Told - drift af systemerne

Her kan du se aktuelle driftsproblemer og planlagte nedlukninger på toldsystemerne.

Visning af billede: linkiconTeknisk helpdesk for toldsystemerne og EMCS
Visning af billede: linkiconFind nødproceduren - hvis systemerne ikke er tilgængelige

Driftsstatus

Du kan sortere meddelelserne ved at klikke på Dato, System, Beskrivelse og Status. Når du klikker på titlen vises meddelelsen på en ny side. Tilmeld dig også RSS øverst i højre hjørne på denne side.  





DatoSystemBeskrivelseStatusKlarmelding
2018-08-15 10:08Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Løst2018-08-15 10:07
2018-08-14 15:42Transit (NCTS)

Der vil kunne opleves kortvarig nedetid på NCTS (Transit), ICS og Manifest i aften tirsdag den 14. august 2018 mellem klokken 2000-2030.


INC000000369981

Løst2018-08-14 20:30
2018-08-14 15:40ICS og Manifest

Der vil kunne opleves kortvarig nedetid på NCTS (Transit), ICS og Manifest i aften tirsdag den 14. august 2018 mellem klokken 2000-2030.

INC000000369981

Løst2018-08-14 20:30
2018-08-14 11:38Import

Svartider er på Import er tilbage til normal.

Forsinkelser på filsvar

Der kan lige nu forekomme lange svartider på filsvar til Import systemet. Svartiden kan lige nu være ca. 40 minutter.

 

INC000000369551

Løst2018-08-14 12:28
2018-08-13 10:41Alle toldsystemer

Reminder:

Der kan onsdag den 15. august 2018 kl. 7.00 - 7.10 forventes længere svartider i alle toldsystemer pga. genstart af server.

Planlagt nedlukning2018-08-15 07:10
2018-08-13 10:03ICS og Manifest

Testmiløet for ICS/Manifest har servicevindue den 14 august 2018 fra kl 9:00 til 14:00


Det vil være muligt at logge på, men filer bliver først behandlet efter servicevinduet. 

Planlagt nedlukning2018-08-14 14:52
2018-08-13 10:01EMCS

Så er EMCS klarmeldt.

Opdateret 10.57: Der fejlsøges fortsat.

Der er i øjeblikket problemer med EMCS - Der fejlsøges.

INC000000368533

 

Løst2018-08-13 12:28
2018-08-10 12:18Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Download af Taric - xml-filer. Filerne er ikke opdateret siden maj 2018. Der arbejdes på en løsning.

Opdateret 10-08-2018: Der er stadig et problem. Selvom der står på websiden, at den er opdateret, så er filerne stadig fra maj 2018. Nyeste fil kan man få ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk.

Opdateret 23-07-2018: XML-filen kan rekvireres via servicedesken (pakket i gf-format).

Oprettet: 19-07-2018

INC000000358643

 

Løst2018-08-15 10:05
2018-08-09 11:36Alle toldsystemer

Der kan onsdag den 15. august 2018 kl. 7.00 - 7.10 forventes længere svartider i alle toldsystemer pga. genstart af server.

Planlagt nedlukning2018-08-15 07:10
2018-08-08 17:23TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig fredag den 10. august 2018 klokken 1000-1215 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-08-10 10:43
2018-08-06 15:06e-Export

Svartiderne er nu normaliseret.

Opdateret 16.43: Forsinkelsen på filoverførsel er nu nede på 2 min.

Der er forsinkelse på filoverførsel til e-Eksport. Er fejlmeldt.

INC000000365949

Løst2018-08-07 08:03
2018-08-06 10:40Import- og Eksportsystemerne

Problemet er løst

Opdateret 16:45: Vi har stadig ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 13.25: Vi har ingen tidshorisont endnu. Der er også problemer med at få fortoldninger videre fra status 21.

Opdateret kl. 11.45: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Der er i øjeblikket problemer med at få udførsler videre fra status 20 'Antaget'. Der fejlsøges.

INC000000365242

Løst2018-08-07 08:01
2018-08-02 09:46TFE

Test for Erhvervslivet: Filoverførsel til import, eksport og transit fejler i testmiljøet. Der fejlsøges.

Opateret 11:15: Filoverførsel til import, eksport og transit virker igen i testmiljøet. Sagen er løst.

Løst2018-08-02 11:15
2018-07-31 13:40Alle toldsystemer

Der er problemer med filoverførsel til import, eksport og transit. Teknikerne er i gang.

Onlinedelen virker.

Opdateret kl. 14.05: Der arbejdes stadig på en løsning: Nødprocedure er nu tilladt.

Opdateret kl. 14.32: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Opdateret kl. 14.43: Filoverførslen er kommet igang igen. Filer modtaget under nedetiden behandles nu, men der må forventes nogen kø. Nedetiden har været 13.27-14.35. Nødprocedure er afsluttet.

INC000000363132

 

Løst2018-07-31 14:43
2018-07-30 09:52e-Export

Vedrørende brug af udenlandsk EORI-nummer i udførselsangivelser:

Det skal præciseres, at selv om udenlandsk EORI-nummer kan indsættes i underrubrikken til felt 2.2 i onlinedelen, er funktionen ikke implementeret i filoverførslen og er delvist fejlbehæftet i onlinedelen. Det er derfor stadig tilladt at angive SE-nummer 12619863 i felt 2.2 og udenlandsk eksportør i felt 44.6, som angivet i toldvejledningen.

  
2018-07-30 09:13Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 22. august 2018 klokken 1800-2130.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning
Online adgang:
Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday August 22nd, 2018, 06.00 pm – 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning 
2018-07-19 10:44Taric

Taric - xml-filer bliver nu opdateret igen, så det nu er den nyeste der findes på hjemmesiden. Direkte link her.

Download af Taric - xml-filer. Filerne er ikke opdateret siden maj 2018. Der arbejdes på en løsning.

