der fejlsøges.

INC000000350584

Løst2018-07-03 12:58
2018-07-03 10:56Import- og Eksportsystemerne

"Fælles stamdataliste" (gyldig pr. 3. juli 2018) er opdateret med disse certifikater

C069

Godkendelse udstedt af kompetent myndighed RFO 2017/1509

C070

Forudgående tilladelse - Restriktive foranstaltninger over for Libyen - Rådets forordning (EU) nr. 2016/44

Ark 16. Certifikattyper

Ark 21. Sammenhænge da de begge er VAB N, Handels- og våbenembargo

Den fælles stamdataliste findes her: https://skat.dk/skat.aspx?oId=1981497

  
2018-07-02 10:50Information

Toldvejledningen har fået nyt telefonnummer: 7222 1202

Told Servicedesks direkte nummer er stadig: 7015 7301

(Telefonnummer 7222 1212 er nu Toldstyrelsens hovednummer).

  
2018-07-02 09:28e-Export

De pdf-filer, der sendes til virksomhederne (ledsagedokument med MRN), har p.t. et navneformat der gør, at de ikke kan parres med systemerne. Der fejlsøges.

Problemet er løst kl. 14.05: PDF-filer dannet derefter har det korrekte filnavn.

INC000000346576

Løst2018-07-02 14:59
2018-06-29 08:52Alle toldsystemer

Som følge af, at SKAT går fra en til syv styrelser kan der i perioden lørdag den 30. juni 2018 klokken 0800 - søndag den 1. juli 2018 klokken 2300 forekomme (kortvarig) forstyrrelser på www.skat.dk, herunder bla. på siderne "Driftsmeddelelser og status for toldsystemer" og "Toldstyrelsens IT-systemer til Told Erhverv". Toldstyrelsen anbefaler i den forbindelse, at man gemmer nødvendige links enten på ens desktop eller som browser favoritter jf. det udsendte
Nyhedsbrev - Ændring af logo med videre som følge af nye styrelser.

Planlagt nedlukning2018-07-02 12:42
2018-06-28 14:49e-Export

Problemet er løst. Angivelser med fejl 6527 skal blot genindsendes.

e-Export kører langsomt på grund af en gateway-fejl. Angivelser med udenlandske eksportører fejler i et vist omfang med fejlkode 6527. Nødprocedure kan bevilges ved henvendelse til servicedesk.

INC000000348288

Løst2018-06-28 15:05
2018-06-28 12:59e-Export

29.06.2018 06.55: Fejlen er rettet og man kan igen benytte den rette måde at registrere nedennævnte AEO-certifikater.

Der vil forekomme en kortvarig afbrydelse af adgangen til e-Export fredag 29-06-2018 imellem kl. 6.40-7.00.

Vi retter AEO-fejlen (certifikattype Y022-Y025).

Løst2018-06-29 06:55
2018-06-28 09:52EMCS

Fredag den 29/06-2018, kl. 12:00 - ca. 12:15 er der servicevindue på EMCS. Der skal opdateres til nyt grafisk design.

I forbindelse hermed vil alle aktive sessioner blive afbrudt - også B2B-brugere. Dvs. at der skal logges ind på ny.

Planlagt nedlukning2018-06-29 12:15
2018-06-27 15:10Information

28-06-2018 kl. 09.30: Telefonerne er åbne igen.

Grundet indvielsen af den nye Toldstyrelse vil toldens telefoner være lukket imellem kl. 9-9.30 torsdag den 28. juni 2018.

Løst2018-06-28 09:30
2018-06-27 11:03Servicedesk

Kendte fejl:

e-Export: Validering af AEOF-kode i felt 44.5 fejler (certifikattype Y022-Y025). Løst 29/6-2018.

Filoverførsel: Der sker i visse tilfælde fejl i nummereringen af svarfiler, så filerne indlæses hos modtager i forkert rækkefølge. Forventes løst fredag aften.

Nyt:

e-Export: Ved udenlandsk eksportør skal virksomhedens EORI-nummer angives på hovedoplysninger (feltet eksportørens EORI under felt 2.2). Desværre er denne ændring udlagt lige vel tidligt, det tilhørende nyhedsbrev udsendes snarest. Filoverførsel skal også tilrettes. Forventes klar mandag 2/7-2018. Bliver klar i løbet af uge 28 (9-15. juli) - løst 12. juli

Løst2018-07-12 08:56
2018-06-26 11:50Transit (NCTS)

Forsendelser i NCTS går i øjeblikket i stå. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 16.40: NCTS virker igen. Nødprocedure må ikke længere anvendes.

