Told - drift af systemerne

Her kan du se aktuelle driftsproblemer og planlagte nedlukninger på toldsystemerne.

Teknisk helpdesk for toldsystemerne og EMCS
Find nødproceduren - hvis systemerne ikke er tilgængelige

Driftsstatus

Du kan sortere meddelelserne ved at klikke på Dato, System, Beskrivelse og Status. Når du klikker på titlen vises meddelelsen på en ny side. Tilmeld dig også RSS øverst i højre hjørne på denne side.  

2020-04-06 14:57Import- og Eksportsystemerne

Der er servicevindueImport og Export onsdag den 8. april 2020 klokken 07.30-08.00.

Det betyder, at der kortvarig i perioden kan opleves ustabilitet/nedetid

Online-brugere af toldsystemerne bedes i den forbindelse starte import og e-export op inden servicevinduet. Se oprindelig besked fra 26/3-2020 kl. 16.25

Service Window for Import and Export Wednesday April 8, 2020, 0730 am. – 0800 am.

Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window. For online users: Please restart your import and e-Export applications before the service window commences.

Planlagt nedlukning 
2020-04-06 09:09Information

Login til Toldbevillingssystemerne på EU Trader Portal er på nuværende tidspunkt utilgængelig.

EU fejlsøger.

INC000000738293

Løst2020-04-06 13:26
2020-04-04 10:05Servicedesk

Opdatering: Problemet er løst

Mails til Servicedesk og toldekspeditionsstederne er i nogle tilfælde meget forsinket. Ved hastende henvendelser bedes man derfor følge op med en telefonisk henvendelse til et toldekspeditionssted der er åben.

Ved driftsfejl på toldsystemerne kan CGIs helpdesk kontaktes på tlf. 44827958. CGIs helpdesk yder udelukkende teknisk support

Løst2020-04-04 19:00
2020-04-03 16:05ICS

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer tirsdag den 7. april 2020 klokken 21.00-23.00. 

Der er ingen nedetid, men der vil ikke være kontakt med de øvrige EU-lande under servicevinduet, så meddelelser til/fra EU-lande vil være forsinket.

Service Window Tuesday April 7, 2020, 0900 pm - 1100 pm.
ICS will be available during the service window but messages to/from other EU-countries will be delayed.

Planlagt nedlukning 
2020-04-03 15:27Alle toldsystemer

På grund af et servicevindue hos EU kan der muligvis forekomme udfald i EORI-valideringen lørdag den 4. april 2020 imellem kl. 08-13.30.

Berørte angivelser skal blot genindsendes, dog bemærkes følgende:

NCTS: Forsendelser der fejler på grund af EORI, skal genindsendes med nyt lokalt referencenummer (LRN)

Due to a scheduled unavailability in EU, validation of EORI numbers may fail sometime between 08 AM - 13.30 PM on Saturday, April 4, 2020. If so, please resubmit your declaration after a few minutes. For NCTS only: If an EORI validation error occur, please resubmit with a new LRN.

Planlagt nedlukning2020-04-04 13:30
2020-04-01 13:39ICS og Manifest

Sletning af MIG/MIO i status 11(Godkendt) i Manifestsystemet fejler p.t. Der fejlsøges.

Sletningsanmodninger kan i stedet indsendes til Servicedesk.

Driftsproblem 
2020-04-01 11:23e-Export

Nogle angivelser hænger i status 20. Disse vil blive skubbet videre snarest muligt.

Problemet var begrænset til tidsrummet 09.08-09.42. De berørte angivelser er skubbet videre til status 40.

INC000000736468
Løst2020-04-01 12:52
2020-03-27 12:06TFE

Til bruger af online TFE (Toldsystemet - import og e-Export)

Hvis man har adgang til TFE-miljøet for ovennævnte systemer, bedes man snarest belejligt åbne systemet. Man behøver ikke logge på, men kan trykke "annuller" ved loginbilledet.

  
2020-03-26 16:25Import- og Eksportsystemerne

Til alle brugere af online-delen af toldsystemet (import og e-Export).

I bedes venligst genstarte Toldsystemet snarest belejligt (lukke og genåbne import og e-Export).

Dette skyldes en opdateret serverliste, som skal indlæses. Der er ingen systemmæssige ændringer.

 

To online users of the Import and e-Export systems

Please restart your import and e-Export clients at earliest convenience (close the application and reopen).

This has to do with an update of the server list. No changes has been made to the applications.

 

  
2020-03-26 15:54EMCS

Der opleves driftsforstyrrelser på EMCS B2B webservices (filoverførsel).

Opdateret kl. 16.10: Der er igen stabil drift.

Der fejlsøges.

INC000000733569

Løst2020-03-26 16:12
2020-03-26 15:26ICS og Manifest

Der er i øjeblikke problemer med at logge ind på ICS og Manifest - online

Opdateret kl. 16.10: Adgangen til ICS og Manifest virker igen.

Der fejlsøges.

INC000000733571 
Løst2020-03-26 16:09
2020-03-24 10:01Alle toldsystemer

Langsomt filsvar på Import, Export og NCTS.

Nogle virksomheder ser fejlmeddelelse, 'Sendt ikke hentet'. Filer modtages og behandles, dog der er en del kø som skal afvikles. Der er ikke problemer med at komme på Import og e-Export Online.

Opdatering kl. 14.26: Filsystemet er fortsat stabilt. Nødprocedure afsluttes.

Opdatering kl. 12.57: Problemet er nu løst og filkøen er afviklet. Igangværende nødprocedurer må naturligvis fuldføres om nødvendigt.

Opdatering kl. 11.42: Stadig ingen tidshorisont.

Opdatering kl. 10.30: Vi har desværre ingen tidshorisont. Nødprocedure er som nævnt tidligere tilladt.

Opdatering kl. 10.17: Filkøen afvikles, men langsomt. I hastende tilfælde må nødprocedure anvendes.

INC000000731668

There is a delay in file responces in the Import, Export og NCTS system. Some companies are seeing the error message, 'Sent, no response'. Files are being recieved and handled, but there is a queue which is currently being processed. 

Update at 2.27 pm: File transfer has been stable since last update. Fallback procedure is no longer allowed.

Update at 12.57: The problem is solved.

Update at 11.42: Still no estimate for a solution.

Update at 10.30: We have no estimate for a solution yet. Fallback is, as stated earlier, allowed.

Update at 10.17 am: The file transfer is moving very slowly. If needed, fallback procedure may be used.

Løst2020-03-24 12:57
2020-03-21 10:07Import

Der har i nat været problemer med filoverførsel på importsystemet.

Problemet er løst.

INC000000730505

Løst2020-03-21 10:07
2020-03-21 10:01Import

Der har været problemer med REX-validering.

Problemet er nu løst - men angivelser indsendt efter den 20.03.2020 kl. 20.00 som ligger med REX-fejl kan gensends til ny validering.

Løst2020-03-21 10:05
2020-03-19 08:41ICS og Manifest

Problemer i Manifest Online med at oprette, rette og søge Ankomstdeklarationer og MIG/MIOs

Der opleves problemer med at logge på Manifest Online. 
Der opleves også problemer ved søgning, oprettelse og rettelse af Ankomstdeklarationer og MIG/MIOs at browseren kommer ikke videre til den næste side, viser en blank side, eller hopper tilbage til den forgående side. Der fejlsøges. 

Opdatering 12:18 - Fejlen er løst. Nødprocedure er ikke længere tilladt. 

Opdatering 11:34 - Fejlsøgning fortsatter. Filoverførsel til Manifest er ikke påvirket af problemet. 

Opdatering 10:58 - Der fejlsøges fortsat.

INC000000729443

English: There have been issues with login to Manifest Online for some companies. There were also issues with searching, editing and creating new arrival declarations and MIG/MIOs. The problem is now resolved and emergency fallback procedure is no longer permitted.  
Løst2020-03-19 12:17
2020-03-19 08:04ICS og Manifest
Oplever man problemer med at logge på ICS og Manifest, er det fordi kun de nye links virker.

Fremover skal login ske via følgende links:
 
Løst2020-03-19 08:01
2020-03-17 08:20Alle toldsystemer

Reminder:

ServicevindueToldsystemer onsdag den 18. marts 2020 klokken 1800-2030

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:
- Import, Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
- Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest kan stadig modtager men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

NB! Onlineklienten til Import og Export på PRD (Produktion) skal efter servicevinduet opdateres (se melding fra 2020-03-02 0635). Det sker automatisk.
Virksomheder, der anvender særlige miljøer (fx Citrix) kan hente de nye onlineklienter til Import og Export til både TFE (Test for Erhvervslivet) og PRD (Produktion). Oplysning herom ved servicedesk@toldst.dk.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday 18 March 2020 0600-0830 pm.

File access:
- Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
- Files sent to ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.


Online access:
- The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2020-03-18 21:05
2020-03-12 14:26ICS og Manifest

Vi minder om, ServicevindueICS/Manifest Online torsdag den 19. marts 2020 klokken 0630-0730 med henblik på implementering af nyt mere enkelt og sikkert Login til ICS/Manifest (se melding fra 2020-02-10 17.07, hvor det skete på TFE).

