Gå til indhold

Få skattekort som udenlandsk medarbejder

Når du er udenlandsk medarbejder og får arbejde i Danmark, skal du have et digitalt skattekort og et skattepersonnummer (cpr-nummer).

Du skal have et digitalt skattekort, så du betaler den rigtige skat af din danske løn. Har du ikke et skattekort, skal du betale 55 % af din løn i skat.

Vi sender dit skattekort direkte til din arbejdsgiver. Din arbejdsgiver trækker skatten og betaler den direkte til Skattestyrelsen og udbetaler resten af din løn til dig.

Har du arbejdet eller boet i Danmark før?

Du skal kun have lavet et skattepersonnummer (cpr-nummer) én gang i dit liv. Du bruger det samme skattepersonnummer, hver gang du kommer til Danmark.

Hvis du har arbejdet eller boet i Danmark før, har du allerede fået et skattepersonnummer (cpr-nummer). Hvis du har glemt det, finder vi det for dig, når vi laver dit skattekort.

Søg først 1 måned før jobstart

Du kan tidligst få lavet et skattekort og eventuelt dit skattepersonnummer 1 måned før, du starter dit arbejde i Danmark.

Studerende fra udlandet

Er du i Danmark for at studere? Læs mere på: Du er studerende.