På denne side kan du holde dig opdateret om eIndkomst:

  • Drift: Aktuelle forstyrrelser i driften.
  • Servicevindue: Planlagt servicevindue, hvor du i en periode ikke kan indberette eller hente oplysninger.
  • Information: Relevant information og udgivelse af nye vejledninger.

Se gammel driftslog for eIndkomst (arkiveret 2/7 2020)

Se driftslog for eIndkomst Udstilling (for myndigheder)

Abonner som RSS

Drift for eIndkomst

LøsteIndkomst utilgængelig10-03-2023 kl. 09:2210-03-2023 kl. 12:41

Normal drift er genetableret.

10-03-2023 09:22:00
Løst23.03.09 Opdatering i Produktion07-03-2023 kl. 13:5410-03-2023 kl. 09:20

normal drift genetableret

07-03-2023 13:54:00
LøstIngen adgang til eIndkomst Online09-03-2023 kl. 10:1109-03-2023 kl. 10:26

Online er igen tilgængelig.

09-03-2023 10:11:00
LøstUdsendelse af eSkattekort via MQ03-03-2023 kl. 06:2603-03-2023 kl. 08:55

Der er normal drift igen.

03-03-2023 06:26:00
Løst23.02.09 Opdatering i Produktion09-02-2023 kl. 09:2709-02-2023 kl. 14:53

Normal drift er genetableret.

09-02-2023 09:27:00

Se alle driftsmeddelelser

Servicevindue for eIndkomst

Servicevindue den 21. og 22. januar 202311-01-2023 kl. 09:1111-01-2023 kl. 09:11

Der er servicevindue uden for eIndkomst den 21. og 22. januar 2023 mellem kl. 20.30 og 05.00. Der må påregnes med utilgængelighed på eIndkomst i hele perioden.

Det betyder, at

• Filindberetninger og bestillinger af skattekort kan modtages under servicevinduet, men behandles først efter kl. 5.00 den 22. januar.

• Klassisk dag 22. januar aflyses. Oplysninger der skulle have været leveret den 22. januar leveres den 23. januar. Anvendere der selv bestiller og henter klassisk dag, skal springe den 22. januar over.

• Der kan være adgang, under servicevinduet, til eIndkomst online indberetning og eIndkomst udstilling.

11-01-2023 09:11:00
Servicevindue den 10. og 11. december 202229-11-2022 kl. 14:2229-11-2022 kl. 14:22

Der er servicevindue uden for eIndkomst den 10. og 11. december 2022 mellem kl. 20.30 og 05.00. Der må påregnes med utilgængelighed på eIndkomst i hele perioden.

Det betyder, at

- Filindberetninger og bestilling af skattekort kan modtages under servicevinduet, men behandles først efter kl. 5.00 den 11. december.

- Klassisk dag 11. december aflyses. Oplysninger der skulle have været leveret den 11. leveres den 12. december. Anvendere der selv bestiller og henter klassisk dag, skal springe den 11. december over.

- Der kan være adgang, under servicevinduet, til eIndkomst online indberetning og eIndkomst udstilling.

29-11-2022 14:22:00
Indberetning og Udstilling i Produktion02-11-2022 kl. 14:5502-11-2022 kl. 14:55

eIndkomst Indberetning og Udstilling i produktion samt Ekstern Test Indberetning opdateres 13. december 2022 mellem kl. 08.00 og 09.00.

Der må påregnes med 30 minutters utilgængelighed under opdateringen. 

Herudover er der risiko for ustabil drift.

02-11-2022 14:55:00
Indberetning i Test og Ekstern Test Udstilling02-11-2022 kl. 14:5102-11-2022 kl. 14:51

Indberetning i Test og Ekstern Test Udstilling opdateres 17. november 2022 mellem kl. 08.00 til 12.00.

Under opdateringen må der påregnes med utilgængelighed i 30 minutter. Herudover kan der være risiko for perioder med ustabil drift.

02-11-2022 14:51:00
eIndkomst Indberetning og Udstilling - Servicevindue07-10-2022 kl. 14:2814-10-2022 kl. 10:14

OBS!

