Digital Post og breve fra Skatteforvaltningen
Vi sender de fleste breve via Digital Post, ligesom andre offentlige myndigheder. Men der er stadig enkelte breve, som du kun finder i TastSelv.
Årsopgørelser og forskudsopgørelser finder du stadig i TastSelv
Alle borgere har deres årsopgørelser og forskudsopgørelser i TastSelv. De kommer ikke via Digital Post.
Hvis du har oplyst en mailadresse i TastSelv, får du en mail, når din årsopgørelse er klar.
Har vi ikke din mailadresse, får du den samme besked i Digital Post.
Er du fritaget for Digital Post, sender vi årsopgørelsen til dig på papir.
Andre breve kommer i Digital Post
Har du ikke selv mulighed for at læse Digital Post, kan du give en ven eller et familiemedlem læseadgang, eller du kan vælge at blive fritaget for Digital Post. Bliver du fritaget, får du alle breve fra os på papir.
Du kan læse din post fra det offentlige via Digital Post på borger.dk og via Digital Post-appen eller via private udbydere (som fx mit.dk og e-Boks - kræver samtykke).
Alle virksomheder med et cvr-nummer har Digital Post hos Erhvervsstyrelsen på Virk.dk, hvor de får post fra det offentlige.
Vi sender langt de fleste breve til din virksomhed via Digital Post. I kan vælge at få en mail sendt til virksomhedens almindelige mailadresse, når der ligger ny post i Digital Post.
Du kan læse din virksomheds post fra det offentlige via Digital Post på Virk.dk og via Digital Post-appen eller via private udbydere (som fx mit.dk og e-Boks - kræver samtykke).
Læs om Digital Post på virk.dk
Din virksomhed får også mails fra os
For at hjælpe dig med at huske at indberette til tiden, sender vi dig automatisk en række påmindelsesmails i forbindelse med dine frister. Vi sender dig mails både før dine frister, og hvis du har frister, der er overskredet.
Vi sender mails til den mailadresse, som du i sin tid har oplyst ved oprettelsen af din virksomhed.
Sådan kan du ændre den eksisterende mailadresse i TastSelv Erhverv
Få overblik over meddelelser fra Skatteforvaltningen i Meddelelsesarkivet
I Meddelelsesarkivet i TastSelv Erhverv kan du se mange af de meddelelser, vi har sendt til din virksomhed. Nogle af de breve, der sendes via Digital post, kan også ses i virksomhedens Meddelelsesarkiv. Du kan altid se i Meddelelsesarkivet, hvordan de enkelte meddelelser oprindeligt er blevet sendt til dig.
Du finder Meddelelsesarkivet i TastSelv Erhverv under menupunktet Kontakt.
Der er rettighedsstyring på Meddelelsesarkivet. Det betyder, at hvis du skal læse post fra fx eIndkomst og Skattekontoen, skal du have rettigheden eIndkomst og Skattekontoen på dit MitID Erhverv. Din virksomheds MitID-administrator kan tildele dig de nødvendige rettigheder.
Læs mere om, hvordan du giver medarbejdere de rette adgange og roller
Få besked om ny post i Meddelelsesarkivet
Din virksomhed kan med fordel oprette en kontaktperson til Meddelelsesarkivet, der vil få besked, når der er kommet ny post til din virksomhed.
Du kan oprette en kontaktperson i TastSelv Erhverv under menupunktet Profil- og kontaktoplysninger. Vælg derefter Kontakt-og tilmeldingsoplysninger og Se og ret kontaktoplysninger.