Opdateret 10-08-2018: Der er stadig et problem. Selvom der står på websiden, at den er opdateret, så er filerne stadig fra maj 2018. Nyeste fil kan man få ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk.

Opdateret 23-07-2018: XML-filen kan rekvireres via servicedesken (pakket i gf-format).

INC000000358643

Løst2018-08-15 10:00
2018-07-16 13:14e-Export

Vi skal anmode om, at lukning af udførsler, der er kørt under nødprocedure i fredags (godkendt ordning), sker til ekspeditionsstedet via email.

  
2018-07-14 11:28Alle toldsystemer

Reminder: Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15 - 19.30 på grund af et servicevindue. Nødprocedure må anvendes.

Reminder: All Customs systems (ICS, Manifest, Import, Export and Transit) will be unavailable on Sunday, July 15th, 2018 between 3.15-7.30 pm. Fallback procedure is allowed.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-13 12:30e-Export

Kl. 16.27 er fejlen udbedret. Udførsler får nu tildelt MRN, det samme gør transitangivelser. (Nummer tildeles også til de angivelser, der er lavet under nødproceduren)

Nødproceduren er afsluttet.

Der bliver lige nu ikke tildelt MRN i e-Export.

Kl. 16.20: Fejlen er lokaliseret. Vi kan dog endnu ikke sige, hvornår den er udbedret.

Kl. 16.00: Endnu ingen tidshorisont.

Kl. 15.15: Endnu ingen tidshorisont.

Kl. 14.28: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

kl. 13.16: Fejlen omfatter også transit. Der bliver ikke oprettet filsvar. Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang.

kL. 12.46: Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang. Vi forventer at MRN vil blive tildelt, når fejlen er udbedret.

Der fejlsøges.

Løst2018-07-13 16:37
2018-07-12 11:12Alle toldsystemer

Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15 - 19.30 på grund af et servicevindue. (Bemærk: oprindelig annonceret kl. 16-19).

Vi forventer at filer indsendt til ICS og Manifest vil fejle. Filer til import, eksport og transit vil blive lagt i kø og behandlet efter servicevinduet.

Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

On Sunday, July 15th, 2018 all customs systems will be unavailable between 3.15-7.30 pm. (Corrected from 4-7 pm).

We expect files for ICS and Manifest to fail during the service window. Files for import, export and transit (NCTS) will be queued and processed afterwards. Fallback procedure will be allowed during the downtime.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-11 15:16e-Export

Der vil kunne opleves 5 minutters nedetid på e-Export torsdag den 12. juli 2018 et sted imellem kl. 6.45-7.15.

Vi retter den fejl der gør, at CVR-nummeret for udenlandsk eksportør ikke får tildelt MRN.

Løst2018-07-12 06:55
2018-07-10 10:15Import

Det er desværre nødvendigt at genstarte importsystemet kl. 11. Nedetid forventes fra kl. 11-11.10.

Der kan opleves systemfejl under genstarten.

Planlagt nedlukning2018-07-10 11:06
2018-07-09 07:42ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har været fejlramt mellem kl. 02.12 - 04.05 i nat, men virker nu igen.

The SKAT FTP GW has beeen unavailable for the ICS and Manifest systems between 02.12 - 04.05 am.

Løst2018-07-09 07:28
2018-07-06 12:03Alle toldsystemer

Søndag den 15. juli 2018 vil alle toldsystemer være lukket ned imellem kl. 15.15-19.30 på grund af et servicevindue. (Tidsrummet er korrigeret, oprindelig udmeldt kl. 16-19).

Vi forventer at filer indsendt til ICS og Manifest vil fejle. Filer til import, eksport og transit vil blive lagt i kø og behandlet efter servicevinduet.

Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

On Sunday, July 15th, 2018 all customs systems will be unavailable between 4-7 pm. 

We expect files for ICS and Manifest to fail during the service window. Files for import, export and transit (NCTS) will be queued and processed afterwards. Fallback procedure will be allowed during the downtime.

Planlagt nedlukning2018-07-15 19:30
2018-07-05 15:25Alle toldsystemer

Der kan i øjeblikket ikke etableres kontakt til toldsystemerne. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 15.47: Der er igen adgang til systemerne.

Opdateret kl. 15.40: Det ser ud til at indsendte filer behandles. Men der er ingen adgang til systemerne online. Der fejlsøges fortsat.

The customs systems was unavailable from around 2.50 pm to 3.47 pm. Some files for ICS and Manifest may have failed during this time.

INC000000352437

Løst2018-07-05 15:47
2018-07-04 10:05Alle toldsystemer

Der må forventes forlængede svartider onsdag aften kl. 18.30-18.45 i alle toldsystemer.

Det skyldes en hastende rettelse i TARIC.

Planlagt nedlukning2018-07-04 18:40
2018-07-03 11:29EMCS

Opdateret 12.58: EMCS online er igen tilgængeligt. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdateret 12.00: Der gives hermed tilladelse til at benytte nødprocedure.

Der er problemer med at tilgå EMCS online. Der kommer følgende fejlbesked ntse:EMCSForsideSelsakber4950.

Der fejlsøges.

INC000000350584

Løst2018-07-03 12:58
2018-07-03 10:56Import- og Eksportsystemerne

"Fælles stamdataliste" (gyldig pr. 3. juli 2018) er opdateret med disse certifikater

C069

Godkendelse udstedt af kompetent myndighed RFO 2017/1509

C070

Forudgående tilladelse - Restriktive foranstaltninger over for Libyen - Rådets forordning (EU) nr. 2016/44

Ark 16. Certifikattyper

Ark 21. Sammenhænge da de begge er VAB N, Handels- og våbenembargo

Den fælles stamdataliste findes her: https://skat.dk/skat.aspx?oId=1981497

  
2018-07-02 10:50Information

Toldvejledningen har fået nyt telefonnummer: 7222 1202

Told Servicedesks direkte nummer er stadig: 7015 7301

(Telefonnummer 7222 1212 er nu Toldstyrelsens hovednummer).