Fremover skal login ske via 

Log på ICS-systemet.

Log på Manifest-systemet.

 

Se evt Nyhedsbrev: https://www.toldst.dk/nyheder/nyt-om-told/login-til-ics-og-manifest-systemerne-aendres-19-marts-2020/

Se evt. oprindelig besked fra 10/2-2020 kl. 17.07

Planlagt nedlukning2020-03-19 07:31
2020-03-12 09:54Alle toldsystemer
Der holdes fortsat åbent på alle ekspeditionsteder, dog kan der forkomme kortvarigt underbemanding på Told Servicedesk og Told Vejledning. 

English: All customs offices will be open as usual. However, short-term understaffing may occur for the Customs Servicedesk and the Customs Advice desk.
Løst 
2020-03-09 19:27ICS og Manifest

Filoverførsel til Manifest og ICS-systemet returnere 'sendt ikke hentet'. Online-delen virker, sagen fejlsøges. Nødprocedure må benyttes i fornødent omfang. 

Opdatering: Problemet er løst, nødprocedure må ikke længere anvendes.

English: There was a problem with File transfers to the ICS and Manifest systems. The problem has been resolved and emergency fallback procedure is no longer permitted.  

INC000000722819

Løst2020-03-10 05:35
2020-03-09 12:19Alle toldsystemer

ServicevindueToldsystemer onsdag den 18. marts 2020 klokken 1800-2030

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:
- Import, Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

- Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest kan stadig modtager men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

NB! Onlineklienten til Import og Export på PRD (Produktion) skal efter servicevinduet opdateres (se melding fra 2020-03-02 0635). Det sker automatisk.
Virksomheder, der anvender særlige miljøer (fx Citrix) kan hente de nye onlineklienter til Import og Export til både TFE (Test for Erhvervslivet) og PRD (Produktion). Oplysning herom ved servicedesk@toldst.dk.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday 18 March 2020 0600-0830 pm.

File access:
- Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
- Files sent to ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Online access:
- The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

 

Planlagt nedlukning2020-03-18 21:05
2020-03-06 14:24Import

På grund af et servicevindue hos EU kan der kortvarigt forekomme afbrydelser i REX-valderingen i import lørdag den 7/3-2020 imellem kl. 09-18. Berørte angivelser skal blot genindsendes.

INC000000720874

Planlagt nedlukning2020-03-08 10:20
2020-03-03 16:50Import

På grund af et EU-servicevindue kan der forekomme udfald i REX-valderingen i Toldsystemet. Berørte angivelser skal blot genindsendes.

Servicevinduet varer fra 03.03.2020 kl. 20.00 til 04.03.2020 kl. 07.00 med periodiske udfald.

INC000000719763

Planlagt nedlukning2020-03-04 08:38
2020-03-03 07:57Alle toldsystemer

Svartidsproblemer på Import, Export og Transit (NCTS)
Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges. Onlinedelen virker.

Opdatering 10.03.2020 kl. 13.35: Der er ikke oplevet driftsforstyrrelser siden 4/3-2020. Sagen afsluttes derfor. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Nødprocedure må anvendes i påkommende tilfælde.

Opdatering 06.03.2020 kl. 13.49: Der har heller ikke været svartidsproblemer idag, fredag. Situationen overvåges fortsat.

Opdatering 05.03.2020 kl. 15.18: Der har heller ikke været svartidsproblemer hele dagen i dag. Situationen overvåges nøje og fejlsøgning fortsætter.

Opdatering 04.03.2020 kl. 15.20: Der har ikke været svartidsproblemer hele dagen i dag. Vi fejlsøger dog stadig.

Opdatering 04.03.2020 kl. 07.00: Filoverførslen er fortsat nogenlunde normaliseret, der kan dog stadig opleves forlængede svartider.

Opdatering kl. 22.00: Der kan forsat opleves forlængede svartider. Ny opdatering i morgen kl. 07.00.

Opdateret kl. 16.34: Filoverførslen er nu nogenlunde normaliseret, men den bagvedliggende årsag til de gentagne svartidsproblemer er ikke fundet. Der fejlsøges fortsat. 

Opdateret kl. 14.56: Der er fortsat ingen tidshorisont. Nødprocedure må anvendes i påkommende tilfælde.

Opdateret kl. 14.25: Der er fortsat ingen tidshorisont for en løsning.

Opdateret kl. 12.30: Der er fortsat ingen tidshorisont for en løsning. Tilladelse til nødprocedure kan indhentes hos Servicedesk.

Opdateret kl. 10.44: Servicedesk kan kontaktes for at få tilsendt ledsagedokument fra NCTS. Online-delen virker for Import og Export.

Opdatering kl. 10.32: Der er fortsat svartidsproblemer. Vi har ingen tidshorisont. Der fejlsøges.

INC000000719071

Løst2020-03-10 13:35
2020-03-02 14:57Alle toldsystemer

Svartidsproblemer på Import, Export og Transit (NCTS)
Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges.

Opdatering 16:54 - Svartiderne er næsten normaliseret. Der holdes fortsat øje med svartiderne.  

INC000000718639
Løst2020-03-02 18:00
2020-03-02 06:35TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import og Export tirsdag den 3. marts 2020 klokken 1000-1200 på grund af opdateringer.

 

Onlineklienten til Import og Export på TFE (Test for Erhvervslivet) skal efter servicevinduet opdateres. Det sker automatisk.

Virksomheder, der anvender særlige miljøer (fx Citrix) kan hente de nye onlineklienter til Import og Export til både TFE (Test for Erhvervslivet) og PRD (Produktion) allerede nu. Oplysning herom ved servicedesk@toldst.dk.

 

Udlægning til Import/Export Produktion gennemføres onsdag den 18. marts 2020.

Nærmere herom følger.

INC000000717895

Planlagt nedlukning2020-03-03 10:51
2020-02-28 12:31Alle toldsystemer

Der er problemer i Manifest, ICS, NTCS/Transit, Import og Export systemerne.
Fejlen i Exportsystemet fortæller at EORI-validering fejler. 

Opdatering kl. 16.36: Hvis i får fejlen "EORI VALIDATION FAILURE" i NCTS, så forsøg at indsende angivelsen igen med nyt LRN.

Opdatering kl. 15.31: EORI validering virker igen, angivelser med EORI fejl kan gensendes, så burde fejlen forsvinde. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Der fejlsøges. Nødprocedure må benyttes i fornødent omfang. 

INC000000717571

Løst2020-02-28 18:32
2020-02-28 12:19ICS og Manifest

Manifest Online er nede / mangler punkter i menuen. Der undersøges. 

Opdatering 14.35: Nødprocedure må ikke længere benyttes
INC000000717711

Løst2020-02-28 14:34
2020-02-28 11:11Alle toldsystemer

Skat.dk er nede 

Der fejlsøges. 
INC000000717571

Løst2020-02-28 18:15
2020-02-28 08:43Import- og Eksportsystemerne

Dobbelt opretninger

I forbindelse med ugens problemer vedrørende filoverførsel til import og eksport systemerne, er nogle angivelser blevet oprettet dobbelt. Hvis virksomheder/speditører konstaterer dette, bedes man kontakte servicedesk, der vil foranledige sletning af dubletten.

Driftsproblem 
2020-02-27 15:22Transit (NCTS)

Der er i øjeblikket problemer med kommunikationen med EU

Der er i øjeblikket problemer med kommunikationen med EU, hvilket bla. har konsekvenser for NCTS (Transit) i form af længere svartider.
Den nationale del er ikke påvirket.

INC000000717120

Løst2020-02-27 19:21
2020-02-27 12:38Import

Der er i øjeblikket problemer med import systemet, som påvirker filoverførsel.

Opdatering kl. 15:20 Problemet med importsystemt er løst, men der er noget kø på filoverførsel som skal afvikles inden der kan forventes normale svartider på filoverførsel. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdatering kl. 14:24 - Der er fortsat problemer med import systemet. On-line delen er også berørt. Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang. Find nødprocedure her: https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2881

Opdatering 14:00 Vores leverandør er i gang med at fejlfinde. 

INC000000716400

Løst2020-02-27 15:21
2020-02-27 10:54Alle toldsystemer

Der er i øjeblikket problemer med at få filsvar fra Import, Export og Transit (NCTS)

Opdatering 12:30: 
Filsvar/Driften er normaleseret.

Opdatering 11:56: Driften er ved at være normaliseret, der vil være kortvarig forsinkelser på filsvar

Der fejlsøges.

INC000000716735

Løst2020-02-27 12:34
2020-02-26 13:05Alle toldsystemer

Reminder:

ServicevindueToldsystemer onsdag den 26. februar 2020 klokken 18.00-22.00.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:

  • Import, Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
    Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday February 26, 2020, between 0600 pm. - 1000 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Løst2020-02-26 22:15
2020-02-25 08:01Alle toldsystemer

Svartidsproblemer på Import, Export og Transit (NCTS)
Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges.

