Denne blanket benyttes til at ansøge om omkostningsgodtgørelse for udgifter til sagkyndig bistand i skatte-, told- og afgiftssager. På siden Omkostningsgodtgørelse kan du læse mere om, hvem der kan ansøge, hvilke betingelser og undtagelser der gælder, hvordan du søger, hvilken dokumentation du skal vedlægge osv. I afsnit A.A.13 Omkostningsgodtgørelse i forbindelse med klagesager i Den juridiske vejledning kan du desuden læse mere om de juridiske retningslinjer, der gælder for ordningen. Ansøgningen skal altid fremsendes digitalt ved at benytte nedenstående digitale blanket. Blanketten skal underskrives af både ansøger og sagkyndig med digital signatur (NemID). Pr. 1. marts 2022 vil der komme ændringer til ansøgningsblanketten på baggrund af den reviderede Bekendtgørelse om oplysninger om udgifter til sagkyndig bistand m.v. ved godtgørelse efter skatteforvaltningslovens kapitel 19 jf. BEK nr. 2051 af 11/11/2021 med ikrafttrædelse 1. januar 2022. |