  
2018-07-02 09:28e-Export

De pdf-filer, der sendes til virksomhederne (ledsagedokument med MRN), har p.t. et navneformat der gør, at de ikke kan parres med systemerne. Der fejlsøges.

Problemet er løst kl. 14.05: PDF-filer dannet derefter har det korrekte filnavn.

INC000000346576

Løst2018-07-02 14:59
2018-06-29 08:52Alle toldsystemer

Som følge af, at SKAT går fra en til syv styrelser kan der i perioden lørdag den 30. juni 2018 klokken 0800 - søndag den 1. juli 2018 klokken 2300 forekomme (kortvarig) forstyrrelser på www.skat.dk, herunder bla. på siderne "Driftsmeddelelser og status for toldsystemer" og "Toldstyrelsens IT-systemer til Told Erhverv". Toldstyrelsen anbefaler i den forbindelse, at man gemmer nødvendige links enten på ens desktop eller som browser favoritter jf. det udsendte
Nyhedsbrev - Ændring af logo med videre som følge af nye styrelser.

Planlagt nedlukning2018-07-02 12:42
2018-06-28 14:49e-Export

Problemet er løst. Angivelser med fejl 6527 skal blot genindsendes.

e-Export kører langsomt på grund af en gateway-fejl. Angivelser med udenlandske eksportører fejler i et vist omfang med fejlkode 6527. Nødprocedure kan bevilges ved henvendelse til servicedesk.

INC000000348288

Løst2018-06-28 15:05
2018-06-28 12:59e-Export

29.06.2018 06.55: Fejlen er rettet og man kan igen benytte den rette måde at registrere nedennævnte AEO-certifikater.

Der vil forekomme en kortvarig afbrydelse af adgangen til e-Export fredag 29-06-2018 imellem kl. 6.40-7.00.

Vi retter AEO-fejlen (certifikattype Y022-Y025).

Løst2018-06-29 06:55
2018-06-28 09:52EMCS

Fredag den 29/06-2018, kl. 12:00 - ca. 12:15 er der servicevindue på EMCS. Der skal opdateres til nyt grafisk design.

I forbindelse hermed vil alle aktive sessioner blive afbrudt - også B2B-brugere. Dvs. at der skal logges ind på ny.

Planlagt nedlukning2018-06-29 12:15
2018-06-27 15:10Information

28-06-2018 kl. 09.30: Telefonerne er åbne igen.

Grundet indvielsen af den nye Toldstyrelse vil toldens telefoner være lukket imellem kl. 9-9.30 torsdag den 28. juni 2018.

Løst2018-06-28 09:30
2018-06-27 11:03Servicedesk

Kendte fejl:

e-Export: Validering af AEOF-kode i felt 44.5 fejler (certifikattype Y022-Y025). Løst 29/6-2018.

Filoverførsel: Der sker i visse tilfælde fejl i nummereringen af svarfiler, så filerne indlæses hos modtager i forkert rækkefølge. Forventes løst fredag aften.

Nyt:

e-Export: Ved udenlandsk eksportør skal virksomhedens EORI-nummer angives på hovedoplysninger (feltet eksportørens EORI under felt 2.2). Desværre er denne ændring udlagt lige vel tidligt, det tilhørende nyhedsbrev udsendes snarest. Filoverførsel skal også tilrettes. Forventes klar mandag 2/7-2018. Bliver klar i løbet af uge 28 (9-15. juli) - løst 12. juli

Løst2018-07-12 08:56
2018-06-26 11:50Transit (NCTS)

Forsendelser i NCTS går i øjeblikket i stå. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 16.40: NCTS virker igen. Nødprocedure må ikke længere anvendes.

Opdateret kl. 16.18: Vi genstarter Transit igen om nogle få minutter.

Opdateret kl. 16.00: Vi ser desværre ingen bedring i filbehandlingen endnu. Nødprocedure er stadig tilladt.

Opdateret kl. 15.15: NCTS er blevet genstartet. Vi holder øje med om køerne nu afvikles.

Opdateret kl. 14.00: Vi har desværre ingen tidshorisont endnu.

Opdateret kl. 12.30: Der må anvendes nødprocedure i fornødent omfang.

Link til nødprocedure (Beredskabsprocedure):

https://skat.dk/skat.aspx?oId=2229986&chk=214955

INC000000346572

Løst2018-06-26 16:39
2018-06-21 18:38Alle toldsystemer

Filoverførsel var stærkt forsinket mellem kl. 17.30 og 17.55.

INC000000345204

Løst2018-06-21 18:35
2018-06-21 14:40Alle toldsystemer

Servicevinduet er nu overstået: Nye angivelser går korrekt igennem, men angivelser lavet mellem kl. 13 og 15 (cirka) skal skubbes manuelt. De vil løbende blive frigivet.

Vi er desværre nødt til at have et ekstraordinært servicevindue, da alle angivelser strander før frigivelse.

Toldsystemerne vil derfor være utilgængelige imellem kl. 14.45 og 15.45.

Nødprocedure er tilladt.

Due to urgent maintenance, all customs systems will be unavailable from 2.45 pm to 3.45 pm.

Løst2018-06-21 15:45
2018-06-21 13:51Alle toldsystemer

Opdateret kl. 16.00: Systemerne virker igen, nye angivelser behandles som de skal. Vi har dog et efterslæb i toldsystemerne for angivelser lavet imellem kl. 13-15, som nu skal behandles manuelt.

Opdatering kl. 14.22: Der må benyttes nødprocedure i fornødent omfang.