Opdatering 26/02 kl 17:00 - Der er fortsat normaliseret svartider på filoverførsel. Vi er færdig med at rydde op, og der er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdatering 26/02 kl. 13:20 - Der er kommet gang i filoverførsel og der er atter normale svartider, men der ligger en del svarfiler fra i formiddags og fra i går som endnu ikke er sendt ud. Vi er i gang med at rydde op i disse.

Opdatering 26/02 kl. 8:06 - Der er svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Nødprocedure må benyttes i fornødent omfang.  Vi opfordrer til at man benytter on-line systemerne hvis det er muligt.
Der er pt. ingen tidshorisont.

Opdatering d.26/02 kl. 7:00 - Svartiderne ser ud til at have stabiliseret sig i løbet af natten og begynder at køre stabilt. Vi holder øje med situationen

Opdatering kl. 22:13 - Situationen er uændret - der er stadig forsinkelser. Driftsinformation vil først blive opdateret igen i morgen efter kl. 7.00

Opdatering kl. 20:30 - Der kommer filer ind og de bliver behandlet, men der forsat forsinkelser.

Opdatering kl. 17:26 - Situationen er uændret.

Opdatering 15:14 - Der er stadig langsomt filsvar. Nødprocedure må benyttes i fornødent omfang.
Der er pt. ingen tidshorisont.

Opdatering 10:35Manifest er også ramt. Der kan opleves problemer med login og lange svartider på Manifest.

 

INC000000714597

Løst2020-02-26 17:15
2020-02-24 08:55Alle toldsystemer
Svartidsproblemer på Import,  Export og Transit (NCTS)
Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges.
 
Opdatering kl 12.21: Svartiderne er normaliseret. Vi holder øje med situationen.
 
Opdatering kl 10.37: Der er forsat svartidsproblemer.  Sagen undersøges.
 
 
INC000000713748
Løst2020-02-24 13:40
2020-02-21 09:47Alle toldsystemer

Svartidsproblemer på Import,  Export og Transit (NCTS)

Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges.

Opdateret kl. 14.45: Svartiderne er normaliseret. Vi holder øje med situationen.

Opdateret kl 16:02: Svartiderne er fortsat normaliseret. 

INC000000712596

Løst2020-02-21 16:10
2020-02-20 12:33Alle toldsystemer

Svartidsproblemer på Import,  Export og Transit (NCTS)

Der opleves i øjeblikket svartidsproblemer på Import, Export og Transit. Der er set svartider på op mod 30 min. i nogle tilfælde. Filer modtages og behandles, men meget langsomt. Der sendes svar ud. Sagen undersøges.

Opdatering kl. 13.40: Køen er noget mindre nu og svartiderne på vej nedad. Vi holder forsat øje med situationen.

 

INC000000712315
 
Løst2020-02-20 15:27
2020-02-19 15:59Alle toldsystemer

Filoverførsel stoppet. (e-Export, Import og Transit)

Opdatering kl 17.15 Filoverførsel er i gang igen - det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure. Der kan forventes lidt længere svartider da der er en kø som skal afvikles.

Opdateret kl. 16:23 Det er tilladt at anvende nødprocedure i fornødent omfang. Vær opmærksom på at on-line systemerne ikke er berørt.

Filoverførsel ser ud til at være stoppet kl. 15:49.
Fejlsøgning er i gang.

INC000000711372

Løst2020-02-19 17:14
2020-02-18 12:51Alle toldsystemer

Forsinkelser på filoverførsel til import, e-Export og NCTS

Der er forsinkelser på omkring 10-15 min

Der fejlsøges.

Løst2020-02-18 15:22
2020-02-18 07:16Alle toldsystemer

ServicevindueToldsystemer onsdag den 26. februar 2020 klokken 18.00-22.00.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:

  • Import, Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
    Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday February 26, 2020, between 0600 pm. - 1000 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2020-02-26 22:15
2020-02-17 12:56Alle toldsystemer

Netværksproblemer ved SKAT

Vi har haft netværksproblemer siden kl 12. Det ser ud til at løse sig så småt. 

De filer der er sendt ind via fiiloverførsel, ser ud til at være modtaget og får svar som køen afvikles. 

Der fejlsøges.

Løst2020-02-17 14:46
2020-02-14 10:10Import- og Eksportsystemerne

Tomme filsvar fra FTP indimellem

I nogle tilfælde sendes der tomme filsvar fra Toldstyrelsens FTP til virksomhederne. Der fejlsøges.

Opdatering 19/2-2020 kl 9:00: Har man modtaget en 0 byte-svar, så kontakt ServiceDesk for at få det gensendt. Der arbejdes på at få fejlen løst.

Opdatering 17/2-2020 kl 8:00: Har man modtaget en 0 byte-svar, så kontakt ServiceDesk for at få det gensendt. Der fejlsøges fortsat. Nødprocedure er ikke længere tilladt. 

Opdatering kl. 20.20: Har man modtaget en 0 byte-svar, så kontakt en åben Toldekspedition for at få nødprocedure.

Opdatering kl. 14.20: Har man modtaget en 0 byte-svar, så kontakt ServiceDesk for at få det gensendt.

Opdatering kl. 13.15: Fejlen med 0 byte-svar er ikke løst. For nogle ftp-brugere gør det, at filsvar genereret efter at den tomme fil er lagt ud, ikke hentes. Der fejlsøges fortsat.

INC000000707480

Løst2020-02-27 11:13
2020-02-12 14:20Alle toldsystemer

Forsinkelser på filoverførsel til import, e-Export og NCTS

Der fejlsøges

Opdateret kl. 14.49: Køerne til filoverførsel er ved at være normaliseret.

INC000000706641

Løst2020-02-12 17:50
2020-02-12 13:29EMCS

Vi minder om servicevindue på EMCS torsdag d. 13 februar 2020 kl. 00:00 til 10:00 på grund af EMCS fase 3.4, se oprindelig besked fra 2020-02-06 11:59.

Planlagt nedlukning2020-02-13 10:19
2020-02-12 07:41TFE

Der er servicevindueTFE (Test For Erhvervslivet) på fredag den 14. februar 2020 klokken 1230-1500 med henblik på opdatering.

Planlagt nedlukning2020-02-14 14:23
2020-02-10 17:07ICS og Manifest

TFE-servicevindue ICS/Manifest Online

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på ICS/Manifest Online torsdag den 13. februar 2020 klokken 10.00 til mandag den 17. februar 2020 klokken 10.00 med henblik på implementering af nyt mere enkelt og sikkert Login til ICS/Manifest.

Det ændrede Login betyder, at man fremover skal logge ind ved hjælp af NemLog-in (NemID) - som det kendes fra blandet andet banker og e-Boks. Det vil sige ved brug af virksomhedens/medarbejderens nøglefil.

I samme forbindelse ændres layout på TFE således, at det tydeligt fremgår, at man ikke er på produktion.

Nyhedsbrev herom udsendes onsdag den 12. februar 2020.

Ændringen i Produktion gennemføres forventelig torsdag den 19. marts 2020.

Service Window on the Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) ICS/Manifest Online Thursday February 13, 2020, 1000 am. - Monday February 17, 2020, 1000 am.

Planlagt nedlukning2020-02-13 10:00
2020-02-06 14:50e-Export

Forsinkelser på filoverførsel til e-Export

Der er lige nu 10-15 minutters forsinkelser på indlæsning af filer til e-Export.
Indsendte filer bliver indlæst og behandlet.

 

INC000000703525.
Løst2020-02-06 15:35
2020-02-06 11:59EMCS

På grund af udrulningen af EMCS Fase 3.4 vil der torsdag den 13. februar 2020 være servicevindue i tidsrummet 00:00 til 10:00.

Det betyder EMCS ikke er tilgængelig i tidsrummet.

Det er tilladt at anvende nødprocedure. Opdaterede nødprocedure-blanketter findes på skat.dk/blanketter (se blanket-numre 22.074-22.079).

For udbydere og virksomheder som kalder EMCS services på B2B betyder det, at de nuværende skemaer (v1.92) skal udskiftes den 13.  februar 2020 til de nye skemaer (v2.02), således der kan sendes og modtages beskeder i det nye format.

 De nye skemaer (v2.02) kan hentes her https://github.com/skat/emcs-b2b-ws/tree/master/schema

Information in English,

Due to the roll-out of EMCS Phase 3.4, Thursday, 13 February 2020, there will be service window between 00:00 and 10:00. That means EMCS is not available in the period.

It is permitted to use Fallback procedures for Accompanying documents. Updated forms are available at skat.dk/blanketter (forms No. 22.074-22.079). For providers and companies calling EMCS services on B2B, it means that the current schemas (v1.92) must be replaced on 13 February 2020 to the new schemas (v2.02), so that messages can be sent and received in the new format . The new schemas (v2.02) can be retrieved here https://github.com/skat/emcs-b2b-ws/tree/master/schema

Løst2020-02-13 10:19
2020-02-05 17:45Alle toldsystemer

Der er servicevindueSkatteforvaltningens FTPS-gateway (Import, Export og NCTS (Transit)) torsdag den 6. februar 2020 klokken 19.00-19.30.

Det betyder, at der kortvarig i perioden kan opleves ustabilitet/nedetid.  