Opdateret kl. 16.18: Vi genstarter Transit igen om nogle få minutter.

Opdateret kl. 16.00: Vi ser desværre ingen bedring i filbehandlingen endnu. Nødprocedure er stadig tilladt.

Opdateret kl. 15.15: NCTS er blevet genstartet. Vi holder øje med om køerne nu afvikles.

Opdateret kl. 14.00: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Opdateret kl. 12.30: Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang.

Link til nødprocedure (Beredskabsprocedure):

https://skat.dk/skat.aspx?oId=2229986&chk=214955

INC000000346572

Løst2018-06-26 16:39
2018-06-21 18:38Alle toldsystemer

Filoverførsel var stærkt forsinket mellem kl. 17.30 og 17.55.

INC000000345204

Løst2018-06-21 18:35
2018-06-21 14:40Alle toldsystemer

Servicevinduet er nu overstået: Nye angivelser går korrekt igennem, men angivelser lavet mellem kl. 13 og 15 (cirka) skal skubbes manuelt. De vil løbende blive frigivet.

Vi er desværre nødt til at have et ekstraordinært servicevindue, da alle angivelser strander før frigivelse.

Toldsystemerne vil derfor være utilgængelige imellem kl. 14.45 og 15.45.

Nødprocedure er tilladt.

Due to urgent maintenance, all customs systems will be unavailable from 2.45 pm to 3.45 pm.

Løst2018-06-21 15:45
2018-06-21 13:51Alle toldsystemer

Opdateret kl. 16.00: Systemerne virker igen, nye angivelser behandles som de skal. Vi har dog et efterslæb i toldsystemerne for angivelser lavet imellem kl. 13-15, som nu skal behandles manuelt.

Opdatering kl. 14.22: Der må benyttes nødprocedure i fornødent omfang.

Rettelse - angivelser hænger i status 20 - ikke 02

Opdateret kl. 13.59: Det er ikke kun export-angivelser der er berørt. Der mangler frigivelse i alle systemer. Der fejlsøges

Angivelser hænger i status 02 - der fejlsøges

Løst2018-06-22 09:00
2018-06-21 13:15Information

Fejlen er løst 12-07-2018 kl. 06.55. SE-nummer 12619863 kan igen benyttes ved udførsler for udenlandsk eksportør.

Opdateret 30-07-2018: Det skal præciseres, at vejledningen om brug af EORI-nummer i felt 2.2 ikke er ændret i forhold til nyhedsbrev af 2017, da den implementerede ændring kun fungerer i onlinedelen og er delvist fejlbehæftet.

Efter udlægningen i går, er det nu muligt at indsætte et udenlandsk EORI nr. i felt 2.2 i udførsler (eksportørens EORI-nummer).

Derfor skal SE-nummer 12619863 ikke længere benyttes i felt 2.2 (og EORI i 44.6). Angivelser, hvor 12619863 benyttes, tildeles ikke MRN.

Løst2018-07-12 06:55
2018-06-21 09:26e-Export

Angivelse af AEO-certifikater i felt 44.5 Transportdokumenter (Y022, Y023, Y024 og Y025) fejler. Indtil videre kan oplysningen skrives i felt 44.6 Bemærkninger i stedet.

Opdateret 27-06-2018 kl. 10.53: Forventes løst senest fredag 29-06.

INC000000344489

Løst2018-06-29 07:00
2018-06-18 10:51EMCS

På grund af et servicevindue på NemLogin onsdag den 20.06.2018 kl. 23.59 til torsdag d. 21.06.2018 kl. 06:00 vil der ikke være adgang til TastSelv Erhverv og dermed EMCS.

Planlagt nedlukning2018-06-21 06:00
2018-06-18 10:35Alle toldsystemer

Vi minder om at der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 20. juni 2018 klokken 18.00-21.30.

Se oprindelig besked fra 2018-06-11 kl. 13.31

Planlagt nedlukning2018-06-20 21:33
2018-06-15 13:53ICS og Manifest

Der opleves "kommunikationsfejl" ved filoverførsel. Vi fejlsøger.

SKAT FTP GW: Files are being rejected with communication error.

INC000000342370

Løst2018-06-15 14:20
2018-06-14 10:58e-Export

Klarmeldt kl. 11.28: Svartiden på filoverførsel er nu omkring 1 minut. Onlineadgangen er stabil.