Rettelse - angivelser hænger i status 20 - ikke 02

Opdateret kl. 13.59: Det er ikke kun export-angivelser der er berørt. Der mangler frigivelse i alle systemer. Der fejlsøges

Angivelser hænger i status 02 - der fejlsøges

Løst2018-06-22 09:00
2018-06-21 13:15Information

Fejlen er løst 12-07-2018 kl. 06.55. SE-nummer 12619863 kan igen benyttes ved udførsler for udenlandsk eksportør.

Opdateret 30-07-2018: Det skal præciseres, at vejledningen om brug af EORI-nummer i felt 2.2 ikke er ændret i forhold til nyhedsbrev af 2017, da den implementerede ændring kun fungerer i onlinedelen og er delvist fejlbehæftet.

Efter udlægningen i går, er det nu muligt at indsætte et udenlandsk EORI nr. i felt 2.2 i udførsler (eksportørens EORI-nummer).

Derfor skal SE-nummer 12619863 ikke længere benyttes i felt 2.2 (og EORI i 44.6). Angivelser, hvor 12619863 benyttes, tildeles ikke MRN.

Løst2018-07-12 06:55
2018-06-21 09:26e-Export

Angivelse af AEO-certifikater i felt 44.5 Transportdokumenter (Y022, Y023, Y024 og Y025) fejler. Indtil videre kan oplysningen skrives i felt 44.6 Bemærkninger i stedet.

Opdateret 27-06-2018 kl. 10.53: Forventes løst senest fredag 29-06.

INC000000344489

Løst2018-06-29 07:00
2018-06-18 10:51EMCS

På grund af et servicevindue på NemLogin onsdag den 20.06.2018 kl. 23.59 til torsdag d. 21.06.2018 kl. 06:00 vil der ikke være adgang til TastSelv Erhverv og dermed EMCS.

Planlagt nedlukning2018-06-21 06:00
2018-06-18 10:35Alle toldsystemer

Vi minder om at der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 20. juni 2018 klokken 18.00-21.30.

Se oprindelig besked fra 2018-06-11 kl. 13.31

Planlagt nedlukning2018-06-20 21:33
2018-06-15 13:53ICS og Manifest

Der opleves "kommunikationsfejl" ved filoverførsel. Vi fejlsøger.

SKAT FTP GW: Files are being rejected with communication error.

INC000000342370

Løst2018-06-15 14:20
2018-06-14 10:58e-Export

Klarmeldt kl. 11.28: Svartiden på filoverførsel er nu omkring 1 minut. Onlineadgangen er stabil.

Der er lidt problemer med at logge på e-Export. Vor leverandør er ved at undersøge det. Det kan være nødvendigt at forsøge login flere gange før det lykkes.

Filoverførsel er også forsinket.

Opdatering kl. 11.03: Export er blevet genstartet for at løsne op for situationen. Der er en pukkel på ca. 150 filer som stille og roligt er ved at blive afviklet. Det vil give svartider på ca. 10-12 minutter i det næste 15-20 minutters tid.

Løst2018-06-14 11:28
2018-06-13 08:57TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig torsdag den 14. juni 2018 klokken 10.00-12.30 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-06-14 11:45
2018-06-11 13:31Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 20. juni 2018 klokken 18.00-21.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
- Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday June 20th , 2018, 06.00 pm - 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-06-20 21:33
2018-06-11 07:35Alle toldsystemer

Servicevindue
Der vil onsdag den 13. juni 2018 klokken 18:00-23:00 periodevis kunne opleves længere svartider.

Planlagt nedlukning2018-06-13 21:13
2018-06-07 11:49Alle toldsystemer

Opdateret kl. 12.18: Ser ud til at netværket er blevet stabilt lige efter kl. 12.00 igen.

Der er netværksproblemer hos SKAT igen. Ser ud til at påvirke filoverførslen.

Der fejlsøges.

Løst2018-06-07 12:17
2018-06-07 09:27Alle toldsystemer

Opdateret kl. 9.47: Filoverførslen er stabil igen.

Der er netværksproblemer hos SKAT, som åbenbart også påvirker filoverførslen. Der fejlsøges.

Løst2018-06-07 09:46
2018-06-05 09:29Import

Problemet med kontingentfortoldninger er nu løst. Angivelser i fejl skal blot genindsendes (evt. med nyt forventet ekspeditionstidspunkt), så vil de blive godkendt.

Kontingentfortoldninger med præferencekode 120 fejler i toldsystemet.

Der arbejdes på en hurtig løsning.

Nødprocedure tilladt indtil videre.

Løst2018-06-05 15:42
2018-06-04 11:39e-Export

Kl. 11.50: Svartiderne er nu nede på omkring 1 minut.

Der er forlængede svartider på e-Export på grund af store filmængder.

Løst2018-06-04 16:09
2018-05-23 13:04ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har været fejlramt mellem kl. 12.15-12.55, men virker nu igen. Filer der mangler svar i dette tidsrum, må genindsendes.

The SKAT FTP GW has been unavailable for the ICS and Manifest systems between 12.15-12.55 pm. Files for which you haven't received response during this period, must be re-sent.

INC000000331653

Løst2018-05-23 13:01
2018-05-17 09:08Alle toldsystemer

Der er åbnet for filoverførslen kl. 7.54. Nu afvikles køen.

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer onsdag den 23. maj 2018 klokken 06.00-08.00.

Der er åbent for onlineadgang til Import, e-Eksport, NCTS/Transit,  Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Fil adgang:
Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Filoverførsel til Import Control System (ICS) og Manifest vil ikke blive berørt.

Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang i servicevinduets tidsrum.

Service window on all customs systems on Wednesday, May 23, 2018 between 6.00 - 8 am

During the service window files for import, e-Export and Transit will be queued and processed when the service window has passed. Files for ICS and Manifest will not be affected.

Online access to all systems will be available.

Planlagt nedlukning2018-05-23 07:54
2018-05-15 13:38Information

Toldekspeditionernes og Told Servicedesks åbningstider i pinsen kan ses i dette nyhedsbrev.

