Tilmeld dig LetLøn

 

Du skal først have indberettet al løn for tidligere perioder til eIndkomst, før du kan tilmelde dig LetLøn.

Hvis du fx vil tilmelde dig LetLøn fra den 1. december, skal du have indberettet al løn for november måned til eIndkomst senest den 30. november. Først herefter kan du tilmelde dig LetLøn.

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til endkomst eller LetLøn
  4. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn. Har du ikke har adgang til at indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn, skal du tilmelde dig under Ændre tilmeldingsoplysninger.
  5. Vælg Kommunikationsindstillinger og LetLøn tilmelding.
  6. Vælg LetLøn-tilmelding.
  7. Markér Tilmelding til beregningsordningen for alle eller en gruppe af medarbejdere.
  8. Skriv startdato for tilmelding til beregningsordningen (Den 1. i indeværende måned eller en fremtidig dato - det kan ikke være en tidligere måned).
  9. Vælg betalingsmetode (Indbetalingskort eller Overførselsservice). Hvis du skal betale am-bidrag og A-skat den sidste hverdag i måneden, kan du kun vælge Overførselsservice.
  10. Hvis du har valgt Overførselsservice (udbyderen), skal du udfylde ansøgningen hos udbyderen. Husk, at du ved ansøgningen skal vælge "Skattestyrelsen/LETLØN" som dataleverandør.
  11. Har du valgt indbetalingskort, kan du vælge betaling hver for sig eller samlet. Betaling hver for sig betyder, at du betaler opkrævningerne på de forskellige dage, de forfalder i en måned. Betaling samlet betyder, at du betaler alle opkrævninger samlet på den forfaldsdato, der ligger først i måneden.
  12. Bekræft tilmelding.
  13. Vælg Supplerende indstillinger og indsæt mailadresse.
  14. Vælg OK.

Når du har tilmeldt dig, skal du logge af TastSelv og logge på igen for at få adgang til LetLøns beregningsordning.

Du skal først have indberettet al løn for tidligere perioder til eIndkomst, før du kan tilmelde dig LetLøn.

Hvis du fx vil tilmelde dig LetLøn fra den 1. december, skal du have indberettet al løn for november måned til eIndkomst senest den 30. november. Først herefter kan du tilmelde dig LetLøn.

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn. Har du ikke har adgang til at indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn, skal du tilmelde dig under Ændre tilmeldingsoplysninger.
  5. Vælg Kommunikationsindstillinger og LetLøn tilmelding.
  6. Vælg LetLøn-tilmelding
  7. Markér Ingen tilmelding til beregningsordningen.
  8. Skriv startdato for tilmelding til indberetningsordningen.
  9. Vælg betalingsmetode (Indbetalingskort eller Overførselsservice). Hvis du skal betale am-bidrag og A-skat den sidste hverdag i måneden, kan du kun vælge Overførselsservice.
  10. Hvis du har valgt Overførselsservice (udbyderen), skal du udfylde ansøgningen hos udbyderen. Husk, at du ved ansøgningen skal vælge "Skattestyrelsen/LETLØN" som dataleverandør.
  11. Har du valgt indbetalingskort, kan du vælge betaling hver for sig eller samlet. Betaling hver for sig betyder, at du betaler opkrævningerne på de forskellige dage, de forfalder i en måned. Betaling samlet betyder, at du betaler alle opkrævninger samlet på den forfaldsdato, der ligger først i måneden.
  12. Bekræft tilmelding.
  13. Vælg Supplerende indstillinger og indsæt din mailadresse.
  14. Vælg OK.

Når du har tilmeldt dig, skal du logge af TastSelv og logge på igen for at få adgang til LetLøn.

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn
  5. Vælg Kommunikationsindstillinger og LetLøn tilmelding
  6. Vælg LetLøn-tilmelding
  7. Indsæt ophørsdato. Har du været tilmeldt beregningsordningen, skal du huske at indsætte ophørsdato i begge de to felter med ophørsdato.
  8. Bekræft framelding

Du er nu frameldt LetLøn.