Når I har indsendt jeres ansøgning via ovenstående link, vil Toldstyrelsen gennemgå ansøgningen.
Har vi med ansøgningen modtaget alle nødvendige oplysninger og dokumenter for vores behandling af sagen, modtager du et brev om, at sagen er antaget. Vi starter herefter sagsbehandlingen, og sagen afgøres inden for den frist, der gælder for sagstypen.
Mangler vi derimod oplysninger til brug for sagsbehandlingen, kan Toldstyrelsen ikke umiddelbart antage sagen. I den situation modtager du et brev med en oversigt over de oplysninger eller den dokumentation, vi mangler. Du har herefter 30 dage til at sende oplysningerne til os.
Modtager vi ikke de efterspurgte oplysninger inden for fristen, kan sagen ikke antages. Sagen vil derfor blive lukket uden sagsbehandling.
Vær opmærksom på, at sagsbehandlingstiden først starter, når sagen er antaget til sagsbehandling.
Følgende betingelser skal være opfyldt, før en sag kan antages:
- Ansøgeren skal være etableret i Unionens toldområde, når det kræves i henhold til den procedure, som ansøgningen vedrører.
- Ansøgningen er indgivet til en toldmyndighed, der er udpeget til at modtage ansøgninger i medlemsstaten som den kompetente toldmyndighed.
- Ansøgningen vedrører ikke en afgørelse med samme formål som en tidligere afgørelse rettet til samme ansøger, der i løbet af en etårig periode forud for ansøgningen blev annulleret eller tilbagekaldt med den begrundelse, at ansøgeren undlod at opfylde en forpligtelse, der var pålagt i kraft af denne afgørelse.
- Alle de oplysninger, som er nødvendige for Toldstyrelsens sagsbehandling af sagen, skal være til stede.