Servicevinduet er forlænget til den 16. oktober kl. 06.00. Det betyder at der heller ikke er adgang til eIndkomst Udstilling og eIndkomst online via TastSelv Erhverv mellem 02.30 og 04.30.

Herudover vil filindberetninger og bestillinger af eSkattekort først blive behandlet fra kl. 06.30.

'Klassisk dag' vil ligeledes blive udsat til at starte kl. 06.30 i stedet for kl. 03.00.

07-10-2022 14:28:00

Se alle servicevinduer

Information om eIndkomst

Ny versioner af vejledninger vedrørende indberetning09-02-2023 kl. 13:1709-02-2023 kl. 13:17

Nyt i version 13.9 af indberetningsvejledningen

Nyhedsbrevet er opdateret med oplysninger om indberetning af TIN (Taxpayer Identification Number) i eIndkomst.  

I afsnit 8.6 B-indkomst og øvrige felter er listen med organisationer, der er registreret som FGO i eIndkomst opdateret. 

Der er tilføjet ændringer til afsnit 17. Grænsegængere. I afsnittet "Hvordan skal der indberettes" for ansatte, der er omfattet af Øresundsaftalen, er det specificeret, at arbejdsgiver skal rette allerede foretagne indberetninger, hvis det viser sig, at de er forkerte fordi beskatningsretten, som følge af Øresundsaftalen, er overgået til bopælslandet.  

Nyt i version 10.7 af den tekniske vejledning

Der er i afsnit 4.8 præciseret, at der kun undtagelsesvist bør forekomme flere enslydende record 5000 pr. se-nr. fordi det kan føre til forlængede svartider.

09-02-2023 13:17:00
Indberetterforum den 14. marts 2023 - kl 13-1506-02-2023 kl. 13:3606-02-2023 kl. 13:36

Kære Alle

Så er det ved at være tid til indberetterforum. Det næste møde bliver den 14. marts kl 13-15.

Hvis I ønsker emner til mødet, er I velkommen til at indsende dem til eindkomst.proces@sktst.dk

 Den foreløbige dagsorden til indberetterforum

  • Velkomst
  • Status på eIndkomst
  • Opfølgning fra sidste møde
  • Aktuelle emner
  • Sidste nyt fra anvender forum
  • Indkommende emner
  • Eventuelt

Mødet vil blive afholdt via Teams.

Venlig hilsen

Frank Normann Olsen

06-02-2023 13:36:00
eIndkomst Sterling File Gateway udfaser FTP med VPN23-01-2023 kl. 12:4823-01-2023 kl. 12:48

Adgangen til indberetning til eIndkomst via Sterling File Gateway med FTP med VPN ophører i 2023.

Adgangen bliver lukket 1. september 2023. Det betyder, at der skal skiftes til en anden integrationsform for at kunne indsende og afhente filer fra Sterling File Gateway.

Der er sendt informationsbrev til berørte brugere.

Har I ikke modtaget et informationsbrev og benytter I FTP med VPN til indberetning mm., kan der rettes henvendelse til ei_udstilling@ufst.dk

23-01-2023 12:48:00
Ny version 13.8 af indberetningsvejledningen19-12-2022 kl. 08:3319-12-2022 kl. 08:33

Nyt i denne version (13.8):

    I afsnit 0. Nyhedsbrev er indsat frister for indberetninger til Årsopgørelsen 2022.

    I afsnit 8.4 personalegoder mv., er der tilføjet satser for 2023 for personalegoder. Det samme gælder for Skatterådets satser for 2023 for fri kost og logi.

    Der er indsat nyt afsnit 20.2 Slutafregning om indberetning af slutafregning af coronastøtte. Afsnittet henvender sig til offentlige myndigheder der udbetaler corona hjælpepakker. 

    I afsnit 8.6 B-indkomst og øvrige felter og afsnit 8.7 Indtægtsarter er det tilføjet, at felt 37 kan anvendes med indtægtsart 70 og 71.   

    19-12-2022 08:33:00
    Arbejdsudleje klar til test26-10-2022 kl. 11:3926-10-2022 kl. 11:39

    Det er nu muligt at teste indberetning af indkomst ved arbejdsudleje.

    Se evt. yderligere information i version 13.7 af Indberetningsvejledningen.

    26-10-2022 11:39:00

    Se al information