Udfyld rubrikkerne om regnskabsoplysninger
Som hovedregel skal du som selvstændigt erhvervsdrivende udfylde rubrikkerne om regnskabsoplysninger på oplysningsskemaet. Kun hvis Skattestyrelsen beder om det, skal du sende os regnskabsmateriale.
Der er dog nogle virksomheder, der stadig skal sende et skatteregnskab til Skattestyrelsen sammen med oplysningsskemaet. Om du skal udfylde rubrikkerne om regnskabsoplysninger eller sende os et skatteregnskab, afhænger af din virksomheds type og af nettoomsætningens størrelse. Princippet er, at du ikke både skal give regnskabsoplysninger i oplysningsskemaet og indsende skatteregnskab.
Der er dog en række undtagelser fra reglerne (se skemaet nedenfor).
Oversigt over reglerne
1) Indehavere af virksomheder omfattet af reglerne om fælles skatteregnskab (LL § 29) skal ikke indsende skatteregnskab sammen med oplysningsskemaet.
2) Indehavere af virksomheder fritaget for at give regnskabsoplysninger efter omsætningsgrænsen på 300.000 kr. skal dog besvare spørgsmål om revisorbistand.
3) En del indehavere af mindre ikke momsregistrerede virksomheder som modtager en årsopgørelse i stedet for et oplysningsskema.
Læs mere
Du kan læse om reglerne i: