Når du har indsendt din ansøgning via ovenstående link, vil din sag blive gennemgået.
Hvis vi med ansøgningen har modtaget alle nødvendige oplysninger og dokumenter for vores behandling af sagen, modtager du et brev i din indbakke om, at sagen er antaget. Vi starter herefter sagsbehandlingen, og sagen afgøres inden for den frist, der gælder for sagstypen.
Mangler vi derimod oplysninger til brug for sagsbehandlingen, kan Toldstyrelsen ikke umiddelbart antage sagen. I den situation modtager du i din e-Boks et brev med en oversigt over de oplysninger eller den dokumentation, vi mangler. Du har herefter 30 dage til at sende oplysningerne til os. Modtager vi ikke det nødvendige inden for fristen, kan din sag ikke antages, og vi lukker sagen uden sagsbehandling.
Vær opmærksom på, at sagsbehandlingstiden, og fristen for afgørelsen, først starter, når din sag er antaget til sagsbehandling.
Følgende betingelser skal være opfyldt før en sag kan antages:
- Ansøgningen er indgivet til en toldmyndighed, der er udpeget til at modtage ansøgninger i medlemsstaten som den kompetente toldmyndighed.
- Ansøgningen vedrører ikke en afgørelse med samme formål som en tidligere afgørelse rettet til samme ansøger, der i løbet af en etårig periode forud for ansøgningen blev annulleret eller tilbagekaldt med den begrundelse, at ansøgeren undlod at opfylde en forpligtelse, der var pålagt i kraft af denne afgørelse.
- Alle de oplysninger, som er nødvendige for Toldstyrelsens sagsbehandling af sagen, skal være til stede.