Gå til indhold

Nye krav til digital salgsregistrering for visse brancher i 2024

Information til dig, der er indehaver af en café, værtshus, diskotek, pizzeria, grillbar, isbar, købmand, døgnkiosk, restaurant m.v.

 

Fra og med 1. januar 2024 er der krav om, at virksomheder inden for specifikke brancher (se nedenfor), der har en årlig omsætning på under 10 mio. kr., skal benytte et digitalt salgsregistreringssystem. Systemet skal leve op til nogle nye lovkrav, der står nævnt i momsbekendtgørelsen.

De nye krav til digital salgsregistrering kan betyde, at din virksomhed enten skal have opdateret sit digitale salgsregistreringssystem med nyt software, eller skal anskaffe sig et helt nyt digitalt salgsregistreringssystem.

Hvem er omfattet af de nye krav:

Reglerne gælder for dig, der driver virksomhed inden for én af de fire følgende brancher og samtidig har en årlig omsætning på under 10 mio.kr.:

  • Caféer, værtshuse, diskoteker mv.
  • Pizzeriaer, grillbarer, isbarer mv.
  • Købmænd og døgnkiosker
  • Restauranter

For uddybende og fyldestgørende juridisk information, se Den juridiske vejledning om forenklede fakturaer og kasseboner