Opstår der fejl, når I bruger Dataudvekslingsplatformen, kan I give os besked om det, så vi kan udbedre dem. Fejlene kalder vi "incidents". I kan give besked via mail eller telefon.
Giv besked per mail:
- Start emnefeltet med en "trigger". Triggeren er en kort tekst, der fortæller systemet, hvilken type sag der skal oprettes. Det er vigtigt, at triggeren står først i emnefeltet, så vores system kan aflæse den.
I skal vælge mellem følgende triggers:
Trigger | Incidenttype |
DUPLA-Prod-Data: | Incidents, der omhandler data i TastSelv Erhverv (produktionsmiljøet). |
DUPLA-Prod-Aftale: | Incidents, der omhandler selve jeres aftale/adgang til TastSelv Erhverv (produktionsmiljøet.) |
DUPLA-TFE: | Incidents, der er opstået i TastSelv Erhverv (Test for Erhvervslivet, testmiljøet). |
- Beskriv den incident, I oplever.
- Send mailen til incoming@skat-mail.onbmc.com
I kan melde incidents til os telefonisk på telefon 7238 9696.
I vil modtage en kvittering for modtagelse på den fælles kontaktpostkasse, I oplyste, da I blev oprettet som bruger af Skatteforvaltningens Dataudvekslingsplatform. Det gælder uanset, om I giver besked per mail eller telefon.
Er jeres henvendelse ikke en incident-rapportering, kan I i stedet kontakte os på dataudstilling@ufst.dk.
Forespørgsler på store populationer kan, i sjældne tilfælde, returnere fejl på dele af forespørgslen.
I tilfælde af sådanne småudfald bør I, som DUPLA-anvender, ikke sende hele forespørgslen igen, men lave en ny forespørgsel på den del, der fejlede.
Sådanne småudfald tilskrives den komplekse IT-infrastruktur i UFST og betragtes ikke som incidents, da de manglende informationer ofte kan indhentes ved blot at lave en opfølgende forespørgsel.