Blanketnr.
22.074
Formål med blanketten

Når EMCS ikke er tilgængeligt, skal vareafsendere og varemodtagere følge nødprocedurer, hvis de vil handle med harmoniserede punktafgiftspligtige varer under afgiftssuspensionsordningen, idet det ikke vil være muligt at oprette et udkast til elektronisk ledsagedokument eller sende og modtage meddelelser elektronisk.

Vareafsender skal anvende 22.074 Fall Back Administrative Document ved afsendelse af varer. Den udfyldte blanket sendes på e-mail eller fax til varemodtager og kopi sendes til Skattestyrelsen på e-mail:

EMCS.fallback@sktst.dk

Afsendervirksomheden skal sikre, at data indtastes/indlæses i EMCS, når systemet igen er tilgængeligt.

Oplysningerne på blanketterne vises på engelsk, så de kan udskrives og vedlægges en forsendelse. Alle felter er desuden forsynet med kommentarfelter på dansk, som forklarer, hvilke inddata der forventes. Det er vigtigt at udfyldte felterne korrekt, således at blanketten er valid ved indlæsning. Ved fejl i forbindelse med indlæsning/indtastning, vil EMCS give besked om genbehandling. Bemærk desuden at felter forsynet med * er obligatoriske (eller betinget obligatoriske). Betinget obligatoriske betyder, at udfyldelse er afhængig af tidligere felters udfyldelse.

Regnearket udbydes i filformat, .xls (til Microsoft Office 97, 2000 og 2003) og kan hentes her nedenfor.

Kind of packages - fil med forklaring til koder på emballagetypen, som skal bruges på blanketten.

Link til kodeliste til brug for udfyldning af felter på blanketten. 

PDF-udgave

Hent 22.074 Nødprocedureblanket.xls

Ansvarlig styrelse
Skattestyrelsen
OBS! Gem blanketten på din computer, inden du går i gang med at udfylde den. Ellers risikerer du, at dine oplysninger ikke bliver gemt.