Service Window on the FTPS-Gateway (Import, Export and NCTS (Transit)) Thursday February 6, 2020 between 0700 pm. - 0730 pm.

Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2020-02-06 19:30
2020-01-31 13:22e-Export

Problemer med EORI validering.

Der er lige nu problemer med at validere EORI i e-Export.

Angivelser der ligge i fejl på grund af EORI validering kan indsendes igen og burde komme i status 18

Løst2020-01-31 13:59
2020-01-29 15:21e-Export

Forsinkelse på filoverførsel på Export.
Der opleves i øjeblikket 10-25 minutters forsinkelse.

INC000000697873

Løst2020-01-29 16:36
2020-01-29 08:22Transit (NCTS)

Der har været problemer med at sende filsvar mellem kl. 6.00 og 7.21.

Problemet er løst.

INC000000697113

Løst2020-01-29 08:20
2020-01-29 07:18e-Export

Der er i øjeblikket problemer med tildeling af MRN.

Problemet er fejlmeldt

Opdatering kl. 8:40: Der dannes igen MRN fra kl. 07:11.

 

INC000000697113

Løst2020-01-29 08:40
2020-01-28 13:18Import

I aften 28/1-2020 i mellem kl. 19-23.30 kan der i enkelte tilfælde forekomme udfald på REX-valideringen i importsystemet på grund af et servicevindue i EU. Berørte angivelser skal blot genindsendes efter kl. 23.30.

Planlagt nedlukning2020-01-28 23:30
2020-01-28 07:10Alle toldsystemer

Opdatering kl 9:37 - Filoverførsel for Import, Export og NCTS systemet er op og køre igen. Køerne til filoverførsel er ved at være normaliseret. 

Opdatering kl 8:41 - Login til toldsystemets online dele virker igen - Import og e-Export Online, ICS og Manifest kan nu logges på. 

INC000000695840

Løst2020-01-28 09:36
2020-01-24 14:52Alle toldsystemer

Forsinkelse på filoverførsel på Import, Export og NCTS systemerne

Der opleves i øjeblikket 10-20 minutters forsinkelse. Der arbejdes på en løsning. INC000000694834

Løst2020-01-24 18:00
2020-01-24 10:37Alle toldsystemer

Forsinkelse på filoverførsel Export, Import og NCTS (Transit)

Der opleves i øjeblikket forsinkelser på 15-20 min. Sagen undersøges. INC000000694341

Opdatering 13:20: Det kører igen normalt.

Opdatering 13:17: Der er igen svarproblemer på alle 3 systemer

Opdatering 11.08: Filerne kommer igen igennem uden forsinkelse. Vi holder lidt øje.

Løst2020-01-24 14:52
2020-01-23 16:07Alle toldsystemer

Forsinkelser på filoverførsel

Der er forsinkelser på ca. 30 minutter på filoverførsel til Import, e-Export og Transit.

Der arbejdes på en løsning.

Opdateret kl. 16.58: køerne til filoverførsel er ved at være normaliseret.

INC000000693904
Løst2020-01-23 18:00
2020-01-22 09:37Information

Login til Toldbevillingssystemerne på EU Trader Portal er på nuværende tidspunkt utilgængelig.

EU fejlsøger.

INC000000692520

Løst2020-01-22 12:00
2020-01-21 16:17Alle toldsystemer

Filoverførsel til import, export og transit fejler igen. Der fejlsøges.

Opdatering 17.13: Nødprocedure må ikke længere anvendes. Sagen er løst.

Opdatering 17.05: Så ser det ud til at det begynder at flyde med filer igen. Vi holder lidt øje med det inden endelig klarmelding.

Nødprocedure må anvendes, men vi forventer fortsat at filerne vil blive behandlet, når filoverførslen kommer op igen.

INC000000692060

Løst2020-01-21 17:13
2020-01-21 13:28Alle toldsystemer

Der opleves i øjeblikket 30-60 minutters forsinkelser i svar på filoverførsel. Onlinedelen virker.

Opdateret kl. 15.08: Der er ikke længere forsinkelser på filoverførsel. Nødprocedure må ikke længere anvendes.

Opdateret kl. 14.20: Der er stadig forsinkelser. Nødprocedure må anvendes, men vi gør opmærksom på at indsendte filer vil blive behandlet, de er ikke gået tabt.

Opdateret kl. 14.04: Der er også forsinkelser på filoverførsel til NCTS

INC000000691911
Løst2020-01-21 15:08
2020-01-21 11:53Alle toldsystemer

Filoverførsel er gået i stå kl. 11.30. Der fejlsøges (import, export, transit).

Opdateret kl. 12.12: Filoverførslen virker igen. Nødprocedure er afsluttet.

Opdateret kl. 12.01: Der gives tilladelse til nødprocedure. Opmærksomheden henledes dog på, at filer forventes indlæst og behandlet efterfølgende.

INC000000691682
Løst2020-01-21 12:12
2020-01-19 11:03Import

På grund af et EU-servicevindue kan der forekomme udfald i REX-valderingen i Toldsystemet. Berørte angivelser skal blot genindsendes.

Servicevinduet varer fra 19/1 kl. 08 til 20/1 kl. 07 med periodiske udfald.

INC000000687153

Planlagt nedlukning2020-01-20 07:00
2020-01-16 22:06Alle toldsystemer

Filoverførsel på Import, Export og NCTS - Der er stadig forsinkelser op til 1 time, fejlsøgning fortsættes. Nødprocedure er tilladt efter behov. 

Opdatering 17/01-2020 kl 10.00 - Vi har modtaget klarmelding. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdatering 17/01-2020 kl 8.40 - Der er forsat problemer med systemerne. Der fejlsøges. 

English: There can still be delays up to 1 hour on file transfers / FTP for the Import, Export og NCTS systems. Emergency fallback procedure is permitted where necessary. 

INC000000688897

Løst2020-01-17 10:00
2020-01-16 17:58Alle toldsystemer

Der meldes igen om ustabilitet på filoverførsel til import, export og transitsystemerne. Nødprocedure må anvendes om nødvendigt.

se  nyeste besked 2020-01-16 22:06

Opdatering 17/01-2020 kl 10.00 - Vi har modtaget klarmelding. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Løst2020-01-17 10:00
2020-01-16 16:32Alle toldsystemer

Filoverførsel til import, export og transit er ustabil i øjeblikket. (Onlinesystemer er ikke berørt). Vi forventer at alle filer vil blive behandlet, men nødprocedure er tilladt for nærværende.

Opdatering kl. 16.54: Filoverførslen er normaliseret. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

INC000000688773

Løst2020-01-16 16:54
2020-01-16 14:37e-Export

Der har været forsinkelser på filoverførsel til e-Export, men systemet er genstartet og der begynder at komme svar igennem igen.

Opdatering 17/01-2020 kl 10.00 - Vi har modtaget klarmelding. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdatering kl. 17.47: e-Export er stadig ramt af problemer med filoverførslen. Nødprocedure må anvendes.

Opdatering kl. 16.55: Filoverførslen er nu normal, men desværre er der fortsat forsinkelser for e-Exports vedkommende.

Opdatering kl. 15.58: I påkommende tilfælde må der anvendes nødprocedure.

Opdatering kl. 15.12: Filflowet er igang igen, men der er forsinkelser på behandling af e-Export filer på op imod en halv time.

Løst2020-01-17 10:00
2020-01-13 16:23Alle toldsystemer

Der er servicevindue på FTP-gateway i aften, Mandag den 13. januar 2020 klokken 21.00-23.59 på grund af opdateringer.
Det betyder, at der kortvarig i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på FTP-Gatewayen.

Service Window for the FTP-Gateway - Monday January 13 2020, 21.00-23.59
Instability/unavailability maybe experienced briefly during the service window.

INC000000686262

Planlagt nedlukning2020-01-14 00:05
2020-01-13 14:39Information

eAEO (Bevilling som Økonomisk operatør) på EUs Traderportal er nede mellem 14:30 og 16:30 i dag.

Planlagt nedlukning2020-01-13 16:30
2020-01-13 11:44Import- og Eksportsystemerne

Servicevindue onsdag den 15. januar 2020 mellem kl. 18.30-19.30

Filoverførsel til import, eksport og transit vil være utilgængelig i ca. 15 minutter under ovenstående servicevindue, hvor det ikke vil være muligt at aflevere/modtage filer.

Service window Wednesday, January 15, 2020 between 6.30-7.30 PM.

During the service window file transfer for import, export and transit will be unavailable for around 15 minutes.

Planlagt nedlukning2020-01-15 19:30
2020-01-10 15:34Import

Der kan forekomme periodevise udfald i REX-valideringen i importsystemet lørdag den 11/1-2020 fra kl. 08.00 til søndag morgen kl. 08.00 på grund af vedligeholdelse af EU's databaser.

Berørte angivelser skal blot genindsendes.

INC000000684843

Planlagt nedlukning2020-01-12 08:00
2020-01-07 11:07ICS og Manifest

Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest torsdag den 9. januar 2020 klokken 0730-0800 på grund af opdateringer.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

Service Window for Import Control System (ICS) and Manifes, Thursday January 9 2020, 0730-0800 am.
Instability/unavailability maybe experienced briefly during the service window.

