Når du indberetter til eIndkomst, kontrollerer systemet din indberetning. I nogle tilfælde viser kontrollen en mulig fejl, der kaldes for et periodeadvis.
Oftest er periodeadviset en fejl i din indberetning, der påvirker din medarbejders økonomi. Du skal derfor hurtigst muligt gennemgå og rette dit periodeadvis.
Sådan får du besked
Hvis du registrerer din mailadresse i TastSelv Erhverv, får du løbende tilsendt mailpåmindelser, når det er tid til at indberette, og når der er et periodeadvis til din indberetning. Du kan kun gennemgå periodeadviserne i eIndkomst via TastSelv Erhverv - også selvom du normalt indberetter via eget lønsystem. Se hvordan under Sådan gennemgår du periodeadviser i eIndkomst.
Hvis et lønbureau eller en revisor indberetter for dig, skal du give lønbureau/revisor besked om periodeadviserne. Læs mere på denne side under Hvis andre indberetter for dig.
Sådan registrerer du din mailadresse i TastSelv Erhverv
1. Log på TastSelv Erhverv
2. Vælg Profil- og kontaktoplysninger
3. Vælg Kontakt- og tilmeldingsoplysninger
4. Vælg Se og ret dine generelle kontaktoplysninger
5. Skriv dit navn og din mailadresse
6. Tryk på Gem
Du har nu tilmeldt dig mails med påmindelser i eIndkomst. Du kan altid rette din mailadresse eller afmelde vores servicemails.
Sådan retter du
Du bør som udgangspunkt rette periodeadviset i samme system, som du indberettede. Det vil sige, at du bør rette i eget lønssystem, hvis du indberettede via eget lønsystem. Hvis du indberettede via eIndkomst, bør du rette i eIndkomst.
Enkelte periodeadviser skal dog rettes i eIndkomst. Der er feltnumre til eIndkomst i rettevejledningen til periodeadviset.
Du finder rettevejledningen til hvert periodeadvis i eIndkomst og på denne side under Rettevejledninger til periodeadviser.
Der kan være enkelte situationer, hvor du ikke skal rette periodeadviset. Disse situationer står beskrevet i rettevejledningen.