Få og giv adgang til eIndkomst

 

 

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Ændre tilmeldingsoplysninger
  5. Sæt flueben i feltet Indberetning til og forespørgsel på eIndkomst/LetLøn
  6. Tryk på Godkend
  7. Tryk på Tilbage i øverste venstre hjørne
  8. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn

Du har nu adgang til at indberette i eIndkomst.

Er du Rettighedsadministrator for MitID Erhverv, men mangler menupunkter i TastSelv menu Erhverv?

Det kan skyldes, at dit MitID Erhverv skal opsættes med administratorrollen Skatter og afgifter på mitid-erhverv.dk.

Du finder rollen som administrator for skatter og afgifter under Rettigheder.

Følg vejledningen på siden Rettighedsadministrator (mitid-erhverv.dk)

Du kan herefter autorisere dig selv og andre til eIndkomst på skat.dk/tastselverhverv.

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Autorisere medarbejdere til TastSelv-applikationer
  5. Vælg Opret
  6. Skriv dit navn i feltet Administrator. Din RID-kode, det vil sige certifikatet til din MitID Erhverv, er indsat automatisk.
  7. Sæt flueben i feltet eIndkomst
  8. Klik på Godkend

Du har nu givet personen administratorrettigheder til eIndkomst. 

Du skal først have adgang til at indberette i eIndkomst. Se hvordan under Få adgang til at indberette i eIndkomst

  1. Log på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Autorisere medarbejdere til TastSelv-applikationer
  5. Vælg Opret
  6. Skriv dit navn i feltet Administrator. Din RID-kode, det vil sige certifikatet til dit NemID, er indsat automatisk.
  7. Sæt flueben i feltet eIndkomst
  8. Tryk på Godkend
  9. Tryk på Tilbage i øverste venstre hjørne
  10. Vælg Indberette/forespørge på eIndkomst/LetLøn

Du (NemID-administrator) har nu adgang til at indberette på vegne af virksomheden.

  1. NemID-administrator/MitID Erhverv administrator for Skatter og Afgifter logger på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Autorisere medarbejdere til TastSelv-applikationer
  5. Vælg Opret
  6. Skriv medarbejderens navn og RID-kode, det vil sige certifikat-nummeret på medarbejderens NemID/MitID Erhverv.
  7. Sæt flueben i feltet eIndkomst
  8. Tryk på Godkend

Du har nu givet en medarbejder adgang til at indberette på vegne af virksomheden.

Vær opmærksom på, at du først kan give din revisor adgang til eIndkomst, når du har fulgt vejledningen under Få adgang til at indberette i eIndkomst.

  1. Virksomhedens NemID-administrator/ MitID Erhverv administrator for Skatter og afgifter logger på TastSelv Erhverv
  2. Vælg Ansatte
  3. Vælg Indberet til eIndkomst eller LetLøn
  4. Vælg Autorisere revisor m.fl. til indberetning. (Hvis punktet mangler, skal du vælge Ændre tilmeldingsoplysninger og derefter sætte flueben i feltet Autorisere revisor m.fl. til indberetning).
  5. Skriv revisorens se-nummer i feltet Indberetning til/forespørgsel på eIndkomst/LetLøn.
  6. Tryk på Godkend

Du har nu givet revisoren adgang til virksomhedens se-nummer i eIndkomst.