INC000000679815

Planlagt nedlukning2020-01-09 08:00
2020-01-06 15:51TFE

Filoverførslen til testmiljøerne for Import, eksport og transit har været fejlbehæftet siden d. 05/01 kl. 07.00. Der fejlsøges.

INC000000680505
Løst2020-01-07 08:43
2020-01-06 11:42Import

Der kan forekomme kortvarige udfald på REX-valideringen mandag den 06.01.2020 fra kl. 20.00 til tirsdag den 07.01.2020 kl. 20.00
Angivelser der fejler på REX, skal blot indsendes igen efter nogle minutter.

Toldbevillingssystemet kan ligeledes have korte udfald.

INC000000679697

Løst2020-01-07 09:09
2020-01-06 10:51Import

Der er servicevindueImport onsdag den 8. januar 2020 klokken 0730-0800.

Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import.

 

Service Window for Import- Wednesday January 8 2020, 0730 am. - 0800 am.
Instability/unavailability maybe experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2020-01-08 08:00
2020-01-03 14:31Import

Der kan forekomme kortvarige udfald på REX-valideringen i morgen Lørdag den 4. januar 2020 imellem kl. 08.00 og kl. 19.45.
Angivelser der fejler på REX, skal blot indsendes igen efter nogle minutter.

Toldbevillingssystemet kan ligeledes have korte udfald.

INC000000679585

Planlagt nedlukning2020-01-04 19:45
2019-12-30 08:32Alle toldsystemer

Opdatering kl. 20.27 - Problemerne med toldsystmerne er nu løst og der er atter normal drift. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdatering kl 18.20: Problemerne efter servicevinduet ser nu ud til at være løst, og vi begynder at åbne op for toldsystemerne og filoverførsel igen.
Der vil formentlig være kø på filafviklingen, så man kan forvente længere svartider.

Opdatering kl. 16.45: Der er stadig intet nyt. Det er fortsat tilladt at benytte nødprocedure.

Opdatering kl. 15.42: Der er stadig intet nyt - ny status meldes ud omkring kl. 16.45

Opdatering kl. 14.08: Der er stadig intet nyt - ny status meldes ud omkring kl. 15.00

Opdatering kl. 13.09: Der er stadig intet ny - status forventes opdateret omkring kl. 14.00

Opdatering kl. 12.00: Situationen er uændret, ny status forventes omkring kl. 13.00

Opdatering 05.01.2020 kl. 10.49: Servicevinduet trækker ud - der er endnu ingen tidshorisont for hvornår toldsystemerne virker. Der må fortsat benyttes nødprocedure.

Servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 4. januar 2020 klokken 1945 - søndag den 5. januar 2020 klokken 0830.

 

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

 

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) vil fejle/blive afvist.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

 

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

 

Service window for all customs systems - Saturday January 4, 2020, 0745 pm. - Sunday January 5, 2020, 0830 am.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will fail/be rejected during the service window.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
  • Online access:
  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Løst2020-01-05 20:27
2019-12-22 10:41ICS og Manifest

Der er nogen der i øjeblikket oplever problemer med ICS og Manifest on-line. 'Failure of Web Server Bridge'-fejlbesked. Problemet undersøges.

Kl 16.30 Opdatering: Sagen er løst. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Kl. 16.00 Opdatering: Der arbejdes stadig på sagen.

Kl. 15.00 Opdatering: Der arbejdes stadig på sagen.

Kl. 14.00 Opdatering: Der arbejdes stadig på sagen. Desværre ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 12.15:  Der er forsat problemer on-line.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang.  

INC000000677088

Løst2019-12-22 16:30
2019-12-19 10:13Servicedesk

Der er ustabilitet på telefonforbindelsen til Servicedesk. Send gerne en email istedet til servicedesk@toldst.dk.

Problemet er løst og der kan ringes til servicedesken igen.

Løst2019-12-19 10:44
2019-12-19 10:10Alle toldsystemer

Der vil kortvarigt kunne opleves ustabilitet/nedetid i Toldsystemerne fredag den 20. december 2019 et sted imellem kl. 21-23.59.

Due to internal updates you may experience unavailability or delays briefly between 9 pm and 12 midnight on all customs systems on Friday, December 20th, 2019.

Planlagt nedlukning2019-12-21
2019-12-19 09:51e-Export

Udførsler med Forventet ekspeditionstidspunkt i 2020

Udførsler med forventet ekspeditionstidspunkt i år 2020 har hidtil gået i fejl ved indsendelse.

Fejlen er nu rettet. De få angivelser med Forventet ekspeditionstidspunkt i 2020, der stadig ligger i fejl skyldes andre fejl. Resten er nu kommet i status 11, hvor de nu afventer indsættelse af Faktisk ekspeditionstidspunkt.

Løst2019-12-19 09:49
2019-12-19 08:26e-Export

Der er problemer med at indsætte faktisk ekspedtionstid i export angivelser via on-line systemet.

Opdatering kl. 09.01: Der er foretaget en systemmæssig rettelse. Onlinebrugere bedes genstarte e-Export.

Opdatering kl. 08.50: Angivelser der har fået faktisk ankomst går i fejl efterfølgende. Hvis man åbner en angivelse i status 40 eller derover, og får spørgsmålet om man vil gemme ændringer (selv om der ikke er nogen), skal man svare NEJ.

Det er fejlmeldt.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang

INC000000675873

Løst2019-12-19 09:10
2019-12-18 13:28Alle toldsystemer

e-Export og NCTS (Transit) problemer
Der er i øjeblikket problemer med e-Export og NCTS. - Der fejlsøges. INC000000675469

Opdateret 13:43:Der har dannet sig en del hængere i status 20 i e-Export. Fejlen er udbedret og angivelserne vil blive skubbet videre.

Løst2019-12-18 14:50
2019-12-17 09:41EMCS

Der øjeblikket problemer med at logge på EMCS.  Der fejlsøges 

Opdateret 10:25: Det er igen muligt at logge på EMCS. Nødprocedure er afsluttet.

kl. 09:51 - Det er tilladt at anvende nødprocedure på EMCS.

INC000000674518

Løst2019-12-17 10:25
2019-12-16 10:26ICS og Manifest

Import Control System (ICS) og Manifest genstartes i aften mandag den 16. december 2019 mellem klokken 20:00-20:30.

Der forventes ingen reel nedetid.

Planlagt nedlukning2019-12-16 20:26
2019-12-15 14:05Information

Toldbevillingssystemet (EU) er utilgængeligt d. 16/12-2019 kl. 7.00 - 12.00 på grund af opdateringer

Planlagt nedlukning2019-12-16 12:00
2019-12-13 10:50EMCS

Dette servicevindue er blevet aflyst.

EMCS er ikke tilgængeligt lørdag den 21. december fra kl. 20.30 til søndag 22. december 2019 kl. 08.30. Nødprocedure vil være tilladt under servicevinduet.

INC000000670780

Planlagt nedlukning2019-12-17 13:17
2019-12-13 10:20Alle toldsystemer

Servicevinduet er AFLYST


Servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer fra lørdag den 21. december 2019 klokken 1945 til søndag d. 22. december 2019 kl. 0830.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelig i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) vil fejle/blive afvist.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

This service window has been CANCELLED

Service window for all customs systems - From saturday December 21, 2019, 0745 pm. - to sunday December 22, 2019, 0830 am.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will fail/be rejected during the service window.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-12-17 12:54
2019-12-11 13:04Information

Der er udsendt Nyt om Told vedrørende åbningstiden mellem jul og nytår 2019 i toldekspeditionerne og Told Servicedesk.

  
2019-12-10 10:18Alle toldsystemer

På grund af opdateringer i Erhvervssystemet kan der forekomme udfald i EORI-valideringen i aften tirsdag den 10. december 2019 mellem kl. 17-20.

INC000000669783

Planlagt nedlukning2019-12-10 20:00
2019-12-09 07:49ICS og Manifest

Der er servicevinduePRDSkatteforvaltningens FTPS-gateway (Import Control System og Manifest) onsdag den 11. december 2019 klokken 20.00-20.15 med henblik på udskiftning af certificates.

Det betyder, at der kortvarig kan opleves ustabilitet/nedetid i perioden.

Udskiftningen på TFE (Test for Erhvervslivet) blev gennemført den 20. november 2019 (se melding fra 2019-11-19 1256).

Teknisk anbefaling

Virksomheder, der anvender FTPS-gateway (secureftpgateway) på TFE (Test for Erhvervslivet) og i Produktion bedes sikre, at deres servere er opdateret med trusted certificates.

Det anbefales, at serverne kontrolleres for at sikre, at de nødvendige Root- og Intermediate Certificates er opdateret  og installeret. Certificates kan ved behov for opdatering hentes her:

https://www.trustzone.com/support/intermediate-and-root-ca-certificates/

Business SSL and Business SSL Wildcard (RSA keys)

The Danish Customs and Tax Administration is updating the trusted certificates on the FTPS-gateway (Import Control System and Manifest).

The update on the Production Environment will be implemented Wednesday December 11, 2019, between 0800 pm. - 0815 pm.

The update on the Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) was implemented Wednesday November 20, 2019 (see announcement from 2019-11-19 1256).

Technical recommendation

Companies using the FTPS-gateway (secureftpgateway) on The Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) and in The Production Environment are recommended to ensure that their servers are updated with the necessary trusted certificates - Root- and Intermediate Certificates.

The Certificates are available for download cf. above mentioned sites/links. 

Planlagt nedlukning2019-12-11 20:15
2019-12-06 14:48Alle toldsystemer

REMINDER: ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 7. december 2019 klokken 1515-1830.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday 7 December, 2019, between 03:15 pm.-06:30 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-12-05 08:59EMCS

Der vil ikke være adgang til EMCS lørdag den 7. december 2019 kl. 16-18.30. Nødprocedure vil være tilladt under nedetiden.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-12-03 15:28Import

Toldsystemet import genstartes i morgen 4. december 2019 imellem kl. 7-7.30 for at afhjælpe fejlen med standardfortoldninger fejlkode 0016. Der forventes ingen reel nedetid.

Planlagt nedlukning2019-12-04 07:30
2019-12-02 07:30TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 3. december 2019 klokken 1330-1400 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-12-03 14:00
2019-11-30 14:48Import

Der er i øjeblikket ikke adgang til Import online systemet. Der fejlsøges.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Løst 15:52 - Der må ikke længere anvendes nødprocedure.

Løst2019-11-30 15:52
2019-11-29 09:02Alle toldsystemer

ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 7. december 2019 klokken 1515-1830.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday 7 December, 2019, between 03:15 pm.-06:30 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-11-28 12:10Information

Der er i øjeblikket ikke adgang til EUs Bevillingssystemer.

Tidshorisont: ukendt

INC000000662426

 

Løst2019-11-28 13:41
2019-11-27 11:26EMCS

Der kan i øjeblikket opleves ustabilitet på EMCS filoverførsel.  Der fejlsøges 

Opdatering 13:08: Løst

Opdatering 12:39: Noget kommer igennem via filoverførsel. Det er også muligt i stedet at tilgå EMCS via Skat.dk. Ellers tillades nødprocedure i fornødent omfang.

INC000000661879

Løst2019-11-27 13:08
2019-11-26 12:33TFE

Filoverførslen til testmiljøerne for ICS og Manifest er gået i stå. Der fejlsøges.

Løst2019-11-26 13:24
2019-11-25 10:33Alle toldsystemer

Der er servicevindueTARIC og NCTS (Transit) torsdag den 28. november 2019 klokken 0630-0730.
Det betyder, at der i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på TARIC og NCTS (Transit), samt forsinkelse på MRN til e-Export.

Service Window for TARIC and NCTS (Transit) - Thursday November 28, 2019, 0630 am. - 0730 am.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

INC000000659158

Planlagt nedlukning2019-11-28 15:08
2019-11-22 10:39Eksport

Der er forsinkelse på behandling af filer i e-Export. Der fejlsøges.

Opdatering 11.42: Filafviklingen er normal igen.

Opdatering 11.00: Indsendte udførser,er der mangler svar, kan med fordel udsøges i onlinedelen.

INC000000658759
Løst2019-11-22 11:42
2019-11-22 10:28EMCS

Der er servicevindue på EMCS søndag den 24. november 2019 ml. kl. 12-14. Systemet vil være tilgængeligt, men der kan forekomme sporadiske afbrydelser.

INC000000655258

Planlagt nedlukning2019-11-24 14:00
2019-11-21 09:22TFE

Der er servicevindue på TFE (Test for Erhvervslivet) på TARIC, Export og NCTS (Transit) torsdag den 21. november 2019 klokken 09.00-11.30 på grund af opdateringer. Det betyder, at der ikke vil være adgang til TFE-udgaverne af TARIC, Export og NCTS (Transit).

Planlagt nedlukning2019-11-21 10:40
2019-11-20 11:17Alle toldsystemer

REMINDER: Servicevindue onsdag den 20. november 2019 kl. 18.30-19.30

(Se oprindelig besked fra 2019-11-15 kl. 09.01).

Filoverførslen til import, export og transit vil være lukket under servicevinduet. Onlinedelen af systemerne vil fungere. Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

ICS og Manifest er ikke berørt.

Planlagt nedlukning2019-11-20 19:30
2019-11-19 12:56TFE

Nye certifikater FTPS-gateway - TFE 20/11, produktion opdateres i december

Der er servicevindue på TFE (Test for Erhvervslivet) på Skatteforvaltningens FTPS-gateway (ICS og Manifest) onsdag den 20. november 2019 klokken 08.00-08.15 med henblik på udskiftning af certifikater. Det betyder, at der kortvarigt kan opleves ustabilitet/nedetid i perioden.
Udlægning af certifikater til ICS/MAN Produktion sker i december 2019. Dato følger.

Teknisk anbefaling
Virksomheder, der anvender FTPS-gateway (secureftpgateway) på TFE (Test for Erhvervslivet) og i Produktion bedes sikre, at servere er opdateret med trusted certificates. Det anbefales, at serverne kontrolleres for at sikre, at de nødvendige Root- og Intermediate Certificates er opdateret  og installeret. Certifikaterne kan hentes her: https://www.trustzone.com/support/intermediate-and-root-ca-certificates/

Business SSL and Business SSL Wildcard (RSA keys)
Root CA - R1 (certificates issued before 27 May 2019)
Root CA - R3 (certificates issued from 27 May 2019) – Det er Root Certifikatet/This is the Root Certificate.
Intermediate CA, SHA256 (R1) (certificates issued before 27 May 2019)
Intermediate CA, SHA256 (R3) (certificates issued from 27 May 2019) - Det er Intermediate Certifikatet/This is the Intermediate Certificate.

New certifikates for FTPS-gateway - TFE november 20, production environment in December

The Danish Customs and Tax Administration is updating the trusted certificates on the FTPS-gateway (Import Control System and Manifest). The update on the Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) will be implemented on Wednesday November 20, 2019, between 08.00- 08.15 am. The update in The Production Environment will be implemented in December 2019. Date and time to follow.

Technical recommendation
It is recommended that companies using the FTPS-gateway (secureftpgateway) on The Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) and in The Production Environment ensures that their servers are updated with the necessary trusted certificates - Root- and Intermediate Certificates.
The Certificates are available for download cf. above mentioned sites/links. 

Planlagt nedlukning2019-11-20 08:15
2019-11-19 09:34TFE

Der kan kortvarigt opleves ustabilitet på testmiljøerne imellem kl. 10-11 på grund af en opdatering.

Planlagt nedlukning2019-11-19 10:48
2019-11-18 09:42TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest på testmiljøet virker ikke p.t. Der fejlsøges.

Løst2019-11-18 10:45
2019-11-15 15:55TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest på testmiljøet virker ikke p.t. Der fejlsøges.

Opdatering 18/11 kl. 09.02: Filoverførslen kom op igen fredag eftermidag.

Løst2019-11-15 16:50
2019-11-15 09:01Alle toldsystemer

ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer onsdag den 20. november 2019 klokken 1830-1930.

Det betyder, at følgende systemer vil kunne opleve ustabilitet/nedetid i perioden: Import, e-Export og NCTS (Transit).

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet vil kunne fejle/blive afvist.

Online adgang:

  • Der er åbent for online adgang til Import og e-Export under servicevinduet.

Service window for all customs systems - Wednesday November 20, 2019, between 06.30 pm. - 07.30 am.
File access:

  • Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) can fail/be rejected.

Online access:

  • The online systems for Import and e-Export are open/available during the service window.

INC000000647812

Planlagt nedlukning2019-11-20 19:30
2019-11-14 16:10Import

Der er servicevindue på Import onsdag den 20. november 2019 klokken 07:00-08:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import.

Service Window for Import -  Wednesday November 20, 2019, 07:00 am. - 08:00 am.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

INC000000653603

Planlagt nedlukning2019-11-20 08:14
2019-11-12 11:28e-Export

Der kommer mange filer ind til e-Export og der er forlængede svartider. Sagen undersøges.

Opdateret kl. 12.18: Der er ikke konstateret fejl i filoverførslen, der er dog tale om mange angivelser. Filbehandlingen er nogenlunde normal igen.

INC000000651522

Løst2019-11-12 12:17
2019-11-11 10:26NTSE

TastSelv Erhverv er ikke tilgængeligt. Dette påvirker, at følgende systemer ikke kan tilgås:

ICS og Manifest (Online og filoverførsel)

EMCS og systemerne til ansøgning af AEO, BTO og Toldbevillinger er også ramt.

 

Løst2019-11-11 10:32
2019-11-11 07:08TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) torsdag den 14. november 2019 klokken 0900-1300 med henblik på rollback af Brexit No Deal opdateringer.

Virksomheder med Citrix skal være opmærksom på, at "klienterne til brugerne af onlinedelen af Import og e-Eksport" skal rulles tilbage til tidligere version.

