På denne side kan du holde dig opdateret om eIndkomst:

  • Drift: Aktuelle forstyrrelser i driften.
  • Servicevindue: Planlagt servicevindue, hvor du i en periode ikke kan indberette eller hente oplysninger.
  • Information: Relevant information og udgivelse af nye vejledninger.

Se gammel driftslog for eIndkomst (arkiveret 2/7 2020)

Se driftslog for eIndkomst Udstilling (for myndigheder)

Abonner som RSS

Drift for eIndkomst

LøstProduktion - kø på afstemningsfiler13-10-2021 kl. 10:4218-10-2021 kl. 09:03

Alle bestilte afstemningsfiler er nu leveret og normal drift er genetableret.

13-10-2021 10:42:00
LøstSterling file gateway11-10-2021 kl. 14:2113-10-2021 kl. 07:54

Normal drift er genetableret.

11-10-2021 14:21:00
LøsteIndkomst/LetLøn - utilgængelig09-10-2021 kl. 12:0610-10-2021 kl. 09:11

Status 10. oktober 2021

Normal drift blev genetableret mellem kl. 21 og 22 9. oktober 2021.

09-10-2021 12:06:00
LøstUstabil drift - er løst28-09-2021 kl. 09:3028-09-2021 kl. 09:30

Der har været ustabil drift mellem kl 9 og 09.30 28. september 2021. Normal drift er genetableret.

28-09-2021 09:30:00
LøsteSkattekort udsendes med forsinkelse21-09-2021 kl. 09:4421-09-2021 kl. 10:32

Normal drift er genetableret

21-09-2021 09:44:00

Se alle driftsmeddelelser

Servicevindue for eIndkomst

2021.10.12 Produktion – ustabil drift07-10-2021 kl. 14:5707-10-2021 kl. 14:57

Der releases til Produktion på ovenstående tidspunkt mellem kl. 8 og kl. 13. Det bevirker at der kan forekomme forlængede svartider på filindberetninger og skattekorts rekvisitioner. 

Der kan forventes ustabil drift hele dagen.

07-10-2021 14:57:00
2021.09.15 Produktion – ustabil drift14-09-2021 kl. 11:2214-09-2021 kl. 11:22

Der releases til Produktion på ovenstående tidspunkt. Det bevirker at der kan forekomme forlængede svartider på filindberetninger og skattekorts rekvisitioner. Specielt om eftermiddagen vil der opleves forlængede svartider på skattekorts rekvisitioner.

Der kan forventes ustabil drift hele dagen.

14-09-2021 11:22:00
2021.09.05 Produktion – ustabil drift31-08-2021 kl. 09:5931-08-2021 kl. 09:59

Søndag den 5. september 2021 mellen kl. 9 og 23 kan der forekomme kortvarige udfald på grund af ændringer i Netværket. 

31-08-2021 09:59:00
3. august 2021 - forlængede svartider28-07-2021 kl. 11:0028-07-2021 kl. 11:00

3. august 2021 mellem kl. 8 og 11 vil der være forlængede svartider på behandlingen af indberetninger, bestillinger af eSkattekort samt kvittering for indberetning mm.

Den forlængede svartid skyldes udførelse af nødvendig vedligehold.

28-07-2021 11:00:00
2021.06.17 Produktion – ustabil drift16-06-2021 kl. 14:0717-06-2021 kl. 13:34

Der er lidt problemer med releasen, hvorfor det er nødvendigt med en genstart af serverne. Det betyder at eIndkomst Indberetning er utilgængelig den næste halve time. 

Vi beklager den ulejlighed det bevirker.

16-06-2021 14:07:00

Se alle servicevinduer

Information om eIndkomst

eIndkomst vejledninger ajourført23-09-2021 kl. 10:1523-09-2021 kl. 10:15

Der er i dag udgivet version 10.6 af eIndkomst: Teksnisk vejledning og version 12.9 af eIndkomst: Indberetningsvejledning.

I afsnittet "Hvad er nyt" af vejledningerne, er de vigtigste ændringer beskrevet.

23-09-2021 10:15:00
Indberetterforum den 14. september - Kl. 13-1525-08-2021 kl. 13:5825-08-2021 kl. 13:58

Der afholdes indberetterforum den 14. september - Kl. 13-15 

Mødet afholdes på Teamslige måde

Den foreløbige dagsorden

  • Velkomst
  • Præsentation af nye medlemmer
  • Status på eIndkomst
  • Opfølgning fra sidste møde
  • Aktuelle emner
    • Nye valideringer på personalegoder - Skatteforvaltnings erfaringer.
  • Sidste nyt fra anvender forum
  • Indkommende emner
    • Indberetning af feriedage
    • Oprettes af virksomhedsejer/administratorer i et lønsystem
  • Eventuelt

Emner til dagsorden kan sendes til eIndkomst.proces@sktst.dk

Der vil blive udsendt link til 14 dage før mødet.

Indberetterforum er et forum for lønbureauer med fokus på samarbejde, vidensdeling og indsigt i eIndkomst. Skattestyrelsen faciliterer møderne, der afholdes 3 gange om året.

Hvis du er interesseret i at deltage, kan du skrive til eIndkomst.proces@sktst.dk.

25-08-2021 13:58:00
Advis på personalegodefelter19-08-2021 kl. 09:4619-08-2021 kl. 09:46

I nyhedsbrev i indberetningsvejledningen version 12.7 varslede vi nye valideringer på personalegoder.

Til jeres orientering har vi fra den 18. august 2021 opsat valideringerne som adviser i eIndkomst.

19-08-2021 09:46:00
Fejl i udsendelser af påmindelser for juni måned 202108-07-2021 kl. 12:0008-07-2021 kl. 12:00

Grundet en teknisk fejl er der blevet sendt påmindelser ud vedrørende juni måned, på trods af at indberetningspligten kan være afmeldt inden periodens start.

08-07-2021 12:00:00
Ny version 12.8 af indberetningsvejledning29-06-2021 kl. 13:2629-06-2021 kl. 13:26

Rette versionsnummer er 12.8 og ikke 12.9 som angivet i forrige meddelse 

29-06-2021 13:26:00

Se al information