Er din virksomhed registreret i One stop moms-ordningen, bliver den automatisk flyttet over på den nye Moms One Stop Shop-ordning fra 1. juli 2021. Men inden du kan benytte den nye ordning, skal du sende os oplysninger om:

  • forretningssteder og varelagre i Danmark og resten af EU
  • moms- eller skattenumre, der er tilknyttet forretningssteder og varelagre
  • tidligere og nuværende registreringer. 

Vi sender et brev til de virksomheder, det vedrører, i april måned.

  1. Indtast de manglende oplysninger i dette skema, som vi også har sendt til tilmeldte virksomheder i ordningen i april måned. Du kan tilføje så mange sider, du har brug for.  
  2. Log på TastSelv Erhverv, og brug kontaktformularen til at sende det udfyldte skema til os. 

Du vil herefter modtage en kvittering, når vi har indtastet dine oplysninger i Moms One Stop Shop. 

Virksomheder der ikke har oplyst disse informationer vil ikke kunne benytte Moms One Stop Shop-ordningen, da virksomheden ikke har afgivet tilstrækkelige informationer, jf.

Artikel 2 i rådets gennemførelsesforordning (2019/2026).

Hvis du ønsker at afmelde din virksomhed One Stop Moms og dermed ikke få den over i Moms One Stop Shop, skal du bruge den blanket, du finder under Afmeld virksomheden fra One stop moms.

Alle salg af elektroniske ydelser, m.m., frem til 1. juli 2021 skal indberettes i den nuværende One stop moms-ordning. Fra og med 1. juli 2021 skal moms ved fjernsalg af varer og en lang række ydelser til europæiske forbrugere indberettes og betales via Moms One Stop Shop. Læs hvordan du indberetter og betaler via Moms One Stop Shop-ordningen

Fra 1. juli 2021 skal du indberette moms ved salg til private i EU gennem den nye løsning, som vi er i gang med at udvikle. Hvis du har rettelser til indberetninger fra perioder før 1. juli 2021, skal du rette dem i den nuværende løsning. Du vil derfor stadig have adgang til den nuværende løsning efter 1. juli 2021.

For uddybende og fyldestgørende juridisk information, se D.A.16.3 Regler fra 2021 i den juridiske vejledning.