The Test environment for all Danish Customs Systems will be unavailable Thursday, November 15, 2019, 0900 am. - 0100 pm.

Planlagt nedlukning2019-11-14 12:19
2019-11-05 15:46e-Export

Der tildeles p.t. ikke MRN i e-Export siden kl. 15.12. Nødprocedure er tilladt.

Opdateret kl. 20.14: Problemet er løst, der tildeles atter MRN både online og filoverføsel - nødprocedure ikke længere tilladt.

Opdateret kl. 18.50: Status er fortsat uændret - stadig ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 17.19: Status er uændret - ingen tidshorisont.

Løst2019-11-05 20:14
2019-11-05 15:36Transit (NCTS)

Filoverførsel på NCTS/Transit fejler siden kl 15:12. Filer modtages, men systemet sender ikke svar retur. Problemet er fejlmeldt. 

Nødprocedure er tilladt, men der skal indgives sletningsanmodning på eventuelle angivelser der er indsendt via filoverførsel, da de forventes behandlet når systemet kommer op igen.

OBS! e-Export: Betyder også, at der ikke kommer MRN på udførsler i status 40.

Opdateret kl. 20.14: Problemet er løst - nødprocedure ej længere tilladt.

Løst2019-11-05 20:18
2019-11-05 14:39e-Export

Der er servicevinduee-Export onsdag den 6. november 2019 klokken 07.00-08.00.

Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på e-Export.

Planlagt nedlukning2019-11-06 07:45
2019-11-01 12:10ICS og Manifest

Stadig Manifest og ICS online -  Konstant prompt for password

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur. Selve systemerne virker, når man kommer ind.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.

--------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Metode 1: Indtast password ved første prompt for det. Tryk 'OK'. Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Metode 2: Indtast password ved første prompt for det. Tryk 'OK'. Indtast password ved andet prompt for det. Tryk 'OK'. Tryk herefter 'Cancel' ved hver prompt. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-11-01 11:45Import

Import bliver genstartet kl. 12.30. Der kan opleves nogle få minutters utilgængelighed.

Løst2019-11-01 12:40
2019-10-31 20:18Import

Importsystemet er meget langsom / svarer ikke

Det lader til, at specielt filer (også via filoverførsel) med mange REX-valideringer kan have svært ved at få svar.

Der undersøges. INC000000644571

Opdatering 20:50: Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

Opdatering 01/11-2019 kl 07:11 : Importsystemets behandlingstid er nogenlunde normaliseret. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Løst2019-11-01 07:11
2019-10-31 09:03ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet fra 30/10-19 kl. 16.15 og til 31/10-19 kl. 04.45

File transfer for ICS and Manifest have failed between 30/10-19 07.07 pm. and 31/10-19 07.38 am.

 INC000000643097

Løst2019-11-04 08:44
2019-10-30 09:14ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet i dag mellem kl. 07.07 og 07.38

File transfer for ICS and Manifest have failed today between 07.07 am. and 07.38 am.

INC000000642575

Løst2019-10-30 09:09
2019-10-29 11:04ICS og Manifest

REMINDER Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 29. oktober 2019 klokken 20:00-21:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

English: Service Window for Import Control System (ICS) and Manifest - Tuesday October 29, 2019, between 8:00 pm. - 9:00 pm.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-29 21:16
2019-10-28 16:03Information

Toldvejledningen er lukket tidligere i dag (normalt åben til kl. 17 mandag) på grund af tekniske problemer. Forventes åben til normal tid tirsdag (kl. 9-16).

  
2019-10-28 15:01TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest fejler (testmiljøet). Filer modtages, men behandles ikke. Der fejlsøges.

INC000000641701

Løst2019-10-29 12:45
2019-10-28 13:57Import

Import har problemer

Opdatering kl. 14.57: Importsystemet behandlingstid er nogenlunde normaliseret.

Der opleves i øjeblikket problemer med Import, både online og via filoverførsel. Sagen undersøges.

INC000000641722
Løst2019-10-28 14:57
2019-10-28 11:31ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest er meget ustabil, muligvis helt nede siden ca. 11.20. Der fejlsøges.

Opdateret 14.30: Filoverførslen er kommet igang igen kl. 14.15 (PROD).

Opdateret 13:01: Test-serveren er også påvirket.

Kl. 11.58: Der gives tilladelse til nødprocedure for ICS og Manifest.

SFTP for ICS and Manifest is down since around 11.20 am. Fallback procedure is allowed.

INC000000641477

Løst2019-10-28 14:58
2019-10-28 11:28ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest er meget ustabil, muligvis helt nede. Der fejlsøges.

INC000000641477

Løst2019-10-28 14:15
2019-10-28 10:40Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel var nede i 10 min (e-Export, Import og Transit (NCTS))

Der kan opleves lidt længere svartider pt. Ved fejl 6527 på e-Export, prøv at indsende igen. Vi holder øje med situationen.

Løst2019-10-28 11:22
2019-10-28 10:34ICS og Manifest

Stadig Manifest og ICS online -  Konstant prompt for password

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur. Selve systemerne virker, når man kommer ind.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.
---------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-10-28 09:39ICS og Manifest

Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 29. oktober 2019 klokken 20:00-21:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

English: Service Window for Import Control System (ICS) and Manifest - Tuesday October 29, 2019, between 8:00 pm. - 9:00 pm.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-29 21:16
2019-10-26 21:33Alle toldsystemerPlanlagt nedlukning2019-10-27 03:30
2019-10-26 14:23Alle toldsystemer

REMINDER - Der er servicevindue på alle toldsystemer lørdag den 26. oktober 2019 klokken 15.15-22.30. Filer til ICS og Manifest vil blive afvist, da en del af servicevinduet omfatter digital signatur. Filer til import, export og transit vil blive behandlet efter servicevinduet. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

REMINDER - Service window for all customs systems - Saturday October 26, 2019, 03.15 pm - 10.30 pm.

* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
* Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:53
2019-10-26 14:16EMCS

REMINDER - Der er servicevindue på EMCS lørdag 26. oktober 2019 fra kl. 17-21. Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:06
2019-10-26 09:54Transit (NCTS)

Der er problemer med EORI validering i NCTS transit

Opdateret 26/10 kl. 10.47 - det er kun enkelte angivelser der fejler. Der kan gives tilladelse til nødprocedure ved henvendelse til Told Servicedesk.

Løst2019-10-27 10:12
2019-10-25 18:31Alle toldsystemer

EORI validering virker igen, angivelser med EORI fejl kan gensendes, så burde fejlen forsvinde. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Der er problemer med validering af EORI numere - der gives tilladelse til nødprocedure.

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 17:22ICS og Manifest

Problemet med manifest skulle være løst, det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdateret kl. 18:03 - Det er tilladt at anvende nødprocedure.

manifest giver følgende fejl når man vil arbejde i menuerne, fejlmeddelse status 68 - the user is not allowed to acces this application.

Det er fejlmeldt.

INC000000640627

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 17:20e-Export

Eori valideringen virker igen. Angivelser med fejl i EORI validering kan gensendes, så burde fejlen forsvinde.

Opdateret kl. 18:00 - Der er fortsat probemer med EORI validering - det er tilladt at anvende nødprocedure.

Eksport giver fejl i validering af EORI numre - det er fejlmeldt.

INC000000640631

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 11:37e-Export

e-Export online kører meget langsomt og statusskift sker langsomt.

Der fejlsøges.

Opdateret 12.43: e-Export kører normalt igen efter genstart. Hvis man får systemfejl, luk da e-Export og start op igen. Der er fortsat noget kø på filoverførslen.

Opdateret 11.58: Der kan være svartider på op til 1 time på filoverførsel. Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

INC000000639687

Løst2019-10-25 12:43
2019-10-25 09:26ICS og Manifest

Manifest og ICS online problemer med at logge på

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.
------------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-10-23 16:26Alle toldsystemer

REMINDER
Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 23. oktober 2019 klokken 18.00-22.15.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages. men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday October 23, 2019, between 0600 pm - 1015 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit), ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
 

Planlagt nedlukning2019-10-23 21:53
2019-10-23 11:02Alle toldsystemer

Vi har haft flere henvendelser om langsomt filsvar i Import, Export og Transit. Fejlsøgning er i gang. 

Opdateret kl. 16.23: Svartiderne er nu nede på omkring 1 minut.

Opdateret kl. 16.00: Der er desværre ingen bedre endnu.

Opdateret kl. 14.25: Filforsinkelserne varierer fra få minutter til omkring et kvarter.

Opdateret kl. 12.40: Filforsinkelserne er nu nede på få minutter.

INC000000638346

Løst2019-10-23 16:23
2019-10-22 14:10Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel til e-Export, Import og Transit er forsinket med 10-15 minutter. Sagen undersøges.

Opdateret kl. 17.00: Svartiderne er ved at være normale igen på Transit. På Export og Import ser det også godt ud.

Opdateret kl. 16.30: Der er stadig forsinkelser. På Transit (NCTS) er der set tider på 20 min. pt

Opdateret kl. 15.40: Filforsinkelsen ligger lige nu omkring 10 minutter.

