dekorativ

I denne fase tjekker vi dine indberetninger - blandt de steder, hvor vi ofte ser, at der sker fejl. Vi tjekker også, om de data, som vi får fra tredjepart (fx arbejdsgivere, pengeinstitutter og fagforeninger) er korrekt indberettet.

I vores selvbetjeningsløsninger for borgere og virksomheder er der indbygget hjælpe- og kontrolfunktioner. På den måde forebygger vi, at der sker fejl, allerede inden du indberetter eller trykker godkend i TastSelv.

Ofte foretager vi digitale screeninger, når vi modtager indberetninger fra borgere og virksomheder. Når disse data er blevet vurderet, vil vores kontrolmedarbejdere eventuelt kontakte borgeren eller virksomheden og bede om, at de sender dokumentation i form af bilag til os. 

Er du grundig og rettidig med dine indberetninger og andet, du oplyser til os, er der mindre sandsynlighed for, at du bliver udtaget til efterkontrol af dine indberetninger. 

I vores vejledning til borgere og virksomheder bruger vi vores viden fra kontrolarbejdet. Vi er særligt opmærksomme på at vejlede om de emner, hvor vi ved, at risikoen for fejl er høj. På den måde forebygger vi, at der sker fejl i indberetninger fremover.

Mange fejl kan også forebygges, når borgere og virksomheder foretager deres indberetninger til tiden. Derfor udsender vi påmindelser og pålægger gebyrer, hvis fristerne ikke bliver overholdt.