Er du utilfreds med sagsbehandlingen i en af Skatteforvaltningens syv styrelser, har du mulighed for at sende din indsigelse til Skatteforvaltningens visiteringsfunktion, som er placeret i Administrations- og Servicestyrelsen.
Du kan gøre indsigelse over forhold, der ikke har noget med indholdet i afgørelsen at gøre, fx lang sagsbehandlingstid, mangelfuld vejledning eller en medarbejders adfærd.
Din indsigelse over sagsbehandlingen skal være skriftlig og kan sendes på mail til klage-sagsbehandling@adst.dk eller med post til:
Administrations- og Servicestyrelsen
Nykøbingvej 76
Bygning 45
4990 Sakskøbing
Visiteringsfunktionen vurderer, om din henvendelse skal behandles som en indsigelse over sagsbehandlingen. Hvis det er tilfældet, bliver den sendt videre til direktøren eller fagdirektøren i den styrelse, hvor din sag er blevet behandlet. Er du ikke tilfreds med det svar, du får fra direktøren eller fagdirektøren, har du mulighed for at få Borger- og retssikkerhedschefen til at tage stilling til svaret.
Du skal være opmærksom på, at din indsigelse over sagsbehandlingen ikke kan føre til ændringer i selve afgørelsen i din sag. Men du får en vurdering af, om du har fået en ordentlig og korrekt behandling. Og din indsigelse kan betyde, at der bliver set nærmere på Skatteforvaltningens måder at arbejde på, og om der er brug for at ændre på Skatteforvaltningens arbejdsgange.
Du skal også være opmærksom på, at din indsigelse over sagsbehandlingen ikke sætter din sag i stå. Det betyder, at Skatteforvaltningen kan gå videre med din sag. Det kan fx være ændring i det beløb, du skal betale i skat, udsendelse af en ændret årsopgørelse eller inddrivelse af din gæld til det offentlige.
Indsigelser over sagsbehandlingen bliver behandlet efter retningslinjerne i SKM2018.349.SKTST.
Har du spørgsmål, kan du måske finde svar på siden Spørgsmål og svar.