  
2018-05-15 09:26Alle toldsystemer

Reminder: Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 16. maj 2018 klokken 18.00-21.45

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og ManifestFil adgang: 
  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning
  • Online adgang:
  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems Wednesday May 16th , 2018, 06.00 pm - 09.45 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Løst2018-05-16 22:00
2018-05-15 08:29Alle toldsystemer

Der har været servicevindue mellem kl. 6-8, som har lagt filer til transit, import og eksport i kø.

Filafviklingen har været i fuld gang siden kl. 7.46, men det tager noget tid.

Løst2018-05-15 09:00
2018-05-14 12:44EMCS

Nogle oplever problemer med at tilgå EMCS online og via B2B-løsningen. Nødprocedure må anvendes.

Opdateret kl. 13.20: SKAT kan ikke længere konstatere fejl på forbindelsen. Nødprocedure må ikke længere anvendes.

Løst2018-05-14 13:20
2018-05-14 09:08Alle toldsystemer

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer

tirsdag den 15. maj 2018 klokken 06.00-08.00 (se beskrivelsen under 2018-05-07 kl. 10.26) og
onsdag den 16. maj 2018 kl. 18.00-21.45 (Se beskrivelsen under 2018-05-08 kl. 18.00)

Løst2018-05-16 21:27
2018-05-10 13:47Information

SKAT har lukkedag fredag den 11. maj 2018. Servicedesks telefoner er derfor lukket, men vi kan kontaktes på email: servicedesk@skat.dk mellem kl. 07.00 og 20.00.

  
2018-05-09 09:00TFE

TFE (Test for Erhvervslivet) er utilgængeligt i dag, onsdag 09-05-2015 ml. kl. 10-12 på grund af en hastende udlægning.

Planlagt nedlukning2018-05-09 11:19
2018-05-08 18:00Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer onsdag den 16. maj 2018 klokken 1800-2145. 

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og ManifestFil adgang: 
  • Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning
  • Online adgang:
  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems Wednesday May 16th , 2018, 06.00 pm - 09.45 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-05-16 21:27
2018-05-08 15:12ICS

"Udskriv blanket"-knappen i ICS vil ikke virke i dag tirsdag den 8. maj 2018 ml. klokken 17.00-22.00. Anvend i stedet "Udskriv"-knappen.

Planlagt nedlukning2018-05-08 22:00
2018-05-08 14:34e-Export

Opdateret kl. 15.00: Svartiderne er nu under 1 min.

Der er p.t. lange svartider på filoverførsel til e-Export. Svartiderne er lige nu på omkring 10 min.

INC000000326053

Løst2018-05-08 15:00
2018-05-08 12:35Import

Hvis man får beskeden "siden kan ikke vises" ved start af toldsystemet, brug da dette link i stedet: https://import.skat.dk/importsys.jnlp

Løst2018-05-09 08:00
2018-05-08 08:52Transit (NCTS)

Vi har i øjeblikket ikke kontakt fra det danske NCTS (Transit) til EU-basen.

Opdateret kl. 09.29: Kontakten til EU er genetableret og filkøen er under hurtig afvikling. Nødprocedure kan ikke længere anvendes.

Opdateret kl. 08.56: Nødprocedure er nu tilladt.

Fejlsøgning pågår.

INC000000325648

Løst2018-05-08 09:29
2018-05-07 14:40TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig onsdag den 9. maj 2018 klokken 10.00-12.00 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2018-05-09 11:19
2018-05-07 10:26Alle toldsystemer

Der er servicevindue på SKATs IT-systemer tirsdag den 15. maj 2018 klokken 06.00-08.00.

Der er åbent for onlineadgang til Import, e-Eksport, NCTS/Transit,  Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filoverførsel til Import Control System (ICS) og Manifest vil ikke blive berørt.

Nødprocedure er tilladt i det fornødne omfang under servicevinduet.

Service window on all customs systems on Tuesday, May 15, 2018 between 6.00 - 8 am

During the service window files for import, e-Export and Transit will be queued and processed when the service window has passed. Files for ICS and Manifest will not be affected.

Online access to all systems will be available.

Fallback will be allowed during the service window.

Planlagt nedlukning2018-05-15 08:02
2018-05-03 15:40EMCS

Klarmeldt kl. 15.52

Adgangen til EMCS er også påvirket af den sporadiske fejl på B2B-løsningen, ligesom det kan være svært at få onlineadgang.

INC000000323493

Løst2018-05-03 15:55
2018-05-03 15:09ICS og Manifest

Klarmeldt kl. 15.52

Vi har desværre sporadiske udfald på filoverførsel til ICS og Manifest. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 15.18: Påvirker nu også online-adgangen. Prøv evt. at lukke alle browservinduer og log på igen.

Unfortunately, we have sporadic failures on the FTP GW for ICS and Manifest at the moment.

INC000000323493

Løst2018-05-03 15:55
2018-05-02 14:59e-Export

Svartiderne er nu normaliseret.

Der er forlænget svartid på filoverførsel til e-Export og onlinedelen er også langsom.

Der fejlsøges.

INC000000323135

Løst2018-05-02 16:05
2018-05-01 16:46ICS og Manifest

Grundet servicevindue på SKATs IT-systemer onsdag den 2. maj 2018 klokken 1800-2000 vil "Udskriv blanket" ikke virke i ICS i dette tidsrum. "Udskriv-knappen" vil virke.

Planlagt nedlukning2018-05-02 20:00
2018-04-24 13:54e-Export

Nogle angivelser hænger i status 20. Der fejlsøges.

Opdateret 14.38: Det drejer sig om ca. 40 angivelser. De bliver skubbet manuelt igennem nu.

INC000000318169

Løst2018-04-24 14:45
2018-04-21 11:30Alle toldsystemer

Der har været et kort nedbrud på alle toldsystemer i dag omkring kl. 11.00-11.20.