INC000000638007

Løst2019-10-22 17:34
2019-10-21 07:33Alle toldsystemer

Som følge af skift fra sommertid til normaltid er der servicevindue på alle Toldsystemer søndag den 27. oktober 2019 klokken 02.45 (sommertid) - 03.15 (normaltid) - nedetiden er således i alt 1,5 time.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

*Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

 Fil adgang:

*Filer til Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

*Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window - Daylight Saving Time adjustment to Standard Time - for all customs systems Sunday October 27 , 2019, between 0245 am (DST) - 0315 am (ST). The duration of the service window will therefore be 1.5 hours.

File access:

*Files sent to Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) and Manifest will be processed when the service window has passed.

Online access:

*The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. 

Planlagt nedlukning2019-10-27 03:30
2019-10-17 13:26Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 23. oktober 2019 klokken 18.00-22.15.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages. men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday October 23, 2019, between 0600 pm - 1015 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit), ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-23 21:54
2019-10-17 07:20ICS og Manifest

ICS og Manifest fejler siden en gang i nat

ICS og Manifest er nede, både online og via filoverførsel (B2B). Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.
Der fejlsøges.

Opdatering kl. 11.51: Fejlen rettet. Nødprocdure afsluttet.

Opdatering kl. 11.41: Fejlen lader til at være løst. Vi holder lige lidt øje et stykke tid.

Opdatering kl. 11.21: Fejlen er endnu ikke løst.

Opdatering kl. 09:17: Filoverførsel virker stadig ikke. Online fungerer.

07:26: Manifest og ICS online er oppe igen. Filoverførsel ser stadig ikke godt ud.

Løst2019-10-17 11:51
2019-10-16 15:52Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne lørdag den 26. oktober 2019 klokken 15.15-22.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
* Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist
Online adgang
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems – Saturday October 26, 2019, 03.15 pm - 10.30 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
* Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:53
2019-10-16 11:43ICS og Manifest

Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest fredag den 18. oktober 2019 klokken 07.00-07.30. Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

Service window for Import Control System (ICS) and Manifest - Friday October 18, 2019, 0700 am - 0730 am. Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-18 07:30
2019-10-15 13:25EMCS

EMCS driftsproblemer

Det er ikke muligt at logge på EMCS i øjeblikket, problemet er fejlmeldt og en opdatering rulles ud snarest.

Opdate kl 14.14 : Det er igen muligt at logge på EMCS. - Nødprocedure er ikke længere tilladt. 

Opdate kl 13.47 : Det er desværre ikke muligt at logge på EMCS-web siden kl 13:20.
Virksomheder der kalder EMCS-services på B2B(filoverførsel) er ikke berørt. 
Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

 

Løst2019-10-15 14:17
2019-10-15 09:11Import

Fejl i REX-valideringen: Indtil en løsning er fundet, må REX valideres på EU's hjemmeside: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/rex_validation.jsp?Lang=en. Frigivelse af fortoldninger må aftales med ekspeditionsstederne.

Opdatering 16-10-2019 08:45: REX-valideringen virker igen nu.

16-10-2019 07:10: REX-valideringen fejler igen. Der arbejdes på at få den igang igen.

Løst2019-10-16 08:57
2019-10-15 08:39Import

REX-valideringen fejler i øjeblikket. 

09:37: Fejlen er løst, servicedesken er i gang med at gensende de angivelser, som ligger i fejl.  Nødprocedure er aflyst.

Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

Løst2019-10-15 09:37
2019-10-14 15:48ICS og Manifest

Manifest:

Ankomstdeklarationer oprettet den 13/10-2019 som hang fast i status 20, er blevet maskinelt slettet. Der skal ikke oprettes nye angivelser.

Arrival declarations made on Sunday, October 13th, 2019, which ended up in status 20 has been deleted. Please do not replace these declarations.

INC000000632216

 

 2019-10-14 15:44
2019-10-14 15:42TFE

Ændring af dato/tidspunkt for servicevindue på TFE

Der varslede servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Taric ændres til torsdag den 17. oktober 2019 klokken 1230-1615 (tidligere tirsdag den 15. oktober 2019 klokken 1000-1345) på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-10-17 15:25
2019-10-14 14:27ICS

Der mangler dropdownmenuer i TFE og Produktionsmiljøerne for ICS.

Opdateret 15/10-2019: Fejlen er foreløbig rettet på TFE.

Værdierne kan indsættes manuelt, selv om det giver en fejlbesked.

"Transportmåde/-kode": 1 for søtransport, 4 for lufttransport 
"Grænseoverskridende nationalitet": Gyldig landekode 
"Betalingsmåde/-kode" (både i Hovedoplysninger og på varepost): A Kontant, B Kreditkort, D Andet, H Elektronisk kredit overførsel, Y Konto hos transportør, Z Ikke forudbetalt 
"Yderligere oplysninger" (på varepost)
Løst2019-10-18 15:39
2019-10-14 11:35ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet siden kl. 10.22. Nødprocedure må anvendes.

Opdatering 13.34: Filer indsendt imellem kl. 12.17-13.08 er behandlet, men filsvaret er gået tabt.

Opdatering 13.15: Der er kommet svar fra ICS/Manifest siden kl. 13.09

Opdatering 12.40: Siden kl. 12.17 er indsendte filer sendt videre til ICS/Manifest blevet behandlet. Svarfilerne mangler dog i skrivende stund.

File transfer for ICS and Manifest fails since 10.22 am. Fallback procedure is allowed.

INC000000632248

Løst2019-10-14 13:09
2019-10-14 09:14ICS og Manifest

En del ankomstdeklarationer og MIG/MIO'er fra den 13/10-2019 hænger i status 20.

Sagen undersøges.

INC000000632216

Løst2019-10-14 15:44
2019-10-13 15:15Alle toldsystemer

Der er servicevindueToldsystemer onsdag den 16. oktober 2019 klokken 06.30-07.30.

Det betyder, at der kortvarig i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid, men alle systemer er tilgængelige.

Service window for all customs systems - Wednesday October 16, 2019, 06.30 am. - 07.30 am.

Instability/unavailability maybe experienced shortly during the service window, but all systems will be available.

INC000000632083

Planlagt nedlukning2019-10-16 07:30
2019-10-13 15:11TFE

Servicevindue er rykket til torsdag den. 17. oktober klokken 1230-1615

 

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Taric tirsdag den 15. oktober 2019 klokken 10.00-13.45 på grund af opdateringer

Det betyder, at der ikke vil være adgang til TARIC.

Løst2019-10-14 15:39
2019-10-13 15:07TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import Control System (ICS) og Manifest mandag den 14. oktober 2019 klokken 09.00-09.45 på grund af opdateringer

Det betyder, at der kortvarig i perioden ikke vil være adgang til ICS/MAN.

Planlagt nedlukning2019-10-14 09:55
2019-10-12 23:29ICS og Manifest

Filer til ICS og Manifest fejler efter servicevinduet. Der fejlsøges.

Opdateret 13/10-2019 kl. 01.20: Filoverførslen virker igen.

Opdateret kl. 23.55: Filoverførsel fejler stadig på ICS og Manifest. Nødprocedure må anvendes. Onlinedelen virker dog.

Update at 1.20 am: File transfer is now OK.

File transfer to ICS and Manifest is still failing after the service window. Fallback procedure is allowed.

Løst2019-10-13 01:20
2019-10-11 11:51e-Export

Svartidsproblemer på filoverførsel (Export)

Der er set op til 28 minutters svartid på filoverførsel. Der fejlsøges.

Opdatering 15.22: Der er fortsat ventetid på filoverførslen. Lige nu cirka 15 minutters forsinkelse.

Opdatering 12:45: Puklen er opstået pga det tidligere stop i filoverførslen. Filerne behandles løbende, og de kommer igennem og får MRN, men det tager noget længere tid end normalt.

12.37: Der er stadig lange svartider.

Løst2019-10-11 17:25
2019-10-11 11:30Alle toldsystemer

REMINDER:

Opdatering kl. 22.45: Vi er endnu ikke klar til at lukke op. Ny status kl. 23.

Der er servicevindue på alle toldsystemer lørdag den 12. oktober 2019 klokken 15.15-22.30. Se oprindelig besked fra 7/10 kl. 14.28.

On Saturday, October 12th 2019 all customs systems will be unavailable between 3.15 pm and 10.30 pm. Se more in original message from October 7th 2019.

 

Planlagt nedlukning2019-10-12 22:58
2019-10-11 10:07Import- og Eksportsystemerne

Der er problemer med filoverførsel på e-Export, Import og Transit (NCTS)

Der fejlsøges. INC000000631282

Opdatering 10:35: Filerne behandles igen.

Løst2019-10-11 10:43
2019-10-11 07:28Import

REX-valideringen fejler i øjeblikket. 

Opdateret kl 7:58 - Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

Angivelser med fejl 5197 "Det angivne REX-nummer i rubrik 44.2 kunne ikke kontrolleres. Prøv igen senere." 

Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

Løst2019-10-11 07:58
2019-10-10 08:33Import

REX valideringen har fejlet

Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

 

Løst2019-10-10 08:28