Der er lidt problemer med at logge på e-Export. Vor leverandør er ved at undersøge det. Det kan være nødvendigt at forsøge login flere gange før det lykkes.

Filoverførsel er også forsinket.

Opdatering kl. 11.03: Export er blevet genstartet for at løsne op for situationen. Der er en pukkel på ca. 150 filer som stille og roligt er ved at blive afviklet. Det vil give svartider på ca. 10-12 minutter i det næste 15-20 minutters tid.

Løst2018-06-14 11:28
2018-06-13 08:57TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig torsdag den 14. juni 2018 klokken 10.00-12.30 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-06-14 11:45
2018-06-11 13:31Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 20. juni 2018 klokken 18.00-21.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
- Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday June 20th , 2018, 06.00 pm - 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-06-20 21:33
2018-06-11 07:35Alle toldsystemer

Servicevindue
Der vil onsdag den 13. juni 2018 klokken 18:00-23:00 periodevis kunne opleves længere svartider.

Planlagt nedlukning2018-06-13 21:13
2018-06-07 11:49Alle toldsystemer

Opdateret kl. 12.18: Ser ud til at netværket er blevet stabilt lige efter kl. 12.00 igen.

Der er netværksproblemer hos SKAT igen. Ser ud til at påvirke filoverførslen.

Der fejlsøges.

Løst2018-06-07 12:17
2018-06-07 09:27Alle toldsystemer

Opdateret kl. 9.47: Filoverførslen er stabil igen.

Der er netværksproblemer hos SKAT, som åbenbart også påvirker filoverførslen. Der fejlsøges.

Løst2018-06-07 09:46
2018-06-05 09:29Import

Problemet med kontingentfortoldninger er nu løst. Angivelser i fejl skal blot genindsendes (evt. med nyt forventet ekspeditionstidspunkt), så vil de blive godkendt.

Kontingentfortoldninger med præferencekode 120 fejler i toldsystemet.

Der arbejdes på en hurtig løsning.

Nødprocedure tilladt indtil videre.

Løst2018-06-05 15:42
2018-06-04 11:39e-Export

Kl. 11.50: Svartiderne er nu nede på omkring 1 minut.

Der er forlængede svartider på e-Export på grund af store filmængder.

Løst2018-06-04 16:09
2018-05-23 13:04ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har været fejlramt mellem kl. 12.15-12.55, men virker nu igen. Filer der mangler svar i dette tidsrum, må genindsendes.

The SKAT FTP GW has been unavailable for the ICS and Manifest systems between 12.15-12.55 pm. Files for which you haven't received response during this period, must be re-sent.

INC000000331653

Løst2018-05-23 13:01
2018-05-17 09:08Alle toldsystemer

Der er åbnet for filoverførslen kl. 7.54. Nu afvikles køen.

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer onsdag den 23. maj 2018 klokken 06.00-08.00.

Der er åbent for onlineadgang til Import, e-Eksport, NCTS/Transit,  Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Fil adgang:
Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Filoverførsel til Import Control System (ICS) og Manifest vil ikke blive berørt.

Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang i servicevinduets tidsrum.

Service window on all customs systems on Wednesday, May 23, 2018 between 6.00 - 8 am

During the service window files for import, e-Export and Transit will be queued and processed when the service window has passed. Files for ICS and Manifest will not be affected.

Online access to all systems will be available.

Planlagt nedlukning2018-05-23 07:54
2018-05-15 13:38Information

Toldekspeditionernes og Told Servicedesks åbningstider i pinsen kan ses i dette nyhedsbrev.

  
2018-05-15 09:26Alle toldsystemer

Reminder: Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 16. maj 2018 klokken 18.00-21.45

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og ManifestFil adgang: 
  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning
  • Online adgang:
  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems Wednesday May 16th , 2018, 06.00 pm - 09.45 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Løst2018-05-16 22:00
2018-05-15 08:29Alle toldsystemer

Der har været servicevindue mellem kl. 6-8, som har lagt filer til transit, import og eksport i kø.

Filafviklingen har været i fuld gang siden kl. 7.46, men det tager noget tid.

Løst2018-05-15 09:00
2018-05-14 12:44EMCS

Nogle oplever problemer med at tilgå EMCS online og via B2B-løsningen. Nødprocedure må anvendes.

Opdateret kl. 13.20: SKAT kan ikke længere konstatere fejl på forbindelsen. Nødprocedure må ikke længere anvendes.