Alle systemer er igen tilgængelige.

INC000000317317

Løst2018-04-21 11:28
2018-04-21 10:04Alle toldsystemer

Husk venligst, at der er servicevindue på alle toldsystemer i dag lørdag den 21. april 2018 klokken 15.15 - 21.30. (Se besked fra 2018-04-11 13:41).

Please remember the service window for all customs systems Saturday, april 21st, 2018 between 03.15 - 09.30 pm.

Planlagt nedlukning2018-04-21 19:40
2018-04-13 14:02Alle toldsystemer

Opdateret kl. 14.36: Alle toldsystemer er igen tilgængelige. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdateret kl. 14.21: Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang. Der fejlsøges.

Der er problemer med toldsystemerne (Import, e-Export, Manifest, ICS og NCTS). Det gælder både online og ved filoverførsel.

Der fejlsøges.

INC000000313778

Løst2018-04-13 14:36
2018-04-12 13:35Import- og Eksportsystemerne

Opdateret kl. 14:08 - Svartiderne er normaliseret igen

Der opleves lange svartider på import og e-Export systemerne. Der fejlsøges.

INC000000313149

Løst2018-04-12 14:07
2018-04-11 13:41Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle Toldsystemer lørdag den 21. april 2018 klokken 15.00 15.15-21.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning - dog vil filer til Import Control System (ICS) og     Manifest fejle/blive afvist i perioden 1500-1800 15.15-21:20
* Filer til Import, e-Eksport, og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
* Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist.

Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday April 21st , 2018, 03.00 03.15 pm - 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Files sent to Import, e-Export and NCTS will be processed when the service window has passed.
Files sent to ICS and Manifest will fail.

Planlagt nedlukning2018-04-21 19:40
2018-04-10 14:10ICS og Manifest

Grundet servicevindue på SKATs IT-systemer tirsdag den 17. april 2018 klokken 1900-2200 vil 'Udskriv blanket' ikke virke i ICS i dette tidsrum. 'Udskriv-knappen' vil dog virke.

Planlagt nedlukning2018-04-17 22:00
2018-04-08 14:19TFE

TFE (Test For Erhvervslivet) vil være utilgængelig tirsdag den 10. april 2018 kl. 06.00 - 08.00.

Planlagt nedlukning2018-04-10 08:00
2018-04-05 09:31Alle toldsystemer

Servicevindue på SKATs IT-systemer lørdag den 14. april 2018 klokken 15.15 til søndag den 15. april 2018 klokken 00.15.

Det bevirker, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday April 14th , 2018, 03.15 pm - Sunday April 15th 00.15 am.
The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed

Planlagt nedlukning2018-04-15 00:15
2018-04-05 09:24TFE

Opdateret 06-04-2018 kl. 11.41: Servicevinduet er forlænget til kl. 16.30 (oprindeligt udmeldt til kl. 15)

Der er servicevindue på TFE (Test For Erhverv) lørdag den 7. april 2018 kl. 12.30 - 16.30

Toldsystemerne på TFE er utilgængelige i servicevinduets tidsrum.

Planlagt nedlukning2018-04-07 15:29
2018-04-05 07:16Import- og Eksportsystemerne

Efter aftenens udlægning er følgende rettelser foretaget:

e-Export:
Pakke-id for postforsendelser (transportmåde 5) til Grønland, Færøerne og Norge kan nu anvendes.
Varepost kan nu åbnes, selvom kolliart/antal og mærke ikke er udfyldt.

Import:
Speditøroplysninger opdateres korrekt (ugyldige adresseløbenumre er fjernet og nye bevillingstyper 406 og 416 er synlige).
Felt 44.2 åbnes nu ved korrektion af depositumsangivelse. (Kosmetisk fejl: feltet er blåmarkeret, burde være hvidt - rettes snarest).

  
2018-04-04 09:22Alle toldsystemer

Husk venligst, at der er servicevindue på alle toldsystemer onsdag den 4. april 2018 klokken 18.00-21.30. (Se besked fra 2018-03-23 15:21).

Please remember the service window for all customs systems Wednesday, april 4th, 2018 between 18.00-21.30

Planlagt nedlukning2018-04-04 22:00
2018-03-27 08:58Import- og Eksportsystemerne

Opdateret kl. 09.44: Forventes løst inden for 30 minutter. Ekspeditionsstederne må bevilge nødprocedure i påkommende tilfælde.

Import og e-Export kan i øjeblikket ikke tilgås internt i SKAT. Der fejlsøges.

INC000000307088

Løst2018-03-27 10:14
2018-03-26 10:51e-Export

e-Export genstartes tirsdag 27-03-2018 kl. 11.51 og vil være utilgængeligt i nogle få minutter.

Løst2018-03-27 11:53
2018-03-23 15:21Alle toldsystemer

Der er servicevindue på alle toldsystemer onsdag den 4. april 2018 klokken 18.00-21.30

Det betyder, at alle systemer - fil som online - vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet, behandles først efter servicevinduets afslutning.

Service window for all customs systems Wednesday April 4th, , 2018, 06.00 pm. - 09.30 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-04-04 22:00
2018-03-23 13:33e-Export

Opdateret 14.24: Svartiderne er nu normaliseret.

Opdateret 14:10 : Svartid er nu under 10 minutter.

Der er p.t. lange svartider på filoverførsel til e-Export. Systemet køre men der er forsinkelser på svar.

Svartiden er lige nu ca. 24 minutter.

INC000000306448

Løst2018-03-23 14:24
2018-03-23 13:31e-Export

e-Export er genstartet kl. 13.55 og hastigheden er normaliseret.

Der er p.t. lange svartider på filoverførsel til e-Export. Systemet køre men der er forsinkelser på svar.

Løst2018-03-23 14:23
2018-03-23 13:28TFE

Der er behov for et ekstraordinært servicevindue på TFE-miljøet (Test for Erhvervslivet) kl. 13.30-15.00 nu i dag.