Løst2018-05-14 13:20
2018-05-14 09:08Alle toldsystemer

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer

tirsdag den 15. maj 2018 klokken 06.00-08.00 (se beskrivelsen under 2018-05-07 kl. 10.26) og
onsdag den 16. maj 2018 kl. 18.00-21.45 (Se beskrivelsen under 2018-05-08 kl. 18.00)

Løst2018-05-16 21:27
2018-05-10 13:47Information

SKAT har lukkedag fredag den 11. maj 2018. Servicedesks telefoner er derfor lukket, men vi kan kontaktes på email: servicedesk@skat.dk mellem kl. 07.00 og 20.00.

  
2018-05-09 09:00TFE

TFE (Test for Erhvervslivet) er utilgængeligt i dag, onsdag 09-05-2015 ml. kl. 10-12 på grund af en hastende udlægning.

Planlagt nedlukning2018-05-09 11:19
2018-05-08 18:00Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 16. maj 2018 klokken 1800-2145. 

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og ManifestFil adgang: 
  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning
  • Online adgang:
  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems Wednesday May 16th , 2018, 06.00 pm - 09.45 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-05-16 21:27
2018-05-08 15:12ICS

"Udskriv blanket"-knappen i ICS vil ikke virke i dag tirsdag den 8. maj 2018 ml. klokken 17.00-22.00. Anvend i stedet "Udskriv"-knappen.

Planlagt nedlukning2018-05-08 22:00
2018-05-08 14:34e-Export

Opdateret kl. 15.00: Svartiderne er nu under 1 min.

Der er p.t. lange svartider på filoverførsel til e-Export. Svartiderne er lige nu på omkring 10 min.

INC000000326053

Løst2018-05-08 15:00
2018-05-08 12:35Import

Hvis man får beskeden "siden kan ikke vises" ved start af toldsystemet, brug da dette link i stedet: https://import.skat.dk/importsys.jnlp

Løst2018-05-09 08:00
2018-05-08 08:52Transit (NCTS)

Vi har i øjeblikket ikke kontakt fra det danske NCTS (Transit) til EU-basen.

Opdateret kl. 09.29: Kontakten til EU er genetableret og filkøen er under hurtig afvikling. Nødprocedure kan ikke længere anvendes.

Opdateret kl. 08.56: Nødprocedure er nu tilladt.

Fejlsøgning pågår.

INC000000325648

Løst2018-05-08 09:29
2018-05-07 14:40TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig onsdag den 9. maj 2018 klokken 10.00-12.00 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-05-09 11:19
2018-05-07 10:26Alle toldsystemer

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer tirsdag den 15. maj 2018 klokken 06.00-08.00.

Der er åbent for onlineadgang til Import, e-Eksport, NCTS/Transit,  Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filoverførsel til Import Control System (ICS) og Manifest vil ikke blive berørt.

Nødprocedure er tilladt i det fornødne omfang under servicevinduet.

Service window on all customs systems on Tuesday, May 15, 2018 between 6.00 - 8 am

During the service window files for import, e-Export and Transit will be queued and processed when the service window has passed. Files for ICS and Manifest will not be affected.

Online access to all systems will be available.

Fallback will be allowed during the service window.

Planlagt nedlukning2018-05-15 08:02
2018-05-03 15:40EMCS

Klarmeldt kl. 15.52

Adgangen til EMCS er også påvirket af den sporadiske fejl på B2B-løsningen, ligesom det kan være svært at få onlineadgang.

INC000000323493

Løst2018-05-03 15:55
2018-05-03 15:09ICS og Manifest

Klarmeldt kl. 15.52

Vi har desværre sporadiske udfald på filoverførsel til ICS og Manifest. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 15.18: Påvirker nu også online-adgangen. Prøv evt. at lukke alle browservinduer og log på igen.

Unfortunately, we have sporadic failures on the FTP GW for ICS and Manifest at the moment.

INC000000323493

Løst2018-05-03 15:55
2018-05-02 14:59e-Export

Svartiderne er nu normaliseret.

Der er forlænget svartid på filoverførsel til e-Export og onlinedelen er også langsom.

Der fejlsøges.

INC000000323135

Løst2018-05-02 16:05
2018-05-01 16:46ICS og Manifest

Grundet servicevindue på SKATs IT-systemer onsdag den 2. maj 2018 klokken 1800-2000 vil "Udskriv blanket" ikke virke i ICS i dette tidsrum. "Udskriv-knappen" vil virke.

Planlagt nedlukning2018-05-02 20:00

skat.dk er Skatteforvaltningens digitale indgang til selvbetjening og vejledning om skatter og afgifter