Planlagt nedlukning2018-03-23 15:07
2018-03-23 11:03Information

Der er udsendt nyhedsbrev: Nyt fra SKAT vedrørende strejke/lockout på toldområdet

  
2018-03-22 10:40EMCS

Opdateret 10.55: EMCS er tilgængeligt igen

Det er ikke muligt at tilgå EMCS online. Der fejlsøges.

INC000000305299

Løst2018-03-22 10:55
2018-03-20 09:34Information

Der er offentliggjort nyhedsbrev om toldens åbningstider i påsken 2018.

  
2018-03-20 08:51TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig fredag den 23. marts 2018 klokken 10.00-12.00 på grund af opdateringer.

Løst2018-03-23 11:01
2018-03-15 15:55ICS og Manifest

Grundet servicevindue på SKATs IT-systemer tirsdag den 20. marts 2018 klokken 1900-2200 vil 'Udskriv blanket' ikke virke i ICS i dette tidsrum. "'Udskriv-knappen' vil dog virke.

Datoen for servicevinduet er udsat til tirsdag den 10. april 2018.

Planlagt nedlukning2018-03-15 15:54
2018-03-15 14:58EMCS

Til udbydere og virksomheder som kalder services på B2B,

Datoen for fjernelse af SSL v3 er udsat til 20. marts 2018.

Per 21. februar 2018 fjernes cipher SSL v3 på B2B Web Service Gateway TEST? / PROD?, som herefter kun understøtter:

TLS v1.2 (anbefalet)
TLS v1.1
TLS v1.0

Der er IKKE behov for at udskifte certifikater i forbindelse hermed.

NB: TLS v1.0 forventes også at blive klassificeret som usikker om kort tid, så den vil ikke være hensigtsmæssig at skifte til denne cipher.

Hvis klienten som virksomhederne kalder EMCS med f.eks. benytter en ældre version af Java eller .NET som ikke understøtter TLS, så kan de ikke bruge TLS før de har opdateret disse.

  
2018-03-14 13:59e-Export

Opdateret kl. 14.15: e-Export er blevet genstartet og hastigheden er igen normal.

e-Export kører meget langsomt. Der fejlsøges.

INC000000301757

Løst2018-03-14 14:15
2018-03-12 07:28Transit (NCTS)

Der vil være et servicevindue på NCTS (Transit) onsdag den 14. marts 2018 et sted imellem klokken 07.00-08.15.

Generelt giver det ingen nedetid, men det betyder, at NCTS samt tildeling af MRN i e-Export vil blive forsinket i op til 5 minutter i løbet af ovenstående servicevindue.

INC000000299888

Planlagt nedlukning2018-03-14 07:38
2018-03-08 12:33e-Export

Der kan desværre fortsat opleves efterfejl efter fejlen i e-Export i tirsdags, hvor udførsler strandede i status 20.

Hvis man har en udførsel i status 18 er det en god ide at tjekke i historikken, om udførslen er gået i status 18 imellem mandag 5/3 kl. 23 og tirsdag 6/3 kl. 11.45, Er dette tilfældet, bedes angivelsen gemt og indsendt påny, så overgangen til risikoanalyse ligger senere end dette. Derved undgås det, at angivelsen hænger i status 20.

INC000000297582

Løst2018-03-08 12:28
2018-03-07 13:37Information

Opdateret kl. 13.48: VITA er atter tilgængelig.

VITA er p.t. ikke tilgængelig - dette er fejlmeldt

Løst2018-03-07 13:48
2018-03-06 07:39Alle toldsystemer

Opdateret kl. 15.51 (07-03-2018): Angivelser der hænger i status 20 bedes indmeldt til servicedesk.

Opdateret kl. 18.53: Der er stadig nogle få angivelser der hænger i status 20. Disse vil blive skubbet. Det er tilladt at lave en ny angivelse som erstatning (husk at indgive sletningsanmodning på den oprindelige, når den når status 40).

Opdateret kl. 16.07: Afviklingen af status 20-køen i e-Export er i fuld gang og forventes afsluttet omkring kl. 16.30

Opdateret kl. 12.57: Vi er stadig igang med at skubbe angivelser, der sidder fast i status 20. Det er tilladt at lave en ny angivelse som erstatning (husk at indgive sletningsanmodning på den oprindelige, når den når status 40).

Opdateret kl. 11.35: Fejlen er rettet og nye angivelser går korrekt igennem statusskifte. Vi er ved at skubbe de angivelser, der hænger fast i status 20.

Opdateret kl. 10.23: Fejlen er identificeret og fejlrettelse pågår.

Opdateret kl. 9.25: Fejlen rammer sandsynligvis ICS, e-Export og ankomstdelen i Manifest. Der fejlsøges fortsat.

Det ser ud til at angivelser hænger i status 20 - der fejlsøges.

Opdateret kl. 08.57: Der fejlsøges fortsat - nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang.

Opdateret kl. 08.23: Der fejlsøges fortsat - tidshorisont ukendt.

INC000000297582

Løst2018-03-07 15:51
2018-03-05 13:28Servicedesk

Opdateret kl. 13:58 Netværksproblemerne har også ramt telefonerne, man derfor opleve problemer med at ringe til SKAT/Servicedesk.

Der opleves netværksproblemer i hele SKAT. Toldsystemerne ser ud til at køre, men det giver problemer ved henvendelser til SKAT.

Løst2018-03-05 14:38
2018-03-05 10:47Transit (NCTS)

Der vil være kortvarig nedetid på NCTS (Transit) onsdag den 7. marts 2018 klokken 07.30. (Formentlig under 5 minutter).

Det betyder, at NCTS-løsningen samt tildeling af MRN i e-Eksport ikke vil være tilgængelig under nedetiden.

INC000000297342

Planlagt nedlukning2018-03-07 07:35
2018-03-01 12:04EMCS

Adgang til EMCS er fortsat ustabil (siden 17-01-2018). Man må forsøge flere gange, før man logges på.

Ustabiliteten opstår ved B2B såvel som ved onlineadgang.

Der fejlsøges fortsat.

Løst2018-03-14 13:29
2018-02-28 16:12Import

Opdateret kl. 16.26: Der kan igen logges på toldsystemet og filsvarene er på vej.

Importsystemet er gået i stå kl. 15.52 - der fejlsøges.

INC000000296022

Løst2018-02-28 16:21
2018-02-27 08:47Servicedesk

Linkene i toppen af hjemmesiden skat.dk mangler på visse sider. Man kan komme direkte til toldsiderne ved at vælge http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2247443

Løst2018-02-27 09:35
2018-02-26 12:49Import

Standardfortoldninger er viderebehandlet 26-02-2018 omkring kl. 14.15.

Der er ikke sket frigivelse af standardfortoldninger i dag. Det er fejlmeldt.

INC000000294803

Løst2018-02-26 14:15
2018-02-25 12:08Alle toldsystemer

Servicevindue på EORI onsdag den 28. februar 2018 klokken 18.30-20.15.

Det bevirker, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden: 

Import, e-Export, NCTS, ICS og Manifest.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Filer til Import, Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning

Service window on EORI Wednesday February 28th 2018  6.30 pm – 8.15 pm.

All  customs systems will be unavailable during the service window: Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest.
The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to these systems will be processed after the service window.

Planlagt nedlukning2018-02-28 20:36
2018-02-24 19:07Alle toldsystemer

Opdatering kl 19:00 Servicevindue er afsluttet.

Servicevindue på Toldsystemer lørdag den 24. februar 2018 klokken 16.00-19.45 (se opr. besked fra 2018-02-19 13:49).

Der er lukket for adgang til alle toldsystemer: import, e-Export, ICS, Manifest og Transit (NCTS) under servicevinduet. Indsendte filer behandles, når servicevinduet er overstået. Nødprocedure må anvendes i fornødent omfang.

Løst2018-02-24 19:00
2018-02-24 10:40Alle toldsystemer

Husk venligst:

Servicevindue på Toldsystemer lørdag den 24. februar 2018 klokken 16.00-19.45 (se opr. besked fra 2018-02-19 13:49).

Der er lukket for adgang til alle toldsystemer: import, e-Export, ICS, Manifest og Transit (NCTS) under servicevinduet. Indsendte filer behandles, når servicevinduet er overstået. Nødprocedure må anvendes i fornødent omfang.

Næste servicevindue bliver onsdag den 28. februar 2018 klokken 18.30-20.15. Nærmere besked følger.

Planlagt nedlukning2018-02-24 19:00
2018-02-23 20:02Information

Opdateret 25-02-2018 kl. 09.59: Telefonerne virker igen.

Opdateret 24-02-2018 kl. 10.49

Grundet arbejde med SKATs telefoner vil ekspeditionsstedernes telefonnumre i en periode fra kl. 22.00 og formentlig en time eller to frem være lukket.

Løst2018-02-23 20:00
2018-02-23 09:07Import

Filoverførsel til Importsystemet har været fejlbehæftet fra kl. 23.30 d. 22-02-2018. Filerne er modtaget, men er først blevet behandlet omkring kl. 6.45.

Tilføjelse kl. 10.45: På grund af fejlen i importsystemet kan der unødigt være dannet MIG i forbindelse med ankomstdeklarationer.

INC000000293935

Løst2018-02-23 09:05
2018-02-22 12:31Alle toldsystemer

Husk venligst:

Servicevindue på Toldsystemer lørdag den 24. februar 2018 klokken 16.00-19.45 (se opr. besked fra 2018-02-19 13:49).

Næste servicevindue bliver onsdag den 28. februar 2018 klokken 18.30-20.15. Nærmere besked følger.

Planlagt nedlukning2018-02-24 19:00
2018-02-21 15:55ICS og Manifest

I går d. 20-02-2018 i tidsrummet fra kl. 14.00 - 16.00 var der begrænset adgang til ICS og Manifest både online og ved filoverførsel.

ICS and Manifest was partly unavailable between 2 pm - 4 pm, February 20, 2018 (both online and FTP).

Løst2018-02-21 15:51
2018-02-21 13:46EMCS

Til udbydere og virksomheder som kalder services på B2B,

Per 21. februar 2018 fjernes cipher SSL v3 på B2B Web Service Gateway TEST? / PROD?

Se nærmere herom i beskeden fra d. 07-02-2018

  
2018-02-20 14:03e-Export

Opdateret kl. 16.00: e-Export er blevet genstartet kl. 14.45 og virker igen. Enkelte angivelser, der skulle behandles omkring genstartstidspunktet sidder fast i status 20 - dette er indmeldt til vor leverandør. Det er tilladt at lave en ny angivelse og senere indgive en sletningsanmodning på den originale udførselsangivelse (når den når status 40).

Der er p.t. lange svartider på filoverførsel til e-Export (omkring 20 minutters ventetid).

INC000000292453

Driftsproblem2018-02-20 14:50
2018-02-19 13:49Alle toldsystemer

Servicevindue på Toldsystemer lørdag den 24. februar 2018 klokken 16.00-19.45.
 
Alle systemer vil være utilgængelige under servicevinduet:
Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Service window for all customs systems - Saturday February 24th, 2018, 04.00 pm - 07.45 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2018-02-24 19:00
2018-02-19 09:59ICS

Det er igen muligt at benytte "Udskriv blanket" i ICS.

"Udskriv blanket" i ICS virker ikke. "Udskriv"-knappen virker.

Der fejlsøges.

INC000000291265

Løst2018-02-19 13:36

skat.dk er Skatteforvaltningens digitale indgang til selvbetjening og vejledning